Waarom Honda?
Waarom Honda?
Hallo allemaal!
Gewoon de simpele vraag: Waarom Honda?
Ik vind het interessant & leuk om te weten waarom men hier allemaal Honda rijd. Dus, wat vinden jullie van Honda? Wat is er leuk aan, en wat niet.
Groeten!
Gewoon de simpele vraag: Waarom Honda?
Ik vind het interessant & leuk om te weten waarom men hier allemaal Honda rijd. Dus, wat vinden jullie van Honda? Wat is er leuk aan, en wat niet.
Groeten!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Mn oma vroeger had Civicjes en toen Jazzes. Mn moeder reed een Shuttle, toen een CRV en mn pa kocht een van de eerste S2000s waardoor in aanraking kwam met 9.000 RPM en ik kwam dus regelmatig in de showroom en werd verliefd op de EP3.
ZO ben ik aan Honda gekomen.
Heb eerst heel kort een Jazz en toen nog een EP2 gereden trouwens.
ZO ben ik aan Honda gekomen.
Heb eerst heel kort een Jazz en toen nog een EP2 gereden trouwens.
Haha, ik ben het eens ja. Vtec is echt n leuk ding van Honda.
Ik heb wel eens met Rikky meegereden. Heerlijk gevoel wanneer vtec inslaat. En dan door tot hoge toeren is gewoon geweldig.
@ChristopheR, Rijgedrag van Honda verbaasde mij de eerste keer bij Rik in z'n itr wel. Snel door de bochten en de reacties van de wagen. Heerlijk! Ik herinner me nog dat ik met Rik mee ging naar FSx4. Op de terugweg midden in de nacht week hij uit voor een kuil. Ik zat toen achterin en vloog alle kanten op. Haha. Toch bleef de wagen stabiel op de weg. Heerlijk.
@Vtequila, ja roest,, daar heb ik veel over gehoord ja. Toch best jammer, maargoed, er valt wat aan te doen én zo heb je ook weer iets te doen (:
@Jo& Een AP heb ik nog nooit in gezeten oid. Wel eens gezien natuurlijk. Ze blijven best mooie wagens.
Mensen nogmeer leuke, positieve of misschien negatieve dingen aan Honda? (:
Ik heb wel eens met Rikky meegereden. Heerlijk gevoel wanneer vtec inslaat. En dan door tot hoge toeren is gewoon geweldig.
@ChristopheR, Rijgedrag van Honda verbaasde mij de eerste keer bij Rik in z'n itr wel. Snel door de bochten en de reacties van de wagen. Heerlijk! Ik herinner me nog dat ik met Rik mee ging naar FSx4. Op de terugweg midden in de nacht week hij uit voor een kuil. Ik zat toen achterin en vloog alle kanten op. Haha. Toch bleef de wagen stabiel op de weg. Heerlijk.
@Vtequila, ja roest,, daar heb ik veel over gehoord ja. Toch best jammer, maargoed, er valt wat aan te doen én zo heb je ook weer iets te doen (:
@Jo& Een AP heb ik nog nooit in gezeten oid. Wel eens gezien natuurlijk. Ze blijven best mooie wagens.
Mensen nogmeer leuke, positieve of misschien negatieve dingen aan Honda? (:
CyRaX wrote:Wit....R.....DOHC VTEC......no turbo needed......betrouwbaar....techniek.
Maw.....ik rij met een 21 jaar oude ee9 lachend op en neer naar Italie....geen centje pijn!
EE9 , dat was mijn eerste VTEC, sindsdien verliefd/verslaafd aan VTEC.
Mis mijn lieve rode schatje nog steeds :cry:
Nana korobi ya oki
-
- Posts: 144
- Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am
Re: Waarom Honda?
tommie18 wrote:Hallo allemaal!
Gewoon de simpele vraag: Waarom Honda?
waarom niet? :lol:
een keer mee geweest naar JAF in een rode EG miami.
