b16a2 en b16a1 kabelbak....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

b16a2 en b16a1 kabelbak....

Post by CyRaX »

Binnenkort gaat er geswapt worden, en heb hier nu een aantal vragen over.

Er wordt een JDM b16a (gen 2) geplaatst in een ee9 (civic 1.6i vt).
Een ee9 draait op obd0, terwijl deze JDM b16a2 op obd2 heeft gedraaid.....en dat gaat dus niet plug and play matchen met elkaar.
Bij voorkeur blijf ik rijden op de originele obd0. Ook blijf ik graag rijden met de nu aanwezige kabelbak (y2).
Wat moet ik allemaal doen?

1: Ontsteking van de a1 overzetten op de a2? Past dat zo plug and play?
2: Ik moet een a1 koppelingsset gebruiken?
3: Vliegwiel van de a1 overzetten op de a2?
4: Dynamo overzetten van de a1 naar de a2?
5: Motorkabelboom overzetten van de a1 naar de a2?
6: Inlaatspruitstuk met alle toebehoren kan op de a2 blijven zitten en zo erin?
7: Motorsteunen van de a1 overzetten naar de a2?
8: Startmotor? Welke moet ik gebruiken?


Ben ik wat vergeten?

Alvast bedankt.
Frank
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

ff kijken, ik heb het al eens andersom gedaan. A1 in del sol vti.

1: Ontsteking is plug en play
2 koppeling van de a1 ja omdat bak ook a1 is
3: vliegwiel a1
4: geen idee? zelfde ?
5: overzetten a1 ja
6: inlaat kan blijven zitten ja, a2 is groter dan a1. uit mn hoofd 58mm vs 60mm
7 motorsteun hoef je alleen de rechterkant (die bij de D-riem) achterste weet k ff niet ?
8: startmotor idem nr 4. gelijk ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

1- idd, gewoon overzetten.
2- idd
3- maakt volgens mij niet uit.
4- als de stekkers anders zijn (verloopt door de jaren heen) moet je idd de a1 dynamo gebruiken.
5- ja
6- de inlaat kan idd over, maar de injectoren van de a1 moet je gebruiken. Deze zijn laag ohmig en de a2 injectoren hoog ohmig.
7- overzetten van de a1.
8- volgens mij zijn die hetzelfde.

je kan idd op 0bd0 blijven. Niets mis mee.
Alleen heeft die wel 2 enkeldraads lambda sonde's die je dus op de a2 moet overzetten. Let op de plaats waar ze zitten. Je mag ze niet zomaar omdraaien of in een andere uitlaat buis zetten.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Thnx guys.

Ik hoop aanstaande vrijdag de b16a op te halen.....mochten er nog meer vragen opdoemen, dan post ik ze hier even!

Wat er wel gaat gebeuren:

1: Nieuwe OEM distributieriem en OEM spanrol
2: Nieuwe bougies
3: Nieuw kleppendeksel en OEM kleppendekselpakking
4: Nieuw OEM carterpanpakking
5: Nieuw OEM oliefilter en olie

Nog meer dingen slim om nu te vervangen aan de motor aangezien deze nog los ligt?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

mmm,
Je zou de injector ringetjes kunnen vernieuwen. Zeker als ze na zoveel jaar loskomen willen ze wel eens niet goed meer afsluiten. Ik heb het dan over de bovenste ringetjes in de rail. De onderste gaat meestal wel goed.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Ok....injectoren dus ook omzetten......

PS: Zou de auto niet rijden met a2 injectoren dan?

Vraag 2:
Op de jdm b16a zit géén IAT sensor op de 4de runner. Op de a1 zit deze echter wel???
Hoe kan ik dit oplossen?
Post Reply