Waar Flashpro-tunen voor fn2?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- De map was niet smooth liep onrustig in de lage toeren, bokken.
- Blijf vaak op 1500 toeren hangen stationair.
- AFR had pieken en liep heel rijk in bepaalde gedeeltes.
heb verschillende mensen gevraagd om hun mening k20a-itr met kleine aanpassingen.
anyway, we zijn nu een half jaar verder en via e-mail tune bij magnesium tuning. denk dat hij zich voornamelijk focussed op dat parth throttle goed is, stationair en natuurlijk ook een schatting van vtec crossover en een stabiele afr en injectoren pulse.
- Blijf vaak op 1500 toeren hangen stationair.
- AFR had pieken en liep heel rijk in bepaalde gedeeltes.
heb verschillende mensen gevraagd om hun mening k20a-itr met kleine aanpassingen.
anyway, we zijn nu een half jaar verder en via e-mail tune bij magnesium tuning. denk dat hij zich voornamelijk focussed op dat parth throttle goed is, stationair en natuurlijk ook een schatting van vtec crossover en een stabiele afr en injectoren pulse.
donkeykong wrote:Als je het niet erg wil ik je map even bekijken, vergelijken wat nou h et verschil is tussen een dyno en een street tune, ik neem aan dat je die map hebt?
De map heb ik wel ja, maar net als Miguel ga ik niet zomaar de hele map overhandigen, sorry. Als je specifiek iets wilt zien wil ik best een screenshot van de cam angles oid sturen. Hou er ook rekening mee dat ik redelijk wat I/H/E mods heb dus de map is sowieso niet te gebruiken voor een stock K20A2. De Dyno-grafieken heb ik zojuist in m'n startpost gezet mocht je daar benieuwd naar zijn.
donkeykong wrote:- De map was niet smooth liep onrustig in de lage toeren, bokken.
- Blijf vaak op 1500 toeren hangen stationair.
- AFR had pieken en liep heel rijk in bepaalde gedeeltes.
heb verschillende mensen gevraagd om hun mening k20a-itr met kleine aanpassingen.
anyway, we zijn nu een half jaar verder en via e-mail tune bij magnesium tuning. denk dat hij zich voornamelijk focussed op dat parth throttle goed is, stationair en natuurlijk ook een schatting van vtec crossover en een stabiele afr en injectoren pulse.
Maar waarom ga je dan niet terug naar Bekerom als je niet tevreden bent met de afstelling die hij heeft gedaan?
Dat bokken kan idd aan de afstelling liggen
Stationair kan je in je parameters proberen bij te regelen.
AF onregelmatig bij volgas neem ik aan? Part throttle zal de ecu zelf bij regelen voor zover die kan naar de juiste waarde.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Gijs, Er is niks vervuild want met andere mappen heb ik het niet op hetzelfde staionair toerental.
Ik heb contact met hem gehad daarover Miquel.
Xav geen probleem, ik heb geen stock k20a2, dat weet je toch??
Mijn intentie is zeker niet om bekerom af te kraken want dat kan je wel zien aan mijn posts. En ik gun het iedereen om zijn ding te doen, ik ben zoals ik al zei wat meer gaan verdiepen in wat kpro is, vergelijken van maps, meningen van anderen.
In het begin wist ik totaal niets van Kpro maar naarmate ermee bezig te zijn lees en weet je steeds meer.
Bas ik weet dat jullie heel veel tijd in jullie project steken, een streettune is max een uurtje of 2, dus je kan geen appels met peren vergelijken.
Ik heb contact met hem gehad daarover Miquel.
Xav geen probleem, ik heb geen stock k20a2, dat weet je toch??
Mijn intentie is zeker niet om bekerom af te kraken want dat kan je wel zien aan mijn posts. En ik gun het iedereen om zijn ding te doen, ik ben zoals ik al zei wat meer gaan verdiepen in wat kpro is, vergelijken van maps, meningen van anderen.
In het begin wist ik totaal niets van Kpro maar naarmate ermee bezig te zijn lees en weet je steeds meer.
Bas ik weet dat jullie heel veel tijd in jullie project steken, een streettune is max een uurtje of 2, dus je kan geen appels met peren vergelijken.
Gangaran wrote:300pk NA???
Met alleen een Mugen airbox?
Met andere nokkenassen haal je niet makkelijk boven
de 260-270pk.
