Page 1 of 1

Blower speed

Posted: Sat Dec 24, 2011 2:35 pm
by itr703
De blower in mijn dc2 doet het niet meer op stand 1 en 2; Op stand 3 en 4
doet hij het wel. Ik vermoed dat de "blower resistor" is doorgebrand.
Iemand ervaring hiermee ? Is dit eenvoudig te vervangen ?

Posted: Sat Dec 24, 2011 11:20 pm
by D_ToXx
eenvoudig jah. eruit halen duurt een uurtje bij de civic oltimer.
denk idd dat ie kapot is.

Posted: Tue Dec 27, 2011 5:23 pm
by CyRaX
Dat klinkt voor 99% zeker als de kachelweerstand. Deze zit verstopt achter je dashboardkastje.

Nieuwe kopen, oude eruit halen en nieuwe erin. Dat is 10 minuten werk... :roll:

Posted: Tue Dec 27, 2011 9:43 pm
by itr703
Vanochtend de blower resistor verwijderd en inderdaad: doorgebrand ....
Image[/img]

Bij de DC2 zit hij direct achter het dashboardkastje.
Met een kort kruiskopschroevedraaiertje schroef je hem zo los.

Klusje van nog geen 10 minuten inderdaad als je weet waar je zijn moet :-)

Op Honda-Tech staat een how-to die ook (grotendeels) bruikbaar is voor de EU-ITR:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2082345

Posted: Wed Dec 28, 2011 1:32 am
by Vtequila
Mooi dat het zo gemakkelijk opgelost is ;) !

Posted: Wed Dec 28, 2011 7:16 am
by itr703
[quote="Vtequila"]Mooi dat het zo gemakkelijk opgelost is ]

Yep; Belangrijkste weetje is dat je niet even "proefdraait" om te testen
als de "blower resistor" nog niet is gemonteerd;
De resistor hang namelijk in de luchtstroom om te koelen en het zou
kunnen gebeuren dat hij direct weer doorbrand als je even "proefdraait".
Verder kan er weinig misgaan .....
Ik ben weer happy ..... :-)