Vond deze topics op civinfo. Een Brits bedrijfje claimt een winst van 20pk op een stock fn2. Ze tunen alleen de ecu en zonder hondata.
Broodje aap? of echt? Ik twijfel toch sterk, 20pk op een NA auto is veel.
Mss gespeeld met de afwijking van de testbank?
Het topic van het bedrijf:
http://www.civinfo.com/forum/engines-tr ... uired.html
De ervaringen van de fn2-eigenaar:
http://www.civinfo.com/forum/engines-tr ... ndata.html
fn2 ecu tuning zonder hondata
Hoi Christofer,
Ik vraag het me af... 20HP meer door alleen de ECU? Ik heb de Hondata Euro N '97 ECU (niet programmeerbaar) waarmee een VTEC Window gecreerd wordt tussen de 3800 en 5400 (na 5400 altijd VTEC) en de begrenzer naar 8600 geschroeft wordt (standaard 8300) en wat ik duidelijk kan merken is dat de FN2 in het middengebied meer vermogen heeft en geen VTEC "kick" meer te voelen is. Wat dat betreft kan ik de grafiek wel rijmen met wat ik merk qua optrekken.
Ik heb vooral niet het gevoel dat de auto over de volledige linie 10% (eerder 2-3% over de hele linie en ronde 4k rpm ietsje meer) sneller is geworden. Ik kan me zo even niet voorstellen wat ze nog meer kunnen "tunen" om daadwerkelijk 20pk meer kunnen halen. Daar komt bij dat bij iedere wijziging die je aan je auto maakt weer naar hun toe kunt, je ECU chemisch uit elkaar laten halen, tunen en daarna weer dichtiljmen. :-?
Just my thoughts...
Ik vraag het me af... 20HP meer door alleen de ECU? Ik heb de Hondata Euro N '97 ECU (niet programmeerbaar) waarmee een VTEC Window gecreerd wordt tussen de 3800 en 5400 (na 5400 altijd VTEC) en de begrenzer naar 8600 geschroeft wordt (standaard 8300) en wat ik duidelijk kan merken is dat de FN2 in het middengebied meer vermogen heeft en geen VTEC "kick" meer te voelen is. Wat dat betreft kan ik de grafiek wel rijmen met wat ik merk qua optrekken.
Ik heb vooral niet het gevoel dat de auto over de volledige linie 10% (eerder 2-3% over de hele linie en ronde 4k rpm ietsje meer) sneller is geworden. Ik kan me zo even niet voorstellen wat ze nog meer kunnen "tunen" om daadwerkelijk 20pk meer kunnen halen. Daar komt bij dat bij iedere wijziging die je aan je auto maakt weer naar hun toe kunt, je ECU chemisch uit elkaar laten halen, tunen en daarna weer dichtiljmen. :-?
Just my thoughts...
Deus Ex Machina!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Ja, het zou gaan om 20 pk op een volledige stock fn2. Daarom heb ik mijn twijfels en vroeg ik jullie mening. Gelukkig ben ik niet de enige die zijn twijfels heeft.
De keuring lijkt me niet zo een probleem.
@unicorn: ik rij ook met de Hondata ecu rond en ben er tevreden van. Daarom vroeg ik me de "meerwaarde" af. Ik kan gemakkelijk mijn stock ecu verzenden naar hen. Maar of het de moeite waard is???
De keuring lijkt me niet zo een probleem.
@unicorn: ik rij ook met de Hondata ecu rond en ben er tevreden van. Daarom vroeg ik me de "meerwaarde" af. Ik kan gemakkelijk mijn stock ecu verzenden naar hen. Maar of het de moeite waard is???