Waar Flashpro-tunen voor fn2?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

- De map was niet smooth liep onrustig in de lage toeren, bokken.
- Blijf vaak op 1500 toeren hangen stationair.
- AFR had pieken en liep heel rijk in bepaalde gedeeltes.

heb verschillende mensen gevraagd om hun mening k20a-itr met kleine aanpassingen.

anyway, we zijn nu een half jaar verder en via e-mail tune bij magnesium tuning. denk dat hij zich voornamelijk focussed op dat parth throttle goed is, stationair en natuurlijk ook een schatting van vtec crossover en een stabiele afr en injectoren pulse.
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

donkeykong wrote:Als je het niet erg wil ik je map even bekijken, vergelijken wat nou h et verschil is tussen een dyno en een street tune, ik neem aan dat je die map hebt?

De map heb ik wel ja, maar net als Miguel ga ik niet zomaar de hele map overhandigen, sorry. Als je specifiek iets wilt zien wil ik best een screenshot van de cam angles oid sturen. Hou er ook rekening mee dat ik redelijk wat I/H/E mods heb dus de map is sowieso niet te gebruiken voor een stock K20A2. De Dyno-grafieken heb ik zojuist in m'n startpost gezet mocht je daar benieuwd naar zijn.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

donkeykong wrote:- De map was niet smooth liep onrustig in de lage toeren, bokken.
- Blijf vaak op 1500 toeren hangen stationair.
- AFR had pieken en liep heel rijk in bepaalde gedeeltes.

heb verschillende mensen gevraagd om hun mening k20a-itr met kleine aanpassingen.

anyway, we zijn nu een half jaar verder en via e-mail tune bij magnesium tuning. denk dat hij zich voornamelijk focussed op dat parth throttle goed is, stationair en natuurlijk ook een schatting van vtec crossover en een stabiele afr en injectoren pulse.


Maar waarom ga je dan niet terug naar Bekerom als je niet tevreden bent met de afstelling die hij heeft gedaan?
Dat bokken kan idd aan de afstelling liggen
Stationair kan je in je parameters proberen bij te regelen.
AF onregelmatig bij volgas neem ik aan? Part throttle zal de ecu zelf bij regelen voor zover die kan naar de juiste waarde.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Ik weet niet hoe het bij de DC5 zit maar bij de EP3 kan de stationairsklep veleens vervuild raken oid. En dat heeft ook alle symptomen die jij noemt voor zover ik weet. :) (Buiten de AFR dan he)
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Nou ik kan Bekerom zeker aan raden:

300,3 pk NA

Image

Wel wil ik iedereen aanraden een K20 op de bank af te stellen, zodat je het optimale resultaat krijgt!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Gijs, Er is niks vervuild want met andere mappen heb ik het niet op hetzelfde staionair toerental.

Ik heb contact met hem gehad daarover Miquel.

Xav geen probleem, ik heb geen stock k20a2, dat weet je toch?? :)

Mijn intentie is zeker niet om bekerom af te kraken want dat kan je wel zien aan mijn posts. En ik gun het iedereen om zijn ding te doen, ik ben zoals ik al zei wat meer gaan verdiepen in wat kpro is, vergelijken van maps, meningen van anderen.

In het begin wist ik totaal niets van Kpro maar naarmate ermee bezig te zijn lees en weet je steeds meer.

Bas ik weet dat jullie heel veel tijd in jullie project steken, een streettune is max een uurtje of 2, dus je kan geen appels met peren vergelijken.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Bij mij duurt een streettune 1-2 maanden, afhankelijk van het aantal datalogs dat over en weer wordt verzonden, meestal tussen de 5-25 datalogs. Hoe meer mods er verbouwd zijn hoe meer werk om de map af te stellen.
In de regel stop ik pas als de klant er helemaal tevreden mee is.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

300pk NA???
Met alleen een Mugen airbox?
Met andere nokkenassen haal je niet makkelijk boven
de 260-270pk.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gangaran wrote:300pk NA???
Met alleen een Mugen airbox?
Met andere nokkenassen haal je niet makkelijk boven
de 260-270pk.


Je denkt toch niet dat ze alleen een airbox hebben geplaatst :lol:
t is zowieso geen 2 liter meer, compressie is volgens mij ook hoger, brandstof E85 en ga zo maar door, zit genoeg engineering in voor die 300 pk.
Tinustussengas
Posts: 2
Joined: Tue Aug 17, 2010 12:22 pm

Post by Tinustussengas »

Op een stock motor K20a met bolt-ons zit je rond 250 pk inderdaad wel dicht tegen de max ja.. Dit is een volledig gebouwde hoge CR K22 (2.2L) motor die op E85 draait. Ik heb deze week nog 2 van dit soort motoren gedaan, één die op E85 ook precies de 300 haalt, een andere op 98 benzine die net onder 280pk maakt.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Trouwens martijn, ik zie 2 dipjes in die k20a 300pk....is dat te verhelpen? of zijn dat restricties aan de mods?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Aha ik snap het. Echt nice 300pk N/A.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Ek

Post by CTR-Asch »

Onbetaalbaar maar ontzettend gaaf zo'n NA gebouwde auto.
Is de auto al gewogen? Moet echt een raket zijn.
Tinustussengas
Posts: 2
Joined: Tue Aug 17, 2010 12:22 pm

Post by Tinustussengas »

donkeykong wrote:Trouwens martijn, ik zie 2 dipjes in die k20a 300pk....is dat te verhelpen? of zijn dat restricties aan de mods?


