Page 1 of 1

Virtual Dyno

Posted: Tue Dec 13, 2011 5:24 pm
by donkeykong
Voor de geinteresserden met kpro of andere log capaciteiten (ook andere merken evo bijv.)
Met dit programma kan je je vermogen meten, het komt aardig in de buurt met een dyno:

Dynobank Amersfoort 230 wiel pk's
Virtual dyno 224 wiel pk's

tuurlijk zijn het andere omstandigheden, nu is het wel zo dat ie op de weg natuurlijk een realistisch beeld geeft aangezien je echt aan het rijden bent.

op dit moment rij ik met een map die dit aangeeft

Image

Als er vragen zijn hoor ik het graag! have fun

Posted: Tue Dec 13, 2011 8:05 pm
by Gangaran
Graag meer uitleg aub?
Met Kpro kan je een dyno uitdraai maken?????

Posted: Tue Dec 13, 2011 8:19 pm
by donkeykong
Met kpro ja,

Je maakt een datalog van een pull in 3e versnelling van 2000 tot redline.

Je slaat de datalog op en exporteerd hem, dit doe je allemaal in kpro.

je hebt dan een bestand .csv deze ff openen in excel en ff alle data die niet relevant is eruit filteren.

open het programma open de .csv log file en voer alle data in zoals gewicht, bandenmaat etc.

thats it.
het is heel simpel.

Posted: Tue Dec 13, 2011 8:38 pm
by LCR
jaloerze...waarom heeft de K serie zoveel hebbedingen :roll: ??

Posted: Tue Dec 13, 2011 8:42 pm
by donkeykong
misschien kan het ook op obd 1 hoor, je moet alleen iets hebben om te kunnen loggen :)

Posted: Tue Dec 13, 2011 8:54 pm
by Gangaran
Jammer dat mijn auto in de stalling staat.
Snap het nog niet helemaal, hoe je dat in excel moet
"omrekenen" naar pk's en koppel.

Wordt vervolgd.

Posted: Tue Dec 13, 2011 9:14 pm
by donkeykong
Spreekt voor zich, als je in een log kijkt zie je allerlei nummers.
Enige wat je moet doen is alle niet nodige data verwijderen.
Dus tps op 100% en dan van 2000 rpm tot redline.
Je moet er gewoon ff achter zitten.

Heb je geen datalogs nog liggen?

Posted: Tue Dec 13, 2011 9:25 pm
by Hayvan
Oeh, dat is toch best wel hip!

Posted: Tue Dec 13, 2011 10:53 pm
by XavCTR
Goeie tip! Zodra 't een beetje weer is ga ik 'm uitproberen.

Posted: Wed Dec 14, 2011 8:19 am
by slydawg
Ik werk al langer met een soort gelijk programma.
Leuk om te zien als je aanpassingen verschil maken maar aan de eindgetallen zou ik minder waarde hechten.
Beetje tegenwind of wind mee of zo kan de uitslag al beinvloeden.

Posted: Wed Dec 14, 2011 12:22 pm
by culasse
Dat is waar. Er zijn factoren die de uitkomst van zo`n E-dyno kunnen beinvloeden. Een hobbel in de weg kan al een rare kronkel in de curves te zien geven. Ook als de weg niet helemaal vlak is, bijvoorbeeld lichtjes bergaf, geeft al een afwijking in de prestatiecurves.

Voor mensen die flashpro bezitten is er een soortgelijke E-dyno beschikbaar:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=f ... D_XLRpFTVQ

Posted: Wed Dec 14, 2011 12:38 pm
by Machiel.
230 Wiel pk's?? Denk dat het eerder het motorvermogen is... Of heb jij in de tussentijd flink wat aan de k20a gewijzigd?

Posted: Wed Dec 14, 2011 12:47 pm
by Rikky
Machiel. wrote:230 Wiel pk's?? Denk dat het eerder het motorvermogen is... Of heb jij in de tussentijd flink wat aan de k20a gewijzigd?


x2... Wat weten wij niet? :lol:

Posted: Wed Dec 14, 2011 2:28 pm
by donkeykong
Kijk maar naar de lijn, ziet er stabiel uit, ik woon in almere en zoals ik al zei heb ik ook een dyno sheet, komt goed overeen!

230 motorvermogen, op een dc5 met deze mods zou heel zielig zijn machiel :) (tuurlijk afhankelijk van welke bank)

Op die bank in amersfoort was dat het ja, weet niet hoe het bij andere is.
Rbc, gruppe m, toda rep header and decat, 2,5 inch fujitsubo rm01a catback en ron 100

Posted: Thu Dec 15, 2011 3:43 pm
by Machiel.
230wpk is best veel voor een nagenoeg stock k20a ;) Ik zelf had 216.5wpk/248.5pk... Maatje van mij heeft met zijn k20a2 laatst 222wielpk gehaald; 3inch uitlaat, rbc, 70mmtb, aangepaste aftermarket header, custom intake en kpro. Dit kwam neer op 256 motorpk's.


Moet je nagaan wat 230wielpk dan zou zijn. 230motor pk's is ietsjes te weinig..., ik was in de veronderstelling dat je alleen uitlaatje, header en kpro had.

Posted: Thu Dec 15, 2011 6:21 pm
by donkeykong
Dyno's en verlies percentage verschillen best wel ja per dyno, heeft frank al uitgelegd. En deze dyno was best enthousiast denk ik.
een standaard s2000 haalde op die bank 218 wielpk's.

ik zal in de toekomst sowieso een keer bij verhoeven rollen, heb nu ook een andere map om te proberen, kunnen we alles vergelijken. Tevens gaat martijn nog een keer aan de gang en kunnen we alles naast elkaar leggen :)