Mijn vriendin Jessica is dringend op zoek naar een stage. Helaas zijn er weinig stages te vinden voor haar. Ze studeert International European Law aan de Haagse Hogeschool en het onderwijs is volledig in het Engels. Ze studeert dus geen nederlands recht en dat is vaak ook de reden voor het kleine aanbod aan stages in Nederland.
Het gaat om een stage voor een half jaar vanaf december/januari, in principe was het de bedoeling om in september te starten maar ze heeft geen stage kunnen krijgen.
Aangezien de meesten van jullie goede banen hebben is er misschien iemand bij die haar een "legal internship" kan bieden.
Of dat je intern misschien kan informeren naar de mogelijkheden.
Mocht je wat kunnen bieden kan je contact met mij opnemen en kan ze haar CV, Portfolio, Letter of recommendations en Motivatiebrief naar je sturen via e-mail.
Er staat zeker een beloning tegenover!
Thks alvast Marcel
Stage Gezocht
-
Yes ze doet veel open sollicitaties, en het grootste probleem is dat ze altijd wo willen. Want ze kijken neer op HBO, maar in dit geval moet je het verhaal altijd uitleggen aan zo'n kantoor en dan begrijpen ze het nog niet.
Beetje gaar in Nederland tegenwoordig kom je alleen ergens als je iemand's billen likt of mensen kent
dus we kiezen voor het tweede hahah
thks anyway!
Het zou mooi zijn als er iemand is die verder kijkt dan zijn neus lang is.
Ze begrijpt ook niet waarom het zo moeilijk hier is, want ze heeft veel ervaring.
Er is zelfs sprake van racisme, ze had gesolliciteerd bij een bedrijf maar ze is afgewezen omdat ze iemand met meer ervaring hebben genomen.
Nou diegen met meer ervaring was dus iemand van haar opleiding met geen ervaring en ze is bulgaars, tja en diegene in dat legal team die het overwicht had wist het dus al.
Beetje gaar in Nederland tegenwoordig kom je alleen ergens als je iemand's billen likt of mensen kent

dus we kiezen voor het tweede hahah
thks anyway!
Het zou mooi zijn als er iemand is die verder kijkt dan zijn neus lang is.
Ze begrijpt ook niet waarom het zo moeilijk hier is, want ze heeft veel ervaring.
Er is zelfs sprake van racisme, ze had gesolliciteerd bij een bedrijf maar ze is afgewezen omdat ze iemand met meer ervaring hebben genomen.
Nou diegen met meer ervaring was dus iemand van haar opleiding met geen ervaring en ze is bulgaars, tja en diegene in dat legal team die het overwicht had wist het dus al.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en wilde het al niet zeggen, maar in de advocatuur doen ze vaak heel naar tegenover HBO'ers. Zo van wat moeten die dan, die kennen niks (stelletje juristen) en worden toch nooit beëdigd.
Zelfs als WO'er is het ontzettend moeilijk om ertussen te komen. Mijn beste vriendinnetje heeft vorig jaar haar master of law behaald, maar ziekt nog steeds tevergeefs naar een baan als advocaat stagair.
In veel sectoren gaat het er op dit moment zo aan toe en tja de billenlikkers lukt het vaak wel (hate it).
Succes
Zelfs als WO'er is het ontzettend moeilijk om ertussen te komen. Mijn beste vriendinnetje heeft vorig jaar haar master of law behaald, maar ziekt nog steeds tevergeefs naar een baan als advocaat stagair.
In veel sectoren gaat het er op dit moment zo aan toe en tja de billenlikkers lukt het vaak wel (hate it).
Succes

-
Hahah yeah dat is zo! Ik begrijp wel dat een hbo rechten wel degelijk verschillend is dan wo. Hangt ook van de HBO school af, Inholland heeft bijv. een hele slechte naam nu vanwege al die rare praktijken daar. Sommige HBO opleidingen stellen geen reet voor (including mine) Maar sommige WO opleidingen zijn ook niet zo goed.
Ze is al een half jaar bezig een stage te vinden 2 sollicitaties, die van hierboven, een eentje niet aangenomen omdat ze te ver weg woont. wat een grap! dat bij bij danone research, was wel lastig te bereiken maar ze had het er wel voor over!
Ze is al een half jaar bezig een stage te vinden 2 sollicitaties, die van hierboven, een eentje niet aangenomen omdat ze te ver weg woont. wat een grap! dat bij bij danone research, was wel lastig te bereiken maar ze had het er wel voor over!