iemand ervaring met polieren
iemand ervaring met polieren
Zijn er mensen die ervaring hebben met het polieren van de laklaag ?
machinaal dan bedoel.
Ben op zoek naar een poliertoestel maar welk merk of welk type is nu het best om aan te schaffen.
Graag jullie tips en ervaringen
machinaal dan bedoel.
Ben op zoek naar een poliertoestel maar welk merk of welk type is nu het best om aan te schaffen.
Graag jullie tips en ervaringen
Ik heb er Google maar op los gelaten en polieren is polijsten. Voor de niet Belgen onder ons...
Ik denk dat je hier veel info kunt vinden: http://www.meguiars.nl/forum/
Ik denk dat je hier veel info kunt vinden: http://www.meguiars.nl/forum/
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
polieren
Inderdaad lees je eerst goed in voordat je iets koopt. Mijn tip; bekijk het forum van carclean.nl of autodetailing.nl
Daar staan genoeg tips en howto's op. Ga sowieso voor een excentrische/dual action en geen rotary.
Met die laatste ga je vrijwel zeker door je lak heen bij verkeerd gebruik!
Ik doe regelmatig auto's van anderen en ik kom de meest vreemde lakdefecten tegen door verkeerd gebruik van machines of een verkeerde manier van werken.
Zelfs "professionele" poetsbedrijven maken er soms een potje van.
De lak van de meeste honda's is goed te corrigeren met een licht tot medium polijstmiddel afhankelijk van de staat van de lak.
Daar staan genoeg tips en howto's op. Ga sowieso voor een excentrische/dual action en geen rotary.
Met die laatste ga je vrijwel zeker door je lak heen bij verkeerd gebruik!
Ik doe regelmatig auto's van anderen en ik kom de meest vreemde lakdefecten tegen door verkeerd gebruik van machines of een verkeerde manier van werken.
Zelfs "professionele" poetsbedrijven maken er soms een potje van.
De lak van de meeste honda's is goed te corrigeren met een licht tot medium polijstmiddel afhankelijk van de staat van de lak.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
dap 500 is een heel goed apparaat en voor beginner.
en nu helemaal goedkoop omdat er geen doos bij zit
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=dap
en nu helemaal goedkoop omdat er geen doos bij zit
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=dap
bedankt voor de tipsen links, :wink:
zal voor mij meer gebruikt worden om waxen aan te brengen en op te blinken dan eerder zwaar te gaan polishen.
mijn laklaag is nu eenmaal al in goede staat maar zet heel graag een extra beschermlaagje erop, vooral voor de glans.
Die DAP toestellen zijn wel heel betaalbaar, mooi zo.
iemand ook een idee of die toestellen op batterij iets zijn ?
Mequaires heeft er zo eentje.
zal voor mij meer gebruikt worden om waxen aan te brengen en op te blinken dan eerder zwaar te gaan polishen.
mijn laklaag is nu eenmaal al in goede staat maar zet heel graag een extra beschermlaagje erop, vooral voor de glans.
Die DAP toestellen zijn wel heel betaalbaar, mooi zo.
iemand ook een idee of die toestellen op batterij iets zijn ?
Mequaires heeft er zo eentje.
wax
Voor het waxen van je auto heb je niet echt een machine nodig.
Dap is wel een leuk apparaat maar dan ben je er nog niet.
Je hebt dan nog polijstmiddelen en polijstpads nodig in verschillende gradaties. Met een beetje complete starterset ben je al snel een paar honderd euro armer.
Als je glans wil is een schone lak, bij voorkeur vrij van krassen, het belangrijkste. Voor een extra beetje glans en bescherming zou ik dan eerder investeren in een mooie wax en/of sealant ipv een machine.
Dap is wel een leuk apparaat maar dan ben je er nog niet.
Je hebt dan nog polijstmiddelen en polijstpads nodig in verschillende gradaties. Met een beetje complete starterset ben je al snel een paar honderd euro armer.
Als je glans wil is een schone lak, bij voorkeur vrij van krassen, het belangrijkste. Voor een extra beetje glans en bescherming zou ik dan eerder investeren in een mooie wax en/of sealant ipv een machine.
Re: wax
Asch600RR wrote:Voor het waxen van je auto heb je niet echt een machine nodig.
Dap is wel een leuk apparaat maar dan ben je er nog niet.
Je hebt dan nog polijstmiddelen en polijstpads nodig in verschillende gradaties. Met een beetje complete starterset ben je al snel een paar honderd euro armer.
Als je glans wil is een schone lak, bij voorkeur vrij van krassen, het belangrijkste. Voor een extra beetje glans en bescherming zou ik dan eerder investeren in een mooie wax en/of sealant ipv een machine.
x2
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
donkeykong wrote:dap 500 is een heel goed apparaat en voor beginner.
en nu helemaal goedkoop omdat er geen doos bij zit
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=dap
Ziet er goed uit vraag me alleen af waarom zedie DAP500 samen de Pro900 in en pakket verkopen ?
hebben deze allebei een andere functie ?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
wax.
mr. X wrote:De een is om te polijsten, de ander om te poetsen.
Nou, je kan met allebei polijsten. De PRO900 (rotary/roterende machine) blijft echter ongeacht de weerstand doorgaan met draaien. Bij verkeerd gebruik kan je met 1 sec. al door je lak heen gaan. Zonder ervaring is dit apparaat niet aan te raden!
Zo'n DAP500 of DAP900 is excentrisch en die remt af bij toenemende weerstand. Deze apparaten zijn nagenoeg foolproof en m.i. zeker de aanschafprijs waard. Ik heb alle drie de machines en als je in de buurt bent wil ik best e.e.a. demonstreren.
lees aub de verschillende fora..