Problemen CTR.
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
Problemen CTR.
Ik wou eigenlijk wachten met het aanmelden van mijn nieuwe auto op het forum, maar door problemen (waarschijnlijk electrisch) kom ik er niet uit en weer ik momenteel niet meer waar ik moet zoeken.
Ik ben sinds kort eigenaar van een CTR'02, Kenteken 25-HLH-7 / nummer weet ik zo niet uit mijn hoofd, (fotos volgens snel).
Heeft er hier iemand ervaring met deze auto ?
De auto is in 2007 geimporteerd vanuit Duitsland en is een half jaar geleden ingerolen bij De Bois - Utrecht, voor een FN2.
Ik heb vervolgens de auto gekocht bij een jongen uit Emmeloord, hij vond de auto te duur voor zijn gebruik. Hij was de hele week van huis.
Maar ik stuit nu op rare problemen:
- Radio werkt niet, staat geen spanning op de directe plus kabel.
- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
- Binnenverlichting brandt alleen als de auto op het 2e contact staat.
- Sleutelicoontje op het dashbord gaat niet branden, niet wanneer de auto op contact gezet wordt of wanneer je de motor uitzet. Ik kan de motor wel gewoon starten zonder problemen.
- De benzine meter wijkt ongeveer een kwart af, maar ik heb me laten vertellen dat dit opnieuw geijkt kan worden ? ? ?
Verder is de auto ook uitgerust met launchcontrol, weet niet of dit standaard is maar dat lijkt me eigenlijk niet.
Bovendien zit er een Spoon carterpan onder de auto (€530,-) en vraag ik me af waar dit goed voor is ?
Bij aankoop zat er een gaatje in de radiateur, maar deze is inmiddels vervangen door een nieuwe.
De auto stinkt af en toe ook wel naar benzine, maar we kunnen zo snel geen lek ofzo vinden. Dus daar wordt momenteel ook nog naar gezocht.
Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken ?
Maar ondanks alle problemen loopt de motor als een zonnetje.
Heeft iemand suggesties om mijn problemen op te lossen ?
Groeten, Rob.
Ik ben sinds kort eigenaar van een CTR'02, Kenteken 25-HLH-7 / nummer weet ik zo niet uit mijn hoofd, (fotos volgens snel).
Heeft er hier iemand ervaring met deze auto ?
De auto is in 2007 geimporteerd vanuit Duitsland en is een half jaar geleden ingerolen bij De Bois - Utrecht, voor een FN2.
Ik heb vervolgens de auto gekocht bij een jongen uit Emmeloord, hij vond de auto te duur voor zijn gebruik. Hij was de hele week van huis.
Maar ik stuit nu op rare problemen:
- Radio werkt niet, staat geen spanning op de directe plus kabel.
- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
- Binnenverlichting brandt alleen als de auto op het 2e contact staat.
- Sleutelicoontje op het dashbord gaat niet branden, niet wanneer de auto op contact gezet wordt of wanneer je de motor uitzet. Ik kan de motor wel gewoon starten zonder problemen.
- De benzine meter wijkt ongeveer een kwart af, maar ik heb me laten vertellen dat dit opnieuw geijkt kan worden ? ? ?
Verder is de auto ook uitgerust met launchcontrol, weet niet of dit standaard is maar dat lijkt me eigenlijk niet.
Bovendien zit er een Spoon carterpan onder de auto (€530,-) en vraag ik me af waar dit goed voor is ?
Bij aankoop zat er een gaatje in de radiateur, maar deze is inmiddels vervangen door een nieuwe.
De auto stinkt af en toe ook wel naar benzine, maar we kunnen zo snel geen lek ofzo vinden. Dus daar wordt momenteel ook nog naar gezocht.
Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken ?
Maar ondanks alle problemen loopt de motor als een zonnetje.
Heeft iemand suggesties om mijn problemen op te lossen ?
Groeten, Rob.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Problemen CTR.
Geen spanning op constante plus, misschien zekering of kabelbreuk.
Motor van koplamp is een bekend probleem waar meerdere last van hebben.
Binnen verlichting, lijkt erop dat er aan de bedrading is gekloot.
Sleutel icoontje, waarschijnlijk stekkertje los gemaakt bij startonderbreker, als er kpro in heeft gezeten.
Wat bedoel je precies met launch control?