Nee, is niet echt te verhelpen. Dipjes rond het vtec punt krijg je snel doordat de vtec wat aanloop nodig heeft om in vtec naar een andere positie te gaan. Verder is het zo dat dit soort n/a gebouwde motoren nogal snel op drukgolven kan reageren.

Verder moet je wel rekening houden hoe het gemeten is. De dynapack meet heel nauwkeurig, daardoor wordt elk piekje en dalletje meegenomen. Zo'n lijn ziet er daarom vaak wat minder 'smooth' uit dan bij een normale dyno, laat staan bij het type dyno dat om de 500 of zelfs 1000 toeren een sample neemt, en de rest interpoleert. Bij dat soort metingen vallen dit soort dipjes helemaal weg.

Verder zie je ook dat de lijn van koppel en vermogen ingezoomed is, dus niet vanaf 0 wordt weergegeven. De grootste 'dip', die na 6000 rpm is nog geen 10Nm, ofwel nog geen 3% van het totale koppel. In de praktijk zal je hier dus niets van voelen.

@Asch600RR: We hebben hem een tijd terug wel gewogen, maar toen was hij nog niet helemaal af. Hij zal helemaal af ergens rond 900-950 kg uitkomen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Bekerom heeft aangeboden om de map aan te passen. Dus goed afgehandeld met de service.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Tinustussengas wrote:
donkeykong wrote:Trouwens martijn, ik zie 2 dipjes in die k20a 300pk....is dat te verhelpen? of zijn dat restricties aan de mods?


Nee, is niet echt te verhelpen. Dipjes rond het vtec punt krijg je snel doordat de vtec wat aanloop nodig heeft om in vtec naar een andere positie te gaan. Verder is het zo dat dit soort n/a gebouwde motoren nogal snel op drukgolven kan reageren.

Verder moet je wel rekening houden hoe het gemeten is. De dynapack meet heel nauwkeurig, daardoor wordt elk piekje en dalletje meegenomen. Zo'n lijn ziet er daarom vaak wat minder 'smooth' uit dan bij een normale dyno, laat staan bij het type dyno dat om de 500 of zelfs 1000 toeren een sample neemt, en de rest interpoleert. Bij dat soort metingen vallen dit soort dipjes helemaal weg.

Verder zie je ook dat de lijn van koppel en vermogen ingezoomed is, dus niet vanaf 0 wordt weergegeven. De grootste 'dip', die na 6000 rpm is nog geen 10Nm, ofwel nog geen 3% van het totale koppel. In de praktijk zal je hier dus niets van voelen.

@Asch600RR: We hebben hem een tijd terug wel gewogen, maar toen was hij nog niet helemaal af. Hij zal helemaal af ergens rond 900-950 kg uitkomen.


Komende week maar eens op de schalen knallen!
Civic_R_GMtec
Posts: 78
Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
Contact:

Post by Civic_R_GMtec »

Ik heb de mijn FN2 na mijn mods bij van Beek Racing in Leidschedam afgesteld op de bank met Flashpro! Die jongen die het heeft afgesteld vond het echt een super ideaal kastje. De mijne liep na al mods 25% te arm, Lamda was veel te hoog. Nu is die helemaal optimaal afgesteld. V-tec komt nu in bij 4000 toeren. vermogen is nu 210 NM bij 4000 toeren tot en met 6200 toeren (bij 125 KM in ze 6 trekt die echt lekker weg) en 232 pk bij 8200 begrenzing is nu 8800 toeren Ik zal de Dynosheet even zoeken en dan zal ik die hier plaatsen ;-)
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Mooi resultaat Yassine. Wel raar dat je nu 210 Nm aan koppel hebt. In een andere post had je na een rollentestbankmeting 230 Nm. Je hebt dus ergens 20 Nm verloren, dat is wel wat veel.
Civic_R_GMtec
Posts: 78
Joined: Mon Jun 27, 2011 5:52 pm
Contact:

Post by Civic_R_GMtec »

Ja dat klopt maar die 230 NM was over een heel klein toeren gebied. Nu heb ik over een veel groter toeren gebied constant 210 NM trek precies op het moment dat de VTec ingaat. zo had die jongen die het heeft gedaan uitgelegd.
Post Reply