Vervangende schijven voor ITR '98-2001
Vervangende schijven voor ITR '98-2001
Beste heren,
Inmiddels 2 keer het circuit op geweest en de Stoptech aerorotor 282mm schijven hebben toch geen rechte rug weten te houden.
Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
Zijn mijn voorschijven krom helaas.
Ik ben op zoek naar een beter alternatief wat wel in de orginele velg past.
Mijn broer adviseerde mij gegroefde Nitrac schijven
iemand nog andere ideen?
Inmiddels 2 keer het circuit op geweest en de Stoptech aerorotor 282mm schijven hebben toch geen rechte rug weten te houden.
Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
Zijn mijn voorschijven krom helaas.
Ik ben op zoek naar een beter alternatief wat wel in de orginele velg past.
Mijn broer adviseerde mij gegroefde Nitrac schijven
iemand nog andere ideen?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Stoptech zou op zich goed moeten zijn. Welke blokken heb je? Die zijn van grote invloed op de hitte die in de schijf gaat zitten.
Zelf heb ik jarenlang met stock schijven en DS2500 gereden. Niks aan de hand. Al had ik wel altijd extra koelslangen op de klauwen gericht staan tijdens circuit dagen.
En waarschijnlijk heb je nog wat te veel geremd tijdens je eerste circuit dag. Dat wordt vanzelf minder als je harder gaat rijden....
Zelf heb ik jarenlang met stock schijven en DS2500 gereden. Niks aan de hand. Al had ik wel altijd extra koelslangen op de klauwen gericht staan tijdens circuit dagen.
En waarschijnlijk heb je nog wat te veel geremd tijdens je eerste circuit dag. Dat wordt vanzelf minder als je harder gaat rijden....
Mijn oem schijven met ds 25000 blokken hebben het ook overleeft. Maar als de schijven echt heet werden begon het stuur ook wel wat te trillen.
Maar met oem blokken was dit vele malen erger.
Maar als de schijf weer wat afkoelde was het trillen ook weer voorbij.
Heb je de laatste ronde voor je de pits weer in gaat wel een beetje rustig gereden, en niet teveel geremt om de boel een beetje te laten koelen
voor je stil gaat staan.
En als de auto stil staat, de auto iets naar voor of achter bewegen zodat de blokken op een andere plek op de schijf komt te staan zodat het iets gelijkmatiger afkoelt.
Powerslot schijfjes doen het toch ook altijd goed??? i.c.m DS 2500
Maar met oem blokken was dit vele malen erger.
Maar als de schijf weer wat afkoelde was het trillen ook weer voorbij.
Heb je de laatste ronde voor je de pits weer in gaat wel een beetje rustig gereden, en niet teveel geremt om de boel een beetje te laten koelen
voor je stil gaat staan.
En als de auto stil staat, de auto iets naar voor of achter bewegen zodat de blokken op een andere plek op de schijf komt te staan zodat het iets gelijkmatiger afkoelt.
Powerslot schijfjes doen het toch ook altijd goed??? i.c.m DS 2500
Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001
@Integra
@frank stoptech aerorotor icm DS2500
Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?
282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
dutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
@frank stoptech aerorotor icm DS2500
Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?
282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001
dutchfv wrote:@Integradutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
@frank stoptech aerorotor icm DS2500
Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?
282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
volgens mij wel. Groot zat ook. Gewoon minder remmen....
Die koelslangen laat ik meestal de hele zomer zitten. Ik zal eens een fototje opzoeken hoe ze bij mij zitten.
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Minder remmen owkee,.... dan geloof ik toch dat ik maar eens een instructeur ga vragen om mee te rijden want ik had zelf het gevoel dat ik dat al best aardig deed.
Standaard schijven zullen ongetwijfeld wel aardig presteren maar ik ben er van overtuigd dat vervangende schijven met ds 2500 beter zullen werken.
DS3000 is niet handig voor straatgebruik volgens mij.
Geboorde schijven heb ik ook voorbij zien komen maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er meer te zeggen in het voordeel van gegroefde schijven.
@gaskleppie ik ben benieuwd naar de foto's van de koelslang, welke slangen had jij gebruikt? Ik wel ook wel ff langsrijden anders hoor.
mvg
Standaard schijven zullen ongetwijfeld wel aardig presteren maar ik ben er van overtuigd dat vervangende schijven met ds 2500 beter zullen werken.
DS3000 is niet handig voor straatgebruik volgens mij.
Geboorde schijven heb ik ook voorbij zien komen maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er meer te zeggen in het voordeel van gegroefde schijven.
@gaskleppie ik ben benieuwd naar de foto's van de koelslang, welke slangen had jij gebruikt? Ik wel ook wel ff langsrijden anders hoor.
mvg
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Geboorde schijven ben ik zeker geen fan van. Die gaan na verloop van tijd toch altijd scheuren. Groeven zijn een stuk sterker en dus ook minder gevaarlijk.
Maare, je reedt toch iets van 2:22 ofzo? Een stock ITR krijg ik wel op 2:10 dus kan je idd minder remmen.
Bij deze:
[img]
Vrij simpele setup. De slang is ook alleen bedoeld om koele wind richting de klauw en schijf te geleiden, meer niet. Voor mij is het altijd genoeg geweest. Je kan hem nog verder laten lopen maar dan kom je al snel in de knoop met andere onderdelen als je ver instuurt.
Deze beugels schroef je ook heel makkelijk los als ze niet meer nodig zijn. Ze zitten maar met 1 grote bout vast.
[/img]
Maare, je reedt toch iets van 2:22 ofzo? Een stock ITR krijg ik wel op 2:10 dus kan je idd minder remmen.
Bij deze:
[img]
Vrij simpele setup. De slang is ook alleen bedoeld om koele wind richting de klauw en schijf te geleiden, meer niet. Voor mij is het altijd genoeg geweest. Je kan hem nog verder laten lopen maar dan kom je al snel in de knoop met andere onderdelen als je ver instuurt.
Deze beugels schroef je ook heel makkelijk los als ze niet meer nodig zijn. Ze zitten maar met 1 grote bout vast.
[/img]
Dank voor de foto's frank.
Dit is zeker inspiratie om zoiets zelf ook in elkaar te gaan zetten voor volgend jaar.
Ik heb samen met een vriend van me een soort van bracket op de draagarm gezet, die de lucht afbreekt richting de schijf.
Dit omdat de koelslang niet verder genoeg door liep vanaf de bumper.
Dat betrof enkel een EK civic, ipv een ITR.
Dmv de mistlichten eruit te zetten, hadden we zoiezo al een prima basis voor de lucht toevoer.
Helaas heb je bij een ITR minder mogelijkheden om vanuit de bumper direct iets richting remschijf te doen volgens mij...
Dit is zeker inspiratie om zoiets zelf ook in elkaar te gaan zetten voor volgend jaar.
Ik heb samen met een vriend van me een soort van bracket op de draagarm gezet, die de lucht afbreekt richting de schijf.
Dit omdat de koelslang niet verder genoeg door liep vanaf de bumper.
Dat betrof enkel een EK civic, ipv een ITR.
Dmv de mistlichten eruit te zetten, hadden we zoiezo al een prima basis voor de lucht toevoer.
Helaas heb je bij een ITR minder mogelijkheden om vanuit de bumper direct iets richting remschijf te doen volgens mij...
'98 JDM Integra Type-R
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Die vraag is al beantwoord. Stock zou zelfs voldoende moeten zijn. Als je deze schijven al krom kreeg ga je alles krom krijgen. Gewoon een nette schijf opzoeken met sleuven en het zou moeten kunnen werken.
Er rijden er hier idd een paar met dixel spul, ook erg goed. Makkelijk te bestellen vanuit engeland.
Er rijden er hier idd een paar met dixel spul, ook erg goed. Makkelijk te bestellen vanuit engeland.