CTR is standaard begrenst op 5300rpm of zo als je stil staat.
Spoon carterpan heeft schotten erin, nuttig voor als je regelmatig op circuit rijd.
Zit er een cat vv/spruitstuk op? dat kan de benzine dampen verklaren.
Motor van koplamp is een bekend probleem waar meerdere last van hebben.
Binnen verlichting, lijkt erop dat er aan de bedrading is gekloot.
Sleutel icoontje, waarschijnlijk stekkertje los gemaakt bij startonderbreker, als er kpro in heeft gezeten.
Wat bedoel je precies met launch control?
CTR is standaard begrenst op 5300rpm of zo als je stil staat.
Spoon carterpan heeft schotten erin, nuttig voor als je regelmatig op circuit rijd.
Zit er een cat vv/spruitstuk op? dat kan de benzine dampen verklaren.
robvandewetering wrote:
Maar ik stuit nu op rare problemen:
- Radio werkt niet, staat geen spanning op de directe plus kabel.
- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
- Binnenverlichting brandt alleen als de auto op het 2e contact staat.
- Sleutelicoontje op het dashbord gaat niet branden, niet wanneer de auto op contact gezet wordt of wanneer je de motor uitzet. Ik kan de motor wel gewoon starten zonder problemen.
- De benzine meter wijkt ongeveer een kwart af, maar ik heb me laten vertellen dat dit opnieuw geijkt kan worden ? ? ?
Verder is de auto ook uitgerust met launchcontrol, weet niet of dit standaard is maar dat lijkt me eigenlijk niet.
Bovendien zit er een Spoon carterpan onder de auto (€530,-) en vraag ik me af waar dit goed voor is ?
Bij aankoop zat er een gaatje in de radiateur, maar deze is inmiddels vervangen door een nieuwe.
De auto stinkt af en toe ook wel naar benzine, maar we kunnen zo snel geen lek ofzo vinden. Dus daar wordt momenteel ook nog naar gezocht.
Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken ?
Maar ondanks alle problemen loopt de motor als een zonnetje.
Heeft iemand suggesties om mijn problemen op te lossen ?
Groeten, Rob.
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
Re: Problemen CTR.
slydawg wrote:Geen spanning op constante plus, misschien zekering of kabelbreuk.
Motor van koplamp is een bekend probleem waar meerdere last van hebben.
Binnen verlichting, lijkt erop dat er aan de bedrading is gekloot.
Sleutel icoontje, waarschijnlijk stekkertje los gemaakt bij startonderbreker, als er kpro in heeft gezeten.
Wat bedoel je precies met launch control?
CTR is standaard begrenst op 5300rpm of zo als je stil staat.
Spoon carterpan heeft schotten erin, nuttig voor als je regelmatig op circuit rijd.
Zit er een cat vv/spruitstuk op? dat kan de benzine dampen verklaren.robvandewetering wrote:
Maar ik stuit nu op rare problemen:
- Radio werkt niet, staat geen spanning op de directe plus kabel.
- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
- Binnenverlichting brandt alleen als de auto op het 2e contact staat.
- Sleutelicoontje op het dashbord gaat niet branden, niet wanneer de auto op contact gezet wordt of wanneer je de motor uitzet. Ik kan de motor wel gewoon starten zonder problemen.
- De benzine meter wijkt ongeveer een kwart af, maar ik heb me laten vertellen dat dit opnieuw geijkt kan worden ? ? ?
Verder is de auto ook uitgerust met launchcontrol, weet niet of dit standaard is maar dat lijkt me eigenlijk niet.
Bovendien zit er een Spoon carterpan onder de auto (€530,-) en vraag ik me af waar dit goed voor is ?
Bij aankoop zat er een gaatje in de radiateur, maar deze is inmiddels vervangen door een nieuwe.
De auto stinkt af en toe ook wel naar benzine, maar we kunnen zo snel geen lek ofzo vinden. Dus daar wordt momenteel ook nog naar gezocht.
Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken ?
Maar ondanks alle problemen loopt de motor als een zonnetje.
Heeft iemand suggesties om mijn problemen op te lossen ?
Groeten, Rob.
Alle zekeringen zijn nog goed, dit hebben we nagekeken.
Bij mij begint het motortje ook te lopen wanneer ik een deur dicht gooi.
Zou een mogelijke optie zijn, onder het dashbord zitten op 2 of 3 plaatsen kabels bij elkaar geknoopt met ducktape.
Wat bedoel je precies met kpro ?
Ok, dat zou ik dan launchcontrol opgepakt kunnen hebben.
OK, dus carterpan is er gewoon opgebouwd voor circuit gebruik.
Er zit een gewoon een spruitstuk op, maar ik weet niet of dit ook de originele zal zijn.
Verder zit er wel de originele kat onder de auto.
Re: Problemen CTR.
robvandewetering wrote:slydawg wrote:Motor van koplamp is een bekend probleem waar meerdere last van hebben.robvandewetering wrote:- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
Groeten, Rob.
Bij mij begint het motortje ook te lopen wanneer ik een deur dicht gooi.
Bij de ITR ook soms last van; Heb er al eens een topic over geopend.
Mijn idee is dat de smering van het tandwielkastje op het motortje
verouderd (uitdroogt), zwaarder gaat lopen en soms zelfs stopt.
Het motortje blijft echter proberen (krijgt spanning) om op zijn positie te
komen tot dat het zijn positie heeft bereikt.
Als je je deur dichtslaat krijgt hij waarschijnlijk weer even een zetje
en probeert weer verder naar de ingestelde positie te komen.
Ik heb het nog niet aangedurfd om ze te demonteren (weinig ruimte)
maar na wat heen en weer bewegen van de motorunit achterop de
lamp leek het probleem "opgelost" maar je hoort het motortje nog
steeds zwoegen om naar de ingestelde positie te komen.
Als er iemand is die ervaring heeft met demontage en eventueel tips
met verder uit elkaar halen en smeren dan houd ik me aanbevolen voor tips ......
Gangaran wrote:Ik ken deze auto. Sly, dit is de auto van B geweest.
Nogmaals deze auto had Supercharger, dus had deze
Kpro. De geknipte kabels kan zijn, omdat er een Bee-R
in je auto heeft gezeten.
Verder de Spoon-pan is idd handig als je op circuit gaat
rijden en/of als je semi-slick hebt.
Ja, wist ik.
Auto is ondanks de carterpan niet het circuit op geweest.
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
Re: Problemen CTR.
itr703 wrote:robvandewetering wrote:slydawg wrote:Motor van koplamp is een bekend probleem waar meerdere last van hebben.robvandewetering wrote:- Motor van de koplamp (bestuurerskant) blijft regelmatig en zeer lang lopen.
Groeten, Rob.
Bij mij begint het motortje ook te lopen wanneer ik een deur dicht gooi.
Bij de ITR ook soms last van]
Ok, alleen het gekke is dat de lampen al gewoon op de "nul stand" staan, maar toch blijft het motortje lopen.
De lampen staan ook gewoon goed, dit heb ik gecontroleerd bij de lokale garage.
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
Gangaran wrote:Ik ken deze auto. Sly, dit is de auto van B geweest.
Nogmaals deze auto had Supercharger, dus had deze
Kpro. De geknipte kabels kan zijn, omdat er een Bee-R
in je auto heeft gezeten.
Verder de Spoon-pan is idd handig als je op circuit gaat
rijden en/of als je semi-slick hebt.
OK, maar ik heb nu dus gewoon echt geen idee meer waar ik moet zoeken.
We zijn al een paar avonden aan het zoeken geweest, maar krijgen niks geks/aparts gevonden (op de afgetapete kabels na dan).
-
- Posts: 14
- Joined: Wed Sep 28, 2011 4:57 pm
en nogmaals thanks jo&.
rob voor de keuring kan je de hoogte niveau schakelaar eruit halen.
is het niet meer instelbaar. :wink:
er zitten twee schroefgaten op de lamp waarmee je de lamp kan stellen.
de mijne werken ook niet.
btw achterbank is een schroef in het midden bij de gordels, deze los draaien en de achterbank voor omhoog tillen. misschien lekt de tank hier ergens wat. verkaart de benzine dampen.
rob voor de keuring kan je de hoogte niveau schakelaar eruit halen.
is het niet meer instelbaar. :wink:
er zitten twee schroefgaten op de lamp waarmee je de lamp kan stellen.
de mijne werken ook niet.
btw achterbank is een schroef in het midden bij de gordels, deze los draaien en de achterbank voor omhoog tillen. misschien lekt de tank hier ergens wat. verkaart de benzine dampen.