Waarom Honda?
Mijn ouders rijden al +/- 35 jaar Honda,ik ben er dus mee opgegroeid.
Zelf heb ik jaren lang motor gereden,nadat ik daar mee stopte, wilde ik weer iets snels hebben,géén Impreza zoals van me maatje,maar iets wat je niet veel ziet, betaalbaar is en waarmee ik hem redelijk kan bijhouden.
Het zou een EP3 worden....
EN IK HEB ER NOG GEEN DAG SPIJT VAN!!!!
Zelf heb ik jaren lang motor gereden,nadat ik daar mee stopte, wilde ik weer iets snels hebben,géén Impreza zoals van me maatje,maar iets wat je niet veel ziet, betaalbaar is en waarmee ik hem redelijk kan bijhouden.
Het zou een EP3 worden....
EN IK HEB ER NOG GEEN DAG SPIJT VAN!!!!
-
- Posts: 78
- Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
- Contact:
Re: Waarom Honda?
VTEC :mrgreen: daarom dat ik met gemengde gevoelens de toekomst tegemoet zie :Turbo-motoren in Honda's :|
Moet wel eerlijk toegeven dat de Honda stand op het voorbije autosalon in Brussel om te janken was,geen enkel van de wagens had de "showroomglans".Om nog maar te zwijgen van de CRZ:groene aanslag in de achterlichten,de binnenslagen van de koffer gewoon mat gespoten :shock: en zeker niet opgekuist.een klein trauma aan overgehouden :-?
Moet wel eerlijk toegeven dat de Honda stand op het voorbije autosalon in Brussel om te janken was,geen enkel van de wagens had de "showroomglans".Om nog maar te zwijgen van de CRZ:groene aanslag in de achterlichten,de binnenslagen van de koffer gewoon mat gespoten :shock: en zeker niet opgekuist.een klein trauma aan overgehouden :-?
Re: Waarom Honda?
waarom honda... hmm :roll:
ah ja, de 335i was net te duur... :slaan:
ah ja, de 335i was net te duur... :slaan:
Re: Waarom Honda?
FRENCH wrote:VTEC :mrgreen: daarom dat ik met gemengde gevoelens de toekomst tegemoet zie :Turbo-motoren in Honda's :|
Moet wel eerlijk toegeven dat de Honda stand op het voorbije autosalon in Brussel om te janken was,geen enkel van de wagens had de "showroomglans".Om nog maar te zwijgen van de CRZ:groene aanslag in de achterlichten,de binnenslagen van de koffer gewoon mat gespoten :shock: en zeker niet opgekuist.een klein trauma aan overgehouden :-?
Turbo & Honda, dat klinkt gewoon niet zo.. goed.. hoort gewoon niet bij elkaar..
Hmm, ja. Honda heeft ook wat last van de crisis enzo... Toch zonde.. Maargoed, uiteindelijk komt dat wel goed denk ik zo! (hopen we)
Re: Waarom Honda?
Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...
Re: Waarom Honda?
Ben eigenlijk met Honda's opgegroeid, toen ik m'n rbw had helaas de verkeerde kant opgegaan in Japan.
Had namelijk een Celica T23 gekocht met VVT-Li y0! :lol:
Toen kreeg ik dus de kans om een ITR te kopen en daar was ik al verliefd op sinds 2001 (3x raden welke film :slaan: )
Zodoende..
Had namelijk een Celica T23 gekocht met VVT-Li y0! :lol:
Toen kreeg ik dus de kans om een ITR te kopen en daar was ik al verliefd op sinds 2001 (3x raden welke film :slaan: )
Zodoende..
Re: Waarom Honda?
Jo& wrote:Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...
Dáár gaat het dan wel weer om ja Maargoed, Honda is gewoon het merk met hoge toeren & veel PK op N/A motoren...
Best wel jammer eigenlijk als ze daar vanaf stappen
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Waarom Honda?
tommie18 wrote:Jo& wrote:Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...
Dáár gaat het dan wel weer om ja Maargoed, Honda is gewoon het merk met hoge toeren & veel PK op N/A motoren...
Best wel jammer eigenlijk als ze daar vanaf stappen
Rijbeleving zal er niet zo zeer op achteruit gaan, dit valt ook nog redelijk binnen de perken om het eventueel zelf naar eigen smaak aan te passen.
Helaas word Honda door de strenge emissie eisen gedwongen om van hoogtoerige N/A motoren af te stappen.
