Hallo.
Even het volgende.
Ik had een AP1, waarvan na gasklep swap de TP sensor overleed. (werkte daarvoor wel)
had nog een AP2 staan, waarvan TP sensor werkte.
Sensor overgezet, en alles in orde. AP1 verkocht.
In de tussentijd 2de hands TP sensor gekocht (zou van lopende s2k afgekomen zijn)
en deze gemonteerd op mijn ap2. Resultaat, foutcode, TP sensor.
Nu heb ik dus 3x een TP sensor geswapt, waarvan er 2 zijn overleden ?
Ding zit met 2 stelbare schroefjes vast, de gaten zijn wat ruimer, zodat je de sensor licht kunt kantelen op de gasklep. Voor de rest zit er 1 stekker op.
Is dit ding nu zo gevoelig ? of heb ik iets fout gedaan ? Hoor je hem in het midden (qua uitlijning) te monteren ? zodat het potmetertje een (juiste) Voltage waarde geeft ?
Is het ding verder nog in te stellen/af te stellen of ?
:roll:
TP sensor kalibratie ?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
stukje kun je inderdaad verdraaien.
echter kun je de gehele sensor misschien maar 3mm verdraaien, doordat dat de max is van de breedte van de gaten waarin de bout zit.
stukje valt vervolgens in een uitsparing van een gasklep die in een vaste stand staat op dat moment.
ik ga eens kijken naar een voltmeter en het iig proberen.
Bedankt!
echter kun je de gehele sensor misschien maar 3mm verdraaien, doordat dat de max is van de breedte van de gaten waarin de bout zit.
stukje valt vervolgens in een uitsparing van een gasklep die in een vaste stand staat op dat moment.
ik ga eens kijken naar een voltmeter en het iig proberen.
Bedankt!
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Zo opgelost.
Ik kon met de multimeter wel de 4,5V bij vollast meten, alleen die 0,47 kreeg ik niet goed gemeten.
Je kunt de sensor ongeveer 1cm kantelen.
Ik had hem in het midden gemonteerd.
heb de schroeven een halve slag losgedraaid, en de sensor naar uiterst rechts gekanteld. Ecu gereset, en weer de foutcode.
vervolgens de sensor naar uiterst links gekanteld, ecu gereset, en geen foutcode meer! Waaarschijnlijk was mn 1e sensor dus niet eens overleden, echter door de verkeerde hoek, gaf hij dus een foute waarde aan.
Case closed
Ik kon met de multimeter wel de 4,5V bij vollast meten, alleen die 0,47 kreeg ik niet goed gemeten.
Je kunt de sensor ongeveer 1cm kantelen.
Ik had hem in het midden gemonteerd.
heb de schroeven een halve slag losgedraaid, en de sensor naar uiterst rechts gekanteld. Ecu gereset, en weer de foutcode.
vervolgens de sensor naar uiterst links gekanteld, ecu gereset, en geen foutcode meer! Waaarschijnlijk was mn 1e sensor dus niet eens overleden, echter door de verkeerde hoek, gaf hij dus een foute waarde aan.
Case closed
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm