Vervangende schijven voor ITR '98-2001

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Vervangende schijven voor ITR '98-2001

Post by dutchfv »

Beste heren,
Inmiddels 2 keer het circuit op geweest en de Stoptech aerorotor 282mm schijven hebben toch geen rechte rug weten te houden.
Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.
Zijn mijn voorschijven krom helaas.
Ik ben op zoek naar een beter alternatief wat wel in de orginele velg past.

Mijn broer adviseerde mij gegroefde Nitrac schijven
iemand nog andere ideen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Stoptech zou op zich goed moeten zijn. Welke blokken heb je? Die zijn van grote invloed op de hitte die in de schijf gaat zitten.
Zelf heb ik jarenlang met stock schijven en DS2500 gereden. Niks aan de hand. Al had ik wel altijd extra koelslangen op de klauwen gericht staan tijdens circuit dagen.

En waarschijnlijk heb je nog wat te veel geremd tijdens je eerste circuit dag. Dat wordt vanzelf minder als je harder gaat rijden.... ;)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Mijn oem schijven met ds 25000 blokken hebben het ook overleeft. Maar als de schijven echt heet werden begon het stuur ook wel wat te trillen.
Maar met oem blokken was dit vele malen erger.
Maar als de schijf weer wat afkoelde was het trillen ook weer voorbij.

Heb je de laatste ronde voor je de pits weer in gaat wel een beetje rustig gereden, en niet teveel geremt om de boel een beetje te laten koelen
voor je stil gaat staan.

En als de auto stil staat, de auto iets naar voor of achter bewegen zodat de blokken op een andere plek op de schijf komt te staan zodat het iets gelijkmatiger afkoelt.

Powerslot schijfjes doen het toch ook altijd goed??? i.c.m DS 2500
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001

Post by dutchfv »

@Integra
dutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.

@frank stoptech aerorotor icm DS2500

Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?

282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Vervangende schijven voor ITR '98-2001

Post by Gaskleppie »

dutchfv wrote:@Integra
dutchfv wrote:Onder de stress van het rijden. Ja het rijden niet het stilstaan, iederekeer netjes afgekoeld na 20 min stampen en niet door hem gelijk stil te zetten.

@frank stoptech aerorotor icm DS2500

Koelslangen had ik ook al bedacht, je zegt dat je deze tijdens circuit dagen gebruikt, mag ik dan aannemen dat je dat dan niet doet tijdens straat gebruik?

282mm is wel de max maat in de standaard velg toch?


volgens mij wel. Groot zat ook. Gewoon minder remmen....
Die koelslangen laat ik meestal de hele zomer zitten. Ik zal eens een fototje opzoeken hoe ze bij mij zitten.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Dan zou het er inderdaad wel aan liggen dat je te veel remt.
Als ik zie dat mijn OEM schijven het ook vol konden houden, tot ze in de buurt kwamen van de 21mm en begonnen te trillen.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Met Stoptech schijven heb ik al van enkelen (o.a. van dit forum) gehoord dat de schijf zomaar in twee stukken breekt. Dat is icm DS2500 en bij straatgebruik van de auto.

Ik zou voor Brembo gaan of stock.

Image
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Stock schijven met Ferodo DS3000 voor op het circuit is een goede combo....

Zorg ook dat je zo min mogelijk remt op het circuit. Dus kort en krachtig remmen, want zo krijgen de schijven tussen de stops door iets meer tijd om af te koelen......
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Minder remmen owkee,.... dan geloof ik toch dat ik maar eens een instructeur ga vragen om mee te rijden want ik had zelf het gevoel dat ik dat al best aardig deed.

Standaard schijven zullen ongetwijfeld wel aardig presteren maar ik ben er van overtuigd dat vervangende schijven met ds 2500 beter zullen werken.
DS3000 is niet handig voor straatgebruik volgens mij.

Geboorde schijven heb ik ook voorbij zien komen maar ik meen mij te kunnen herinneren dat er meer te zeggen in het voordeel van gegroefde schijven.

@gaskleppie ik ben benieuwd naar de foto's van de koelslang, welke slangen had jij gebruikt? Ik wel ook wel ff langsrijden anders hoor.

mvg
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Geboorde schijven ben ik zeker geen fan van. Die gaan na verloop van tijd toch altijd scheuren. Groeven zijn een stuk sterker en dus ook minder gevaarlijk.

Maare, je reedt toch iets van 2:22 ofzo? Een stock ITR krijg ik wel op 2:10 dus kan je idd minder remmen. ;)

Bij deze:
Image

Image

Image[img]

Vrij simpele setup. De slang is ook alleen bedoeld om koele wind richting de klauw en schijf te geleiden, meer niet. Voor mij is het altijd genoeg geweest. Je kan hem nog verder laten lopen maar dan kom je al snel in de knoop met andere onderdelen als je ver instuurt.
Deze beugels schroef je ook heel makkelijk los als ze niet meer nodig zijn. Ze zitten maar met 1 grote bout vast.
[/img]
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Dank voor de foto's frank.
Dit is zeker inspiratie om zoiets zelf ook in elkaar te gaan zetten voor volgend jaar.

Ik heb samen met een vriend van me een soort van bracket op de draagarm gezet, die de lucht afbreekt richting de schijf.
Dit omdat de koelslang niet verder genoeg door liep vanaf de bumper.

Dat betrof enkel een EK civic, ipv een ITR.
Dmv de mistlichten eruit te zetten, hadden we zoiezo al een prima basis voor de lucht toevoer.

Image

Helaas heb je bij een ITR minder mogelijkheden om vanuit de bumper direct iets richting remschijf te doen volgens mij...
'98 JDM Integra Type-R
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Knipperlichtjes eruit bij de DC2! Ideaal. Werkt ook voor je CAI, dan hangt 'ie recht in de rijwind!
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Kijk, dat is een goede tip!
Die ga ik onthouden voor de volgende keer :)

Dank u heren.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

mr. X wrote:Knipperlichtjes eruit bij de DC2! Ideaal. Werkt ook voor je CAI, dan hangt 'ie recht in de rijwind!


Niet echt toepasbaar op een JDM neus ;)
'98 JDM Integra Type-R
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Hele goeie tip maar het helpt mij niet mijn vraag over betere alterrnatieven voor de oem schijven of de stoptechs
Back on topic graag
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Kijk eens naar Dixcel disks.
Schijnt in de UK goeie recenties over te zijn :)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die vraag is al beantwoord. Stock zou zelfs voldoende moeten zijn. Als je deze schijven al krom kreeg ga je alles krom krijgen. Gewoon een nette schijf opzoeken met sleuven en het zou moeten kunnen werken.
Er rijden er hier idd een paar met dixel spul, ook erg goed. Makkelijk te bestellen vanuit engeland.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

IDD vraag is wat mij betrefd beantwoord er mag een slotje op dank allemaal voor het meedenken.
Post Reply