Vtec vind ik héééérlijk aanvoelen, maar ik mis het koppel in de non Vtec gebieden.
Deze motoren hebben de charme om lekker rustig te kunnen rijden , maar ook lekker tekeer te kunnen gaan.
Als Honda met turbo's gaat werken kunnen ze meer koppel creeeren wat weer leid tot die grote glimlach en kriebels in de buik.
En ook turbo motoren kunnen hoge toeren maken en lekker laten janken...we geven de hoop niet op!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
-
- Posts: 295
- Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
- Contact:
Re: Waarom Honda?
Toen ik een jaar of 13 was (al auto gek) zag ik een originele witte Honda Civic (EG) hatch staan bij de supermarkt.. toen was ik zwaar verkocht :clap
Nu ben ik al 5 jaar samen met Mark, toen had ie al dat witte hok al en nu rijdt ik in zijn witte EG hatchback met 200 pk.. hoezo toeval? :mrgreen:
Nu ben ik al 5 jaar samen met Mark, toen had ie al dat witte hok al en nu rijdt ik in zijn witte EG hatchback met 200 pk.. hoezo toeval? :mrgreen:
Re: Waarom Honda?
@ vtec vince
Tsja, jammer genoeg moet alles zuiniger en schoner. Maargoed zoals je zegt, met hoogtoerige turbomotoren kan je ook janken inderdaad Toch blijft het vtec gevoel het geweldigste (vtec verslaafde Vince :mrgreen: )
@*miss_Honda*
Inderdaad toeval. Toch is het wel grappig, ineens helemaal "in to" iets zijn vanuit het niets *herkenning*
Tsja, jammer genoeg moet alles zuiniger en schoner. Maargoed zoals je zegt, met hoogtoerige turbomotoren kan je ook janken inderdaad Toch blijft het vtec gevoel het geweldigste (vtec verslaafde Vince :mrgreen: )
@*miss_Honda*
Inderdaad toeval. Toch is het wel grappig, ineens helemaal "in to" iets zijn vanuit het niets *herkenning*
-
- Posts: 36
- Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm
Re: Waarom Honda?
Omdat er bijna nooit wat stuk gaat:
mijn EP3 had zijn eerste mankement bij 103.000 km: piepend koppelingspedaal
2e mankement bij 180.000 km: rubber van de reactiesteun was kapot
3e mankement bij 230.000 km ongeveer: linker deurslot reageert niet meer op afstandsbediening
4e mankement bij 250.000 km: kachelbediening (warm/koud) gaat stuk
Motorisch nooit problemen gehad.
mijn EP3 had zijn eerste mankement bij 103.000 km: piepend koppelingspedaal
2e mankement bij 180.000 km: rubber van de reactiesteun was kapot
3e mankement bij 230.000 km ongeveer: linker deurslot reageert niet meer op afstandsbediening
4e mankement bij 250.000 km: kachelbediening (warm/koud) gaat stuk
Motorisch nooit problemen gehad.
Re: Waarom Honda?
DutchVince wrote:Omdat er bijna nooit wat stuk gaat:
mijn EP3 had zijn eerste mankement bij 103.000 km: piepend koppelingspedaal
2e mankement bij 180.000 km: rubber van de reactiesteun was kapot
3e mankement bij 230.000 km ongeveer: linker deurslot reageert niet meer op afstandsbediening
4e mankement bij 250.000 km: kachelbediening (warm/koud) gaat stuk
Motorisch nooit problemen gehad.
Op die reactiesteun na, allemaal bekende kwaaltjes!
Re: Waarom Honda?
@ Dutch Vince
Kies voor de kwaliteit van,, Re-kuch,kuch!... HONDA
Valt inderdaad wel erg mee. Heb alleen gehoord dat de onderdelen érg duur zijn..
Kies voor de kwaliteit van,, Re-kuch,kuch!... HONDA
Valt inderdaad wel erg mee. Heb alleen gehoord dat de onderdelen érg duur zijn..
Re: Waarom Honda?
Gaskleppie wrote:Beleving.... nuff said!
hahaha , helemaal mee eens
Re: Waarom Honda?
Bij mij denk ik omdat ik als ik héél klein was op de achterbank zat van mn ouders hun crx gen1
Weet het nog goed ,een witte met blauw dash en interieur.
Zou er nu niet meer inpassen
Weet het nog goed ,een witte met blauw dash en interieur.
Zou er nu niet meer inpassen