Je denkt toch niet dat ze alleen een airbox hebben geplaatst :lol:
t is zowieso geen 2 liter meer, compressie is volgens mij ook hoger, brandstof E85 en ga zo maar door, zit genoeg engineering in voor die 300 pk.
-
- Posts: 2
- Joined: Tue Aug 17, 2010 12:22 pm
Op een stock motor K20a met bolt-ons zit je rond 250 pk inderdaad wel dicht tegen de max ja.. Dit is een volledig gebouwde hoge CR K22 (2.2L) motor die op E85 draait. Ik heb deze week nog 2 van dit soort motoren gedaan, één die op E85 ook precies de 300 haalt, een andere op 98 benzine die net onder 280pk maakt.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 2
- Joined: Tue Aug 17, 2010 12:22 pm
donkeykong wrote:Trouwens martijn, ik zie 2 dipjes in die k20a 300pk....is dat te verhelpen? of zijn dat restricties aan de mods?
Nee, is niet echt te verhelpen. Dipjes rond het vtec punt krijg je snel doordat de vtec wat aanloop nodig heeft om in vtec naar een andere positie te gaan. Verder is het zo dat dit soort n/a gebouwde motoren nogal snel op drukgolven kan reageren.
Verder moet je wel rekening houden hoe het gemeten is. De dynapack meet heel nauwkeurig, daardoor wordt elk piekje en dalletje meegenomen. Zo'n lijn ziet er daarom vaak wat minder 'smooth' uit dan bij een normale dyno, laat staan bij het type dyno dat om de 500 of zelfs 1000 toeren een sample neemt, en de rest interpoleert. Bij dat soort metingen vallen dit soort dipjes helemaal weg.
Verder zie je ook dat de lijn van koppel en vermogen ingezoomed is, dus niet vanaf 0 wordt weergegeven. De grootste 'dip', die na 6000 rpm is nog geen 10Nm, ofwel nog geen 3% van het totale koppel. In de praktijk zal je hier dus niets van voelen.
@Asch600RR: We hebben hem een tijd terug wel gewogen, maar toen was hij nog niet helemaal af. Hij zal helemaal af ergens rond 900-950 kg uitkomen.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Tinustussengas wrote:donkeykong wrote:Trouwens martijn, ik zie 2 dipjes in die k20a 300pk....is dat te verhelpen? of zijn dat restricties aan de mods?
Nee, is niet echt te verhelpen. Dipjes rond het vtec punt krijg je snel doordat de vtec wat aanloop nodig heeft om in vtec naar een andere positie te gaan. Verder is het zo dat dit soort n/a gebouwde motoren nogal snel op drukgolven kan reageren.
Verder moet je wel rekening houden hoe het gemeten is. De dynapack meet heel nauwkeurig, daardoor wordt elk piekje en dalletje meegenomen. Zo'n lijn ziet er daarom vaak wat minder 'smooth' uit dan bij een normale dyno, laat staan bij het type dyno dat om de 500 of zelfs 1000 toeren een sample neemt, en de rest interpoleert. Bij dat soort metingen vallen dit soort dipjes helemaal weg.
Verder zie je ook dat de lijn van koppel en vermogen ingezoomed is, dus niet vanaf 0 wordt weergegeven. De grootste 'dip', die na 6000 rpm is nog geen 10Nm, ofwel nog geen 3% van het totale koppel. In de praktijk zal je hier dus niets van voelen.
@Asch600RR: We hebben hem een tijd terug wel gewogen, maar toen was hij nog niet helemaal af. Hij zal helemaal af ergens rond 900-950 kg uitkomen.
Komende week maar eens op de schalen knallen!
-
- Posts: 78
- Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
- Contact:
Ik heb de mijn FN2 na mijn mods bij van Beek Racing in Leidschedam afgesteld op de bank met Flashpro! Die jongen die het heeft afgesteld vond het echt een super ideaal kastje. De mijne liep na al mods 25% te arm, Lamda was veel te hoog. Nu is die helemaal optimaal afgesteld. V-tec komt nu in bij 4000 toeren. vermogen is nu 210 NM bij 4000 toeren tot en met 6200 toeren (bij 125 KM in ze 6 trekt die echt lekker weg) en 232 pk bij 8200 begrenzing is nu 8800 toeren Ik zal de Dynosheet even zoeken en dan zal ik die hier plaatsen ;-)
-
- Posts: 78
- Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
- Contact: