Page 1 of 3

Hondata flashpro fn2

Posted: Wed Aug 31, 2011 6:12 pm
by FUBAR
Yoo

aangezien ik weinig ken van het afstellen van honda's met hondata heb ik de volgende vraag.

Mijn lower vtec is nu ingesteld op 3800.. Wat ik eigenlijk wat laag vind, als ik in het verkeer zit en ik moet vlot kunnen mee rijden gebeurt het nogal vaak dat ik in vtec ga zonder dat ik dat wil.. Nu zou ik deze graag op 4500 toeren krijgen. Maar moet ik enkel de lower vtec hoger zetten en of er moeten er meerdere zaken veranderd worden??

Groeten Tim

Posted: Wed Aug 31, 2011 6:30 pm
by donkeykong
kan je niet zomaar omhoog zetten, krijg je waarschijnelijk niet een mooie overgang.
je kan vtec op 3800 laten inkomen, geen probleem maar dan moet het niet zo zijn dat die vtec op part throttle inkomt, dat kan je ook afstellen.

Posted: Wed Aug 31, 2011 7:03 pm
by culasse
Het is mogelijk om je vtec punt te verhogen van 3800 naar 4500 rpm, maar daar moet je een aantal handelingen voor verrichten.

-Het vtec punt zelf kun je eenvoudig veranderen door de waarden nieuw in te toetsen, maar let er op dat de transitiefase tussen lower vtec punt en hoger vtec punt niet te smal wordt. Desnoods maak je de window wat breder.
-De cam angles moeten opnieuw worden ingesteld.
-De fuel values moeten opnieuw worden ingesteld.
-De ignition values moeten waarschijnlijk worden aangepast.
-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.

Al met al brengt dit wat werk met zich mee, maar het is te doen.

Posted: Wed Aug 31, 2011 7:47 pm
by integra
-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.


Moet je elke keer zoveel aanpassen?????
WTF...

Posted: Wed Aug 31, 2011 7:55 pm
by donkeykong
zeker als je je vtec point wil instellen :)

Posted: Wed Aug 31, 2011 8:01 pm
by integra
Oke, Nou blij dat ik geen flashpro nodig heb..

Posted: Wed Aug 31, 2011 10:07 pm
by FUBAR
Man man, na dees gelezen te hebben ga ik het toch laten zijn zoals het is hoor!! :lol:

Nee, kga toch proberen deze te laten aanpassen! Het is fijn als je sprint of herneemt tegen iemand, maar om elke dag mee te rijden is het niet zo fijn dat de vtec op 3800 inspringt. En hoef zelfs geen volgas te geven..

Posted: Thu Sep 01, 2011 8:06 am
by donkeykong
dan hebben ze hem niet goed gemapped, waar heb je het laten doen? en vraag of ze het willen corrigeren.

Posted: Thu Sep 01, 2011 10:02 am
by FUBAR
donkeykong wrote:dan hebben ze hem niet goed gemapped, waar heb je het laten doen? en vraag of ze het willen corrigeren.


Is eerste keer gemapt geweest bij intertuning. Ben ik zeer ontevreden van!!
Nu heeft custom import arts geprobeerd alle fouten uit de map te halen, omdat deze persoon vondt dat de map te redden viel :lol: en ja hoor, dat heeft hij gedaan! Totaal andere auto.. En ja, laatste keer heb ik het hem niet gevraagd omdat ik er toen zo niet mee inzat, maar nu begint het me wel beetje te storen..
Moet trouwens volgende week dinsdag auto terug gaan laten mappen bij Custom import arts omdat ik de intake manifold veranderd heb. Kan ik ineens dat ook laten aanpassen.

Posted: Thu Sep 01, 2011 1:18 pm
by donkeykong
ja doe dat gewoon, al je niet tevreden gaat ie echt niet moeilijk doen.

Posted: Thu Sep 01, 2011 2:50 pm
by Gaskleppie
De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.

