Kpro updaten

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Kpro updaten

Post by CTR-Asch »

Heeft iemand ervaring met het updaten/upgraden van oude kpro's naar latere versies van kpro. Bij de eerste generatie kpro (voor medio 2007) is Onboard dataloggen niet mogelijk zie ik op de hondatasite. Ik heb al wat vragen uitgezet bij kpro leveranciers maar nog geen inhoudelijke reactie gekregen over hoe en wat. Ik lees op de site dat upgraden 250 dollar kost maar komen daar geen verzendkosten of evt belasting overheen?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Die kosten hangen af van wat het bedrijf vermeld. Als ze de waarde laag houden hoeven er geen belastingen betaald te worden, meestal moet je nog wel verzendkosten betalen.

Ik denk dat je hem ook kan upgraden in UK, je zou even moeten kijken wat dat kost.

Als je dataloggen heel belangrijk vind kan je hem upgraden, vind je dat niet belangrijk zou ik het niet doen.

gaat het dan om niet kunnen loggen real time of onboard loggen??
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Met Kpro kon je altijd dataloggen dacht ik.
Met K100 had je een upgrade om naar Kpro
te kunnen gaan om te kunnen dataloggen.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Kpro

Post by CTR-Asch »

Sorry, heb het inderdaad over Onboard dataloggen.
Vanaf serial xxxx3832 is onboard dataloggen mogelijk.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Op de site van Hondata is hierover meer informatie te vinden:

http://www.hondata.com/kpro.html

Ik zou als het mogelijk is in ieder geval kiezen voor de optionele datalogging capability. Dit maakt het afstellen een stuk makkelijker.

Ik denk wel dat je nog wat verzendkosten en belastingen moet betalen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

In principe log ik nooit onboardm, je hangt er toch een laptop aan en je slaat alles op je computer op, ik zie niet echt meerwaarde in onboard loggen, want je moet sowieso je laptop aansluiten om uit te lezen en te activeren.

gewoon je laptoppie naast je houden!

Ga je hem nog afstellen op straat/dyno?
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Kpro

Post by CTR-Asch »

Heeft het onboard dataloggen meerwaarde?
Met een laptop dataloggen is toch hetzelfde?
De laatste versie (3e Gen) van kpro schijnt sneller te zijn en meer geheugen te hebben.

Edit:
@donkey. Ik type nogal traag. Vraag is dus al beantwoord.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

donkeykong wrote:In principe log ik nooit onboard, je hangt er toch een laptop aan en je slaat alles op je computer op, ik zie niet echt meerwaarde in onboard loggen, want je moet sowieso je laptop aansluiten om uit te lezen en te activeren.


x2
Is misschien handig als je constant instellingen veranderd, voor circuit/drag racers is dit handig.
Voor menig hier onder ons die de auto als daily rijd is dit imo overbodig. Eenmaal afgesteld is klaar toch? tenzij je modificaties aanbrengt e.d.
just my 2 cents maar als je t perse wilt check in de UK, CPL, TDI enz
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik vind het persoonlijk wel fijn om live tuning te kunnen gebruiken en de programmering direct te kunnen aanpassen. Scheelt hopen tijd en brandstof.
Maar ja, ik heb het hier over de Hondata flashpro.

Is het mogelijk bij de K-pro om datalogs per emial naar iemand toe te sturen die hetzelfde programma heeft en die dan in staat is om de map via die datalogs te herprogrammeren? Dat geeft aanzienlijk meer mogelijkheden om andermans wagen te mappen.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, het is mogelijk. Wordt volgens mij al jaren gedaan op de Hondata forum.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nee, ja kan via een datalog niet de map aanpassen, dan moet je echt de map ook hebben.
We hebben t hier over onboard datalogging, geen live tuning he.
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Kpro

Post by XavCTR »

Asch600RR wrote:Heeft het onboard dataloggen meerwaarde?
Met een laptop dataloggen is toch hetzelfde?

Zoals Miguel al aangaf is on-board dataloggen alleen nuttig als je wilt dataloggen op het circuit, anders mag je wel heel goed je laptop ergens aan vast maken. :lol:

Verder is met een laptop eraan dataloggen exact hetzelfde, met het pluspunt dat je dan zo lang kan dataloggen als je accu het volhoudt. Ik heb wel vaker datalogging op straat gedaan met een laptop eraan, gaat prima mits je ervoor zorgt dat je laptop niet in standby springt.

Met de software van Hondata kun je zowel maps (.kal) als logs (.kdl) exporteren en importeren.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Kpro

Post by CTR-Asch »

:worshippy: Thanx heren. Ik weet genoeg. Topic mag dicht.
Post Reply