Blower speed

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Blower speed

Post by itr703 »

De blower in mijn dc2 doet het niet meer op stand 1 en 2; Op stand 3 en 4
doet hij het wel. Ik vermoed dat de "blower resistor" is doorgebrand.
Iemand ervaring hiermee ? Is dit eenvoudig te vervangen ?
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

eenvoudig jah. eruit halen duurt een uurtje bij de civic oltimer.
denk idd dat ie kapot is.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Dat klinkt voor 99% zeker als de kachelweerstand. Deze zit verstopt achter je dashboardkastje.

Nieuwe kopen, oude eruit halen en nieuwe erin. Dat is 10 minuten werk... :roll:
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Vanochtend de blower resistor verwijderd en inderdaad: doorgebrand ....
Image[/img]

Bij de DC2 zit hij direct achter het dashboardkastje.
Met een kort kruiskopschroevedraaiertje schroef je hem zo los.

Klusje van nog geen 10 minuten inderdaad als je weet waar je zijn moet :-)

Op Honda-Tech staat een how-to die ook (grotendeels) bruikbaar is voor de EU-ITR:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2082345
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Mooi dat het zo gemakkelijk opgelost is ;) !
- Rise 'n Shine! -
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

[quote="Vtequila"]Mooi dat het zo gemakkelijk opgelost is ]

Yep; Belangrijkste weetje is dat je niet even "proefdraait" om te testen
als de "blower resistor" nog niet is gemonteerd;
De resistor hang namelijk in de luchtstroom om te koelen en het zou
kunnen gebeuren dat hij direct weer doorbrand als je even "proefdraait".
Verder kan er weinig misgaan .....
Ik ben weer happy ..... :-)
Post Reply