Page 1 of 1
Vervangende schijven voor ITR '98-2001
Posted: Fri Oct 14, 2011 7:40 pm
by dutchfv
Beste heren,
Inmiddels 2 keer het circuit op geweest en de Stoptech aerorotor 282mm schijven hebben toch geen rechte rug weten te houden.
Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
Zijn mijn voorschijven krom helaas.
Ik ben op zoek naar een beter alternatief wat wel in de orginele velg past.
Mijn broer adviseerde mij gegroefde Nitrac schijven
iemand nog andere ideen?
Posted: Fri Oct 14, 2011 8:01 pm
by Gaskleppie
Stoptech zou op zich goed moeten zijn. Welke blokken heb je? Die zijn van grote invloed op de hitte die in de schijf gaat zitten.
Zelf heb ik jarenlang met stock schijven en DS2500 gereden. Niks aan de hand. Al had ik wel altijd extra koelslangen op de klauwen gericht staan tijdens circuit dagen.
En waarschijnlijk heb je nog wat te veel geremd tijdens je eerste circuit dag. Dat wordt vanzelf minder als je harder gaat rijden....

Posted: Sat Oct 15, 2011 8:17 am
by integra
Mijn oem schijven met ds 25000 blokken hebben het ook overleeft. Maar als de schijven echt heet werden begon het stuur ook wel wat te trillen.
Maar met oem blokken was dit vele malen erger.
Maar als de schijf weer wat afkoelde was het trillen ook weer voorbij.
Heb je de laatste ronde voor je de pits weer in gaat wel een beetje rustig gereden, en niet teveel geremt om de boel een beetje te laten koelen
voor je stil gaat staan.
En als de auto stil staat, de auto iets naar voor of achter bewegen zodat de blokken op een andere plek op de schijf komt te staan zodat het iets gelijkmatiger afkoelt.
Powerslot schijfjes doen het toch ook altijd goed??? i.c.m DS 2500
Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001
Posted: Sat Oct 15, 2011 9:32 am
by dutchfv
@Integra
dutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
@frank stoptech aerorotor icm DS2500
Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?
282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001
Posted: Sat Oct 15, 2011 11:33 am
by Gaskleppie
dutchfv wrote:@Integra
dutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
@frank stoptech aerorotor icm DS2500
Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?
282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
volgens mij wel. Groot zat ook. Gewoon minder remmen....
Die koelslangen laat ik meestal de hele zomer zitten. Ik zal eens een fototje opzoeken hoe ze bij mij zitten.
Posted: Sun Oct 16, 2011 8:19 am
by integra
Dan zou het er inderdaad wel aan liggen dat je te veel remt.
Als ik zie dat mijn OEM schijven het ook vol konden houden, tot ze in de buurt kwamen van de 21mm en begonnen te trillen.
Posted: Sun Oct 16, 2011 10:57 am
by Maskertje
Met Stoptech schijven heb ik al van enkelen (o.a. van dit forum) gehoord dat de schijf zomaar in twee stukken breekt. Dat is icm DS2500 en bij straatgebruik van de auto.
Ik zou voor Brembo gaan of stock.

Posted: Sun Oct 16, 2011 11:08 am
by Jan Visser
Stock schijven met Ferodo DS3000 voor op het circuit is een goede combo....
Zorg ook dat je zo min mogelijk remt op het circuit. Dus kort en krachtig remmen, want zo krijgen de schijven tussen de stops door iets meer tijd om af te koelen......
Posted: Mon Oct 17, 2011 12:24 pm
by dutchfv
Minder remmen owkee,.... dan geloof ik toch dat ik maar eens een instructeur ga vragen om mee te rijden want ik had zelf het gevoel dat ik dat al best aardig deed.
Standaard schijven zullen ongetwijfeld wel aardig presteren maar ik ben er van overtuigd dat vervangende schijven met ds 2500 beter zullen werken.
DS3000 is niet handig voor straatgebruik volgens mij.
Geboorde schijven heb ik ook voorbij zien komen maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er meer te zeggen in het voordeel van gegroefde schijven.
@gaskleppie ik ben benieuwd naar de foto's van de koelslang, welke slangen had jij gebruikt? Ik wel ook wel ff langsrijden anders hoor.
mvg
Posted: Mon Oct 17, 2011 9:29 pm
by Gaskleppie
Geboorde schijven ben ik zeker geen fan van. Die gaan na verloop van tijd toch altijd scheuren. Groeven zijn een stuk sterker en dus ook minder gevaarlijk.
Maare, je reedt toch iets van 2:22 ofzo? Een stock ITR krijg ik wel op 2:10 dus kan je idd minder remmen.
Bij deze:

[img]
Vrij simpele setup. De slang is ook alleen bedoeld om koele wind richting de klauw en schijf te geleiden, meer niet. Voor mij is het altijd genoeg geweest. Je kan hem nog verder laten lopen maar dan kom je al snel in de knoop met andere onderdelen als je ver instuurt.
Deze beugels schroef je ook heel makkelijk los als ze niet meer nodig zijn. Ze zitten maar met 1 grote bout vast.
[/img]
Posted: Thu Oct 20, 2011 11:23 am
by LaurenZ
Dank voor de foto's frank.
Dit is zeker inspiratie om zoiets zelf ook in elkaar te gaan zetten voor volgend jaar.
Ik heb samen met een vriend van me een soort van bracket op de draagarm gezet, die de lucht afbreekt richting de schijf.
Dit omdat de koelslang niet verder genoeg door liep vanaf de bumper.
Dat betrof enkel een EK civic, ipv een ITR.
Dmv de mistlichten eruit te zetten, hadden we zoiezo al een prima basis voor de lucht toevoer.
Helaas heb je bij een ITR minder mogelijkheden om vanuit de bumper direct iets richting remschijf te doen volgens mij...
Posted: Thu Oct 20, 2011 11:53 am
by mr. X
Knipperlichtjes eruit bij de DC2! Ideaal. Werkt ook voor je CAI, dan hangt 'ie recht in de rijwind!
Posted: Thu Oct 20, 2011 7:07 pm
by Hayvan
Kijk, dat is een goede tip!
Die ga ik onthouden voor de volgende keer
Dank u heren.
Posted: Thu Oct 20, 2011 11:27 pm
by LaurenZ
mr. X wrote:Knipperlichtjes eruit bij de DC2! Ideaal. Werkt ook voor je CAI, dan hangt 'ie recht in de rijwind!
Niet echt toepasbaar op een JDM neus

Posted: Fri Oct 21, 2011 4:44 pm
by dutchfv
Hele goeie tip maar het helpt mij niet mijn vraag over betere alterrnatieven voor de oem schijven of de stoptechs
Back on topic graag
Posted: Fri Oct 21, 2011 4:51 pm
by LaurenZ
Kijk eens naar Dixcel disks.
Schijnt in de UK goeie recenties over te zijn

Posted: Fri Oct 28, 2011 9:12 am
by Gaskleppie
Die vraag is al beantwoord. Stock zou zelfs voldoende moeten zijn. Als je deze schijven al krom kreeg ga je alles krom krijgen. Gewoon een nette schijf opzoeken met sleuven en het zou moeten kunnen werken.
Er rijden er hier idd een paar met dixel spul, ook erg goed. Makkelijk te bestellen vanuit engeland.
Posted: Fri Oct 28, 2011 3:55 pm
by dutchfv
IDD vraag is wat mij betrefd beantwoord er mag een slotje op dank allemaal voor het meedenken.