Huidige mods zonder ECU slecht of neutraal ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Huidige mods zonder ECU slecht of neutraal ?

Post by Vtequila »

Ik heb het er al met een maat over gehad maar hij stelde voor om ook de mening van de mensen op het forum te vragen;

Momenteel heb ik bij mijn k20a een buddyclub header (zonder cat), OEM manifold en mugen induction kit zitten maar geen ECU (Kpro), dus niet afgesteld. De vraag is nu, loop ik arm en kans op slijtende zuigers of is dat beperkt ? Kan ik zo doorrijden of heb ik die Kpro echt (snel) nodig ?

Ik ben wel van plan een Kpro aan te schaffen (en vervolgens af te laten stellen) maar weet niet of dat wel verstandig is zonder die RBC manifold.

groet
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Moeilijk te zeggen zonder te weten wat het mengsel op dit moment is. Als hij rijk genoeg loopt is er weinig aan de hand. Loopt hij te arm kan het zeker schade veroorzaken. Een keer een vermogens run doen op een rollenbank met aan lambda meting erbij geeft hier antwoord op.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Ooh ja jochem zonder RBC kan wel, alleen RBC is een goede upgrade en niet duur. kan je 10pk schelen in de midrange.
je moet nog eens een keertje met me meerijden :)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Doe even een keer een dyno run met een goede lambda meting. Dan weet je het.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Normaal zal het best wel meevallen. Het zal niet optimaal zijn maar ook niets schokkend. Net voor je laat afstellen idd best een RBC erop :)

Een wideband lambda is trouwens geen overbodige luxe, is niet spectaculair duur.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Hij heeft een dc5, dus hij heeft al een wideband lambda, moet hem alleen kunnen uitlezen.

Ik zag trouwens een kpro voor je op ebay.co.uk
Voor een dc5
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

een echte?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Post Reply