Wat zijn dé banden voor de ATR?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Wat zijn dé banden voor de ATR?

Post by CWATR »

Ik ga over een paar maanden nieuwe banden rondom onder de ATR leggen. Wat zijn momenteel de beste bandjes waar de nadruk deze keer iets minder op sportief vlak liggen en meer op comfort/duurzaamheid?
RobertoVTI
Posts: 360
Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am

Re: Wat zijn dé banden voor de ATR?

Post by RobertoVTI »

CWATR wrote:Ik ga over een paar maanden nieuwe banden rondom onder de ATR leggen. Wat zijn momenteel de beste bandjes waar de nadruk deze keer iets minder op sportief vlak liggen en meer op comfort/duurzaamheid?


Ik ben uitgekomen op Goodyear Eagle F1 Assymetric, zowel nat als droog goed.....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Probeer ook even de zoekfunctie uit van dit forum en je zult veel info vinden omtrent dit onderwerp.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

*De F1 slijten snel,maar een goede allrounder alhoewel ik het niet meer zo snel kopen
*De Dunlop SP9000 (of zoiets) zijn zeer goed vind ik. Slijten minder snel, maar wel harder dan de F1
*Bridgestone...tandje harder dan de Dunlops
*Falken zijn op zich goede banden voor zijn prijs
Maar ja...de R888 is tot nu toe het beste (in drooog)
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

LCR wrote:*De Dunlop SP9000 (of zoiets) zijn zeer goed vind ik. Slijten minder snel, maar wel harder dan de F1


Klopt ... Helaas niet meer leverbaar bij mijn bandenboertje :-(
Heb nu Dunlop SP Sport FastResponse op de ITR
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Goodyears F1 liggen er nu achter al op. Liggen er al een jaartje of 5 onder (serieus, ik rij niet zoveel kilometers met de ATR :o ops: Ik kan me herinneren dat ik ze destijds eerst voor had liggen maar daar voldeden ze niet. Te schuiverig, meen ik. Achter wel OK trouwens. Maar zoals gezegd: ik zoek niet de meest sportieve band maar een goede allrounder die redelijk sportief is maar ook minder geluid geeft en een wat langere levensduur (voor halen ze de 10.000km niet).
De hankooks die ik voor heb hebben een goeie grip (zeker op droog) maar zijn nogal luidruchtig.
Heeft iemand ooit eens Turanza's geprobeerd?
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Maar waarom zoek je comfort/duurzaamheid als je rijstijl sportief is ?
Of zie ik dat verkeerd als je 10000km met een setje doet ? (niet vervelend bedoelt .....)

Met de ITR doe ik 20000 voor en 80000 achter en let ik qua rijstijl
niet echt op hoe lang ze mee moeten. Of ligt dat bij de ATR anders ?

Doe anders een experimentje met "goedkope" banden .... dat is qua
prijs op zijn minst net zo duurzaam als een A-merk alleen sta je
mischien 2x zo vaak bij je bandenmannetje :-)
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Bij de ATR slijten de voorbanden erg hard aan de binnenkant, vindt ik. Achter gaan ze wel lang mee.

Sportiviteit is minder belangrijk geworden. Raggen doe ik meer met de motor dan met de auto. En ik ben natuurlijk een ouwe lul aan het worden :roll:
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Ik heb de Dunlop SportMaxx op m'n ATR, zeer tevreden mee.
Post Reply