Hondata flashpro fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Heb je die grafiek nog? Die wil ik ook wel eens zien.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

wil hem ook wel eens zien, info altijd leuk
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Hmm, zal hem sebiet es zoeken, kpeis wel da die hier ergens moet liggen tussen mijn o zo opgeruimde papierenkast :razz:
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Voila se, hier hebben we het dyno papier van inter al :lol:
Image
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Daar klopt vanalles niet aan, 182 wiel pk kan nooit zoveel motor pks zijn.
Dan versta ik wel dat hij niet goed stond en er veel meer uit kon.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Sinister wrote:Daar klopt vanalles niet aan, 182 wiel pk kan nooit zoveel motor pks zijn.
Dan versta ik wel dat hij niet goed stond en er veel meer uit kon.


Nu ge het zegt!! Als ik dat uitreken kom ik uit op een verlies van 18% naar de wielen, wat volgens mij wel heel veel is... Man man, wa een soep die inter!!
Auto wordt nu onderhouden bij surinx, superkerel en kent zen vak ook wel.. Die wist me ook het een en het ander te vertellen van die kerels!!

Toen ik hem vertelde da den auto den eerste keer bij inter was afgesteld trok hem zen haren bekans uit :lol:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

18% verlies kan wel hoor, dat is niet echt heel bijzonder.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Zeker bij FN2, ffing zwaar vliegwiel, veel te zware wielen standaard. Volgens mij is 15% vrij normaal, ik geloof direct dat dit bij de FN2 iets hoger ligt.
Deus Ex Machina!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Sinister wrote:Daar klopt vanalles niet aan, 182 wiel pk kan nooit zoveel motor pks zijn.
Dan versta ik wel dat hij niet goed stond en er veel meer uit kon.


Voordat je bij elke dyno gaat staan roepen dat iets niet kan, ga eens een dagje praten met een bank eigenaar ipv hier alles af te keuren.
Doe dat praten dan bij voorkeur even tijdens een Type-R dyno dag bij Rica. Roel kan je prima uitleggen hoe alles werkt. En dan zal je ook bij verschillende auto's kunnen zien dat verliezen per auto heel verschillend kunnen zijn en dat een goed gemeten verlies ook daadwerkelijk kan bijdragen in een betere vermogens krukas meting.
Zachte banden, verkeerde uitlijning, lange versnellingsbak noem maar op wat er allemaal voor kan zorgen dat de verlies meting hoger uitvalt dan wat (vooral jij) zou denken.
Dat ze bij veel banken een vaste 15% nemen is in ieder geval geen juiste redenatie!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Zoals Gaskleppie al zegt, trek je niet teveel aan van de prestaties op de rollentestbank. Elke bank is weer anders, en factoren als Bandendruk, aanhaalmoment van de sjorbanden, temperaturen etc. kunnen verschil opleveren.
En dan is er de operator die de bank zo kan afstellen dat ie sterk afwijkt van andere rollentestbanken. Het is een tuningtool, een momentopname zodat je een referentie hebt en de volgende keer daarop kunt inspelen bij de afstelling.

18% verlies door de versnellingsbak klopt precies. Andere tuners kwamen na meting op dezelfde waarde uit met de FN2.

Het vliegwiel weegt 4.77 kg, dat is licht voor een 2 liter motor. Je kunt beter lichtere wielen en banden monteren. De standaard 18 inch wielen en banden zijn zwaar. 22kg per stuk.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Gaskleppie wrote:
Sinister wrote:Daar klopt vanalles niet aan, 182 wiel pk kan nooit zoveel motor pks zijn.
Dan versta ik wel dat hij niet goed stond en er veel meer uit kon.


Voordat je bij elke dyno gaat staan roepen dat iets niet kan, ga eens een dagje praten met een bank eigenaar ipv hier alles af te keuren.
Doe dat praten dan bij voorkeur even tijdens een Type-R dyno dag bij Rica. Roel kan je prima uitleggen hoe alles werkt. En dan zal je ook bij verschillende auto's kunnen zien dat verliezen per auto heel verschillend kunnen zijn en dat een goed gemeten verlies ook daadwerkelijk kan bijdragen in een betere vermogens krukas meting.
Zachte banden, verkeerde uitlijning, lange versnellingsbak noem maar op wat er allemaal voor kan zorgen dat de verlies meting hoger uitvalