Virtual Dyno

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Virtual Dyno

Post by donkeykong »

Voor de geinteresserden met kpro of andere log capaciteiten (ook andere merken evo bijv.)
Met dit programma kan je je vermogen meten, het komt aardig in de buurt met een dyno:

Dynobank Amersfoort 230 wiel pk's
Virtual dyno 224 wiel pk's

tuurlijk zijn het andere omstandigheden, nu is het wel zo dat ie op de weg natuurlijk een realistisch beeld geeft aangezien je echt aan het rijden bent.

op dit moment rij ik met een map die dit aangeeft

Image

Als er vragen zijn hoor ik het graag! have fun
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Graag meer uitleg aub?
Met Kpro kan je een dyno uitdraai maken?????
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Met kpro ja,

Je maakt een datalog van een pull in 3e versnelling van 2000 tot redline.

Je slaat de datalog op en exporteerd hem, dit doe je allemaal in kpro.

je hebt dan een bestand .csv deze ff openen in excel en ff alle data die niet relevant is eruit filteren.

open het programma open de .csv log file en voer alle data in zoals gewicht, bandenmaat etc.

thats it.
het is heel simpel.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

jaloerze...waarom heeft de K serie zoveel hebbedingen :roll: ??
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

misschien kan het ook op obd 1 hoor, je moet alleen iets hebben om te kunnen loggen :)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Jammer dat mijn auto in de stalling staat.
Snap het nog niet helemaal, hoe je dat in excel moet
"omrekenen" naar pk's en koppel.

Wordt vervolgd.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Spreekt voor zich, als je in een log kijkt zie je allerlei nummers.
Enige wat je moet doen is alle niet nodige data verwijderen.
Dus tps op 100% en dan van 2000 rpm tot redline.
Je moet er gewoon ff achter zitten.

Heb je geen datalogs nog liggen?
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Oeh, dat is toch best wel hip!
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Goeie tip! Zodra 't een beetje weer is ga ik 'm uitproberen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik werk al langer met een soort gelijk programma.
Leuk om te zien als je aanpassingen verschil maken maar aan de eindgetallen zou ik minder waarde hechten.
Beetje tegenwind of wind mee of zo kan de uitslag al beinvloeden.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dat is waar. Er zijn factoren die de uitkomst van zo`n E-dyno kunnen beinvloeden. Een hobbel in de weg kan al een rare kronkel in de curves te zien geven. Ook als de weg niet helemaal vlak is, bijvoorbeeld lichtjes bergaf, geeft al een afwijking in de prestatiecurves.

Voor mensen die flashpro bezitten is er een soortgelijke E-dyno beschikbaar:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=f ... D_XLRpFTVQ
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

230 Wiel pk's?? Denk dat het eerder het motorvermogen is... Of heb jij in de tussentijd flink wat aan de k20a gewijzigd?
MFrame Autosport
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Machiel. wrote:230 Wiel pk's?? Denk dat het eerder het motorvermogen is... Of heb jij in de tussentijd flink wat aan de k20a gewijzigd?


x2... Wat weten wij niet? :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Kijk maar naar de lijn, ziet er stabiel uit, ik woon in almere en zoals ik al zei heb ik ook een dyno sheet, komt goed overeen!

230 motorvermogen, op een dc5 met deze mods zou heel zielig zijn machiel :) (tuurlijk afhankelijk van welke bank)

Op die bank in amersfoort was dat het ja, weet niet hoe het bij andere is.
Rbc, gruppe m, toda rep header and decat, 2,5 inch fujitsubo rm01a catback en ron 100
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

230wpk is best veel voor een nagenoeg stock k20a ;) Ik zelf had 216.5wpk/248.5pk... Maatje van mij heeft met zijn k20a2 laatst 222wielpk gehaald; 3inch uitlaat, rbc, 70mmtb, aangepaste aftermarket header, custom intake en kpro. Dit kwam neer op 256 motorpk's.


Moet je nagaan wat 230wielpk dan zou zijn. 230motor pk's is ietsjes te weinig..., ik was in de veronderstelling dat je alleen uitlaatje, header en kpro had.
MFrame Autosport
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Dyno's en verlies percentage verschillen best wel ja per dyno, heeft frank al uitgelegd. En deze dyno was best enthousiast denk ik.
een standaard s2000 haalde op die bank 218 wielpk's.

ik zal in de toekomst sowieso een keer bij verhoeven rollen, heb nu ook een andere map om te proberen, kunnen we alles vergelijken. Tevens gaat martijn nog een keer aan de gang en kunnen we alles naast elkaar leggen :)
Post Reply