Posted: Thu Sep 01, 2011 4:06 pm
by FUBAR
Gaskleppie wrote:De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.


Heb juist ff in men instellingen gezien, bij vtec window staat lower ingesteld op 3600 al!!!!!! en higher op 5800.

Tis dus precies erger dan ik zelf dacht :lol:

Dus die 5800 toeren is nu de vervanging van 5400 toeren die honda origineel gebruikt om de vtec te laten inkomen? Of snap ik het verkeerd?

Ma soit, heb juist mijne tuner nog aan de lijn gehad en hij gaat het de dinsdag ineens mee aanpassen.. Nu alleen hopen dat de intake van de fd2 winst geeft op mijne fn2.. Heb er al super topics over gelezen en ook topics waarvan ik denk, oei, daar gaat mijn 500 euro :lol:

Posted: Thu Sep 01, 2011 4:51 pm
by donkeykong
komt wel goed, geef gewoon duidelijk aan wat jij wilt.

Posted: Thu Sep 01, 2011 5:29 pm
by Gaskleppie
Ik ken de instellingen van flash pro niet echt uit mn hoofd maar het lijkt idd andersom te moeten. Tenzij met lower echt lager toerental bedoeld wordt. Eerst de handleiding maar eens doorzoeken voor je dit soort dingen aanpast.
Je kan waarschijnlijk ook de grens aangeven wanneer hij die overschakeling tussen higher en lower moet doen. Dus bij welke belasting hij schakelt. Dat staat vast wel uitgelegd hoe het werkt.

Posted: Thu Sep 01, 2011 7:13 pm
by Gijs
Het moet inderdaad mogelijk zijn zonder al te veel last. Tom kennende zal hij wel de lijnen van de fuel tables ongeveer goed hebben voortgetrokken. :)

Bij mij staat lower en upper gewoon op zelfde toerental. Lower wilt zeggen bij vollast en higher als je gewoon aan het cruisen bent, dus bij 5400 ga je zwz naar de high cam maps.

Success dinsdag :) Laat maar weten hoe het geweest is :D

Posted: Thu Sep 01, 2011 8:49 pm
by Gaskleppie
Dan weet jij ook hoe je die omschakeling op basis van belasting kan instellen. Die werkt dus niet goed dan omdat hij waarschijnlijk te laag staat ingesteld. Onder lage belasting zou hij dus pas bij 5800rpm naar Vtec moeten gaan.

Posted: Fri Sep 02, 2011 12:53 pm
by Gijs
Ja kan je instellen in kpa (manifold pressure), maar hier heb ik niets aan gewijzigd, staat bij mij op 89 kpa (volgens de manual):

The VTEC window is a variable VTEC switch point based on engine speed and engine load. Usually you want the VTEC point to move higher with lighter engine load. The above screen shot shows VTEC switching at 5000 rpm when the manifold pressure is 89 kPa or above (which is close to full throttle), reducing in a linear fashion to 5800 rpm at 25 kPa manifold pressure.

Dus bij WOT vanaf lower boundary naar high cam en in de meeste andere gevallen blijft hij in de low cam maps.

Posted: Fri Sep 02, 2011 5:39 pm
by Gaskleppie
Dat is idd wat Fubar moet aanpassen. De switch over zal dan pas bij een hogere belasting, lees: meer gas geven, gebeuren. Iets waar de mappen als het goed is al voor zijn geschreven. Er zullen dan dus ook geen verdere aanpassingen in de mappen nodig zijn.

Posted: Fri Sep 02, 2011 8:23 pm
by Sinister
Wie heeft die afgesteld bij intertuning in het begin? Gerry of Olivier?

Posted: Wed Sep 07, 2011 12:06 am
by FUBAR
Sinister wrote:Wie heeft die afgesteld bij intertuning in het begin? Gerry of Olivier?


Gerry