fn2 ecu tuning zonder hondata

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

fn2 ecu tuning zonder hondata

Post by ChristopheR »

Vond deze topics op civinfo. Een Brits bedrijfje claimt een winst van 20pk op een stock fn2. Ze tunen alleen de ecu en zonder hondata.

Broodje aap? of echt? Ik twijfel toch sterk, 20pk op een NA auto is veel.
Mss gespeeld met de afwijking van de testbank?

Het topic van het bedrijf:
http://www.civinfo.com/forum/engines-tr ... uired.html

De ervaringen van de fn2-eigenaar:
http://www.civinfo.com/forum/engines-tr ... ndata.html
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Hoi Christofer,

Ik vraag het me af... 20HP meer door alleen de ECU? Ik heb de Hondata Euro N '97 ECU (niet programmeerbaar) waarmee een VTEC Window gecreerd wordt tussen de 3800 en 5400 (na 5400 altijd VTEC) en de begrenzer naar 8600 geschroeft wordt (standaard 8300) en wat ik duidelijk kan merken is dat de FN2 in het middengebied meer vermogen heeft en geen VTEC "kick" meer te voelen is. Wat dat betreft kan ik de grafiek wel rijmen met wat ik merk qua optrekken.

Ik heb vooral niet het gevoel dat de auto over de volledige linie 10% (eerder 2-3% over de hele linie en ronde 4k rpm ietsje meer) sneller is geworden. Ik kan me zo even niet voorstellen wat ze nog meer kunnen "tunen" om daadwerkelijk 20pk meer kunnen halen. Daar komt bij dat bij iedere wijziging die je aan je auto maakt weer naar hun toe kunt, je ECU chemisch uit elkaar laten halen, tunen en daarna weer dichtiljmen. :-?

Just my thoughts...
Deus Ex Machina!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

lijkt me geen broodje aap verhaal, als ze op die ecu kunnen lezen en schrijven is het prima. denk dat ze zelf een manier bedacht hebben, het is wel een hoop werk zo te zien en ik wist niet dat de ecu van en fn2 in de motorruimte zat, hahah.

ik geloof wel dat ze dit kunnen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Het zou niet onmogenlijk kunnen zijn ....
Maar de vraag is , hoe veilig zoiets is.
En ook of je ermee door de keuring komt?

Qua prijs is het aan de hoge kant vind ik persoonlijk.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nooit!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het flashen kan natuurlijk wel. De vermogens winst is een tweede. Als je een ander filter en uitlaat in combinatie met deze vorm van tuning kan het wel. Een stock FN2 zal moeilijk worden.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja, het zou gaan om 20 pk op een volledige stock fn2. Daarom heb ik mijn twijfels en vroeg ik jullie mening. Gelukkig ben ik niet de enige die zijn twijfels heeft.

De keuring lijkt me niet zo een probleem.

@unicorn: ik rij ook met de Hondata ecu rond en ben er tevreden van. Daarom vroeg ik me de "meerwaarde" af. Ik kan gemakkelijk mijn stock ecu verzenden naar hen. Maar of het de moeite waard is???
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Persoonlijk zou ik daar geen 450 pond aan uitgeven. Dan zou ik iets doorsparen voor een LSD gaan, daar heb je VEEEEEL meer aan in een FN2. Kom maar een keer langs, laat ik het je voelen :twisted:
Deus Ex Machina!
Post Reply