Daar voor had een maat van mijn een 1994 coupe gekocht..
Verlieft geworden op het interieur ( zwart dashboard ) om heel eerlijk te zijn.
Vond een hatchback mooier dan een coupe, toen op zoek gegaan naar een 1995 Civic 1.5 Miami
Gekocht, toen in aanraking met de rest van honda gekomen. Wilde een B18 met ITR onderstel swappen in de EG en toen toch maar voor een Integra gegaan
Daar voor had een maat van mijn een 1994 coupe gekocht..
Verlieft geworden op het interieur ( zwart dashboard ) om heel eerlijk te zijn.
Vond een hatchback mooier dan een coupe, toen op zoek gegaan naar een 1995 Civic 1.5 Miami
Gekocht, toen in aanraking met de rest van honda gekomen. Wilde een B18 met ITR onderstel swappen in de EG en toen toch maar voor een Integra gegaan
'98 JDM Integra Type-R
Mijn eerste auto was meteen een Honda crx 16i16v uit '92.
Dat was al goed raak want bij mij thuis is het al duits wat de klok sloeg en dus was ik zowat het buitenbeentje met mijn Honda.
Nu vele jaren later en toe aan mijn 4de Honda (FN2) heb ik mijn duits gezinde familie leden toch kunnen laten zien dat Honda wel wat in huis heeft.
Met de crx heb ik zonder problemen 245.000 km afgelegd = zonder 1 garage bezoek omdat het moest !! alleen preventief onderhoud.
Dat alleen zegt al genoeg en verklaart ook dat ik wel degelijk waarom ik Honda een warm hart toedraag.
Nu is er ook een beetje ruimte voor verbetering vind ik.
Mijn echtgenote heeft een accord tourer en daar zijn er toch een paar afwerkingsmissers die niet zouden mogen in deze klasse.
Mijn huidige FN2 rammelt erop los alsof ik in een Renault 19 zit van een paar decennia's terug.
Maar bovenal in normale omstandigheden buitengewoon betrouwbaar en toch eigenzinnig genoeg.
Nu hoop ik toch dat Honda de kaart trekt van de kleine turbo motoren want eens je een koppelrijke auto hebt gereden dan mis je dat wel erg snel voor dagelijks gebruik.
Misschien dat krachtigere hybride versies dit ook kunnen opvullen.
De elektro voor het koppel en de v-tec voor de sensatie bovenin.
Vele huiveren van het idee maar volgens mij wordt dit een hit.
Dat was al goed raak want bij mij thuis is het al duits wat de klok sloeg en dus was ik zowat het buitenbeentje met mijn Honda.
Nu vele jaren later en toe aan mijn 4de Honda (FN2) heb ik mijn duits gezinde familie leden toch kunnen laten zien dat Honda wel wat in huis heeft.
Met de crx heb ik zonder problemen 245.000 km afgelegd = zonder 1 garage bezoek omdat het moest !! alleen preventief onderhoud.
Dat alleen zegt al genoeg en verklaart ook dat ik wel degelijk waarom ik Honda een warm hart toedraag.
Nu is er ook een beetje ruimte voor verbetering vind ik.
Mijn echtgenote heeft een accord tourer en daar zijn er toch een paar afwerkingsmissers die niet zouden mogen in deze klasse.
Mijn huidige FN2 rammelt erop los alsof ik in een Renault 19 zit van een paar decennia's terug.
Maar bovenal in normale omstandigheden buitengewoon betrouwbaar en toch eigenzinnig genoeg.
Nu hoop ik toch dat Honda de kaart trekt van de kleine turbo motoren want eens je een koppelrijke auto hebt gereden dan mis je dat wel erg snel voor dagelijks gebruik.
Misschien dat krachtigere hybride versies dit ook kunnen opvullen.
De elektro voor het koppel en de v-tec voor de sensatie bovenin.
Vele huiveren van het idee maar volgens mij wordt dit een hit.