Waarom Honda?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Waarom Honda?

Dat vraag ik me de laatste jaren ook af.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Mijn ouders rijden al +/- 35 jaar Honda,ik ben er dus mee opgegroeid.
Zelf heb ik jaren lang motor gereden,nadat ik daar mee stopte, wilde ik weer iets snels hebben,géén Impreza zoals van me maatje,maar iets wat je niet veel ziet, betaalbaar is en waarmee ik hem redelijk kan bijhouden.
Het zou een EP3 worden....

EN IK HEB ER NOG GEEN DAG SPIJT VAN!!!!
Civic_R_GMtec
Posts: 78
Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
Contact:

Post by Civic_R_GMtec »

Omdat mijn VTEC BWAAAAAAAAOOOOOOHHHH doet en dat heerlijk gevoel geeft in de onderbuik! 8800 toeren waarom vraag je je af OMDAT HET KAN DAAROM :D
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Post by tommie18 »

@HONDA

ik dacht, laat ik het hier vragen, de ervaringsdeskundigen. Hier krijg je de goede antwoorden! ;)

@nickR

erin gegoten met de paplepel, dan kom je er inderdaad niet meer van af! haha niet dat dat erg is :D

@ Civic_R_GMtec

ik had het zelf NIET beter verwoorden! hahaha.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Civic_R_GMtec wrote:Omdat mijn VTEC BWAAAAAAAAOOOOOOHHHH doet en dat heerlijk gevoel geeft in de onderbuik! 8800 toeren waarom vraag je je af OMDAT HET KAN DAAROM :D


Haha idd! En de adrenalinestoot niet te vergeten ^^
- Rise 'n Shine! -
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Post by tommie18 »

@ Vtequila

Presies! vooral tot in hoge toeren geeft n heerlijke kick! Jammergenoeg hoor/ maak ik dat niet zo veel mee in dit Honda-loze dorpje.. in iedergeval niks speciaals hier in dit dorpje.. jammergenoeg :)
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: Waarom Honda?

Post by FRENCH »

VTEC :mrgreen: daarom dat ik met gemengde gevoelens de toekomst tegemoet zie :Turbo-motoren in Honda's :|
Moet wel eerlijk toegeven dat de Honda stand op het voorbije autosalon in Brussel om te janken was,geen enkel van de wagens had de "showroomglans".Om nog maar te zwijgen van de CRZ:groene aanslag in de achterlichten,de binnenslagen van de koffer gewoon mat gespoten :shock: en zeker niet opgekuist.een klein trauma aan overgehouden :-?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Re: Waarom Honda?

Post by iVTEC-fab »

waarom honda... hmm :roll:



ah ja, de 335i was net te duur... :slaan:
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Re: Waarom Honda?

Post by tommie18 »

FRENCH wrote:VTEC :mrgreen: daarom dat ik met gemengde gevoelens de toekomst tegemoet zie :Turbo-motoren in Honda's :|
Moet wel eerlijk toegeven dat de Honda stand op het voorbije autosalon in Brussel om te janken was,geen enkel van de wagens had de "showroomglans".Om nog maar te zwijgen van de CRZ:groene aanslag in de achterlichten,de binnenslagen van de koffer gewoon mat gespoten :shock: en zeker niet opgekuist.een klein trauma aan overgehouden :-?


Turbo & Honda, dat klinkt gewoon niet zo.. goed.. hoort gewoon niet bij elkaar..

Hmm, ja. Honda heeft ook wat last van de crisis enzo... Toch zonde.. Maargoed, uiteindelijk komt dat wel goed denk ik zo! (hopen we) ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Waarom Honda?

Post by Jo& »

Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Re: Waarom Honda?

Post by Hayvan »

Ben eigenlijk met Honda's opgegroeid, toen ik m'n rbw had helaas de verkeerde kant opgegaan in Japan.
Had namelijk een Celica T23 gekocht met VVT-Li y0! :lol:

Toen kreeg ik dus de kans om een ITR te kopen en daar was ik al verliefd op sinds 2001 (3x raden welke film :slaan: )
Zodoende..
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Re: Waarom Honda?

Post by tommie18 »

Jo& wrote:Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...


