Big brakekit FN2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Big brakekit FN2

Post by Lucas79 »

Hallo,

Ik ga mijn FN2 een beetje sneller maken, en wil tevens mijn remmen upgraden. Mijn huidige setup (Carbon Lorraine blokken op originele schijven voor, en Ferodo DS2500 achter) remt heel goed maar met als gevolg dat alles nogal heet wordt, zo heet dat zelfs mijn rubber stofhoezen van de remcilinder/zuiger compleet opgebrand zijn.
Image
Een ander probleem dat ik gemerkt heb is dat de remverhouding teveel op de voorwielen zit, dus daar moet ook een oplossing voor komen.

Daarom wil ik het anders aanpakken. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met big brake kits op een FN2? (ook voor trackdays). Vooral goede/slechte ervaring met de verschillende kits ben ik benieuwd naar.

Merken waar ik nu voor aan het kijken ben zijn Stoptech en Brembo, maar luister graag naar alternatieven.
Deus Ex Machina!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Gaat je remverhouding (voor/achter) dan niet nog groter zijn als je een BB kit steekt? Of wil je achter mee gaan met grotere remmen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Waar is dit gebeurt? Op het circuit mag ik hopen? Wel erg vaag dat je as hoezen dan smelten. Heb je al meer lui gevonden die er last van hebben?
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

@Frank: Dit is inderdaad op het circuit gebeurd. Het zijn overigens niet de ashoezen, maar de rubberen stofhoezen die de remcilinder/zuiger beschermen. Het probleem is dat met die Carbone Lorraine blokken de hitte rechtstreeks naarde klauw getransporteerd wordt. Op zich gunstig, maar de FN2 is zo mooi dichtgebouwd, waardoor deze de warmte niet kwijt kan. De temperatuur moet opgelopen zijn tot boven de 1000 graden ofzo.

@ITR897: Die kans bestaat zeker, vandaar dat ik ook daarvoor naar een oplossing opzoek ben. Verstellen van de remdruk tussen voor en achter, of anders misschien ook grotere schijven en betere blokken achter? vandaar dit topic, ik ben opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben, liefst op de FN2...
Deus Ex Machina!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Chris, je zou even contact kunnen opnemen met Sena Pratama (Lukits01) op het Engelse civinfo forum.
Dat is een hardcore trackday racer uit Australië die zijn FN2 daarvoor nogal radicaal heeft omgebouwd.
Hij heeft in de loop der jaren diverse remmenkits uitgeprobeerd en heeft naar verluid nu een redelijke combinatie te pakken.

Ik ben zelf ook wel geinteresseerd in een andere remmenset. Ik heb afgelopen zomer op de Duitse autobahn een paar narrow escapes beleefd met mijn OEM remmen. Die zijn echt je reinste bagger bij hoge snelheden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

unicorn wrote:@Frank: Dit is inderdaad op het circuit gebeurd. Het zijn overigens niet de ashoezen, maar de rubberen stofhoezen die de remcilinder/zuiger beschermen. Het probleem is dat met die Carbone Lorraine blokken de hitte rechtstreeks naarde klauw getransporteerd wordt. Op zich gunstig, maar de FN2 is zo mooi dichtgebouwd, waardoor deze de warmte niet kwijt kan. De temperatuur moet opgelopen zijn tot boven de 1000 graden ofzo.
.


ok, sorry, nu zie ik het pas. Je had het er zelfs netjes bij vermeld.
Er zijn toch wel methoden om meer koellucht naar de klauwen te krijgen? Zelf heb ik altijd luchthappers onder mn draagarmen zitten die de rijwind in de klauw blazen. Misschien dat dat al een beetje helpt.

De remdruk naar achter brengen lijkt me niet handig. Juist omdat onze voorwiel aandrijvers op het circuit erg op de voorkant "leunen" is meer druk aan de achterkant zelden nodig. En als je harder zou gaan remmen aan de achterkant is de kans op blokkeren (ok, je hebt ABS) ook groter. Je kan het eigenlijk zelf best goed testen.
Zo hoor ik met stock achter remmen en AP racing voor remmen tijdens hard remmen ook de achterkant nog in de ABS gaan. Achter meer druk zetten zou bij mij dus niet helpen.
Als bij jou de achterkant nooit in de ABS gaat zou je eerst kunnen overwegen om die CL blokken ook achter te zetten. Als die namelijk een hogere frictie factor hebben ga je achter al harder remmen zonder verder iets te veranderen.
En toch eens goed kijken of koelslangen geplaatst kunnen worden. Bij mij heeft het altijd goed geholpen om de boel koel te houden.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

@Frank: Heb je toevallig geen foto's van hoe je dit gemonteerd hebt bij je DC2? Lijkt me persoonlijk best wel interessant om het met mijn ITR ook te doen.
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

ITR897 wrote:@Frank: Heb je toevallig geen foto's van hoe je dit gemonteerd hebt bij je DC2? Lijkt me persoonlijk best wel interessant om het met mijn ITR ook te doen.


Staat volgens mij op hondaperformance.nl in zijn topic.
MFrame Autosport
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Machiel. wrote:
ITR897 wrote:@Frank: Heb je toevallig geen foto's van hoe je dit gemonteerd hebt bij je DC2? Lijkt me persoonlijk best wel interessant om het met mijn ITR ook te doen.


Staat volgens mij op hondaperformance.nl in zijn topic.


Ben ik niet op aktief.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Daar kan ik ze even niet vinden. Ik zal even nieuwe foto's moeten maken.
Het is heel simpel al weet ik niet of het op een FN2 ook zo past.
Even zoeken via google?

bv: http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 4Q&cad=rja
Post Reply