Dáár gaat het dan wel weer om ja :) Maargoed, Honda is gewoon het merk met hoge toeren & veel PK op N/A motoren...

Best wel jammer eigenlijk als ze daar vanaf stappen :)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Waarom Honda?

Post by vtec vince »

tommie18 wrote:
Jo& wrote:Als de rijbeleving even goed of beter wordt, prima...


Dáár gaat het dan wel weer om ja :) Maargoed, Honda is gewoon het merk met hoge toeren & veel PK op N/A motoren...

Best wel jammer eigenlijk als ze daar vanaf stappen :)


Rijbeleving zal er niet zo zeer op achteruit gaan, dit valt ook nog redelijk binnen de perken om het eventueel zelf naar eigen smaak aan te passen.
Helaas word Honda door de strenge emissie eisen gedwongen om van hoogtoerige N/A motoren af te stappen.
Vtec vind ik héééérlijk aanvoelen, maar ik mis het koppel in de non Vtec gebieden.
Deze motoren hebben de charme om lekker rustig te kunnen rijden , maar ook lekker tekeer te kunnen gaan.
Als Honda met turbo's gaat werken kunnen ze meer koppel creeeren wat weer leid tot die grote glimlach en kriebels in de buik.
En ook turbo motoren kunnen hoge toeren maken en lekker laten janken...we geven de hoop niet op!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
*Miss_Honda*
Posts: 295
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
Contact:

Re: Waarom Honda?

Post by *Miss_Honda* »

Toen ik een jaar of 13 was (al auto gek) zag ik een originele witte Honda Civic (EG) hatch staan bij de supermarkt.. toen was ik zwaar verkocht :clap
Nu ben ik al 5 jaar samen met Mark, toen had ie al dat witte hok al en nu rijdt ik in zijn witte EG hatchback met 200 pk.. hoezo toeval? :mrgreen:
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Re: Waarom Honda?

Post by tommie18 »

@ vtec vince

Tsja, jammer genoeg moet alles zuiniger en schoner. Maargoed zoals je zegt, met hoogtoerige turbomotoren kan je ook janken inderdaad :p Toch blijft het vtec gevoel het geweldigste ;) (vtec verslaafde Vince :mrgreen: )

@*miss_Honda*

Inderdaad toeval. Toch is het wel grappig, ineens helemaal "in to" iets zijn vanuit het niets :D *herkenning*
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Waarom Honda?

Post by DutchVince »

Omdat er bijna nooit wat stuk gaat:

mijn EP3 had zijn eerste mankement bij 103.000 km: piepend koppelingspedaal
2e mankement bij 180.000 km: rubber van de reactiesteun was kapot
3e mankement bij 230.000 km ongeveer: linker deurslot reageert niet meer op afstandsbediening
4e mankement bij 250.000 km: kachelbediening (warm/koud) gaat stuk

Motorisch nooit problemen gehad.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Waarom Honda?

Post by Jo& »

DutchVince wrote:Omdat er bijna nooit wat stuk gaat:

mijn EP3 had zijn eerste mankement bij 103.000 km: piepend koppelingspedaal
2e mankement bij 180.000 km: rubber van de reactiesteun was kapot
3e mankement bij 230.000 km ongeveer: linker deurslot reageert niet meer op afstandsbediening
4e mankement bij 250.000 km: kachelbediening (warm/koud) gaat stuk

Motorisch nooit problemen gehad.

Op die reactiesteun na, allemaal bekende kwaaltjes!
tommie18
Posts: 245
Joined: Sat Sep 11, 2010 3:31 pm

Re: Waarom Honda?

Post by tommie18 »

@ Dutch Vince

Kies voor de kwaliteit van,, Re-kuch,kuch!... HONDA :D

Valt inderdaad wel erg mee. Heb alleen gehoord dat de onderdelen érg duur zijn..
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Re: Waarom Honda?

Post by Lassie-01 »

Gaskleppie wrote:Beleving.... nuff said!


hahaha , helemaal mee eens :D
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: Waarom Honda?

Post by VTEClover »

Bij mij denk ik omdat ik als ik héél klein was op de achterbank zat van mn ouders hun crx gen1
Weet het nog goed ,een witte met blauw dash en interieur.
Zou er nu niet meer inpassen :D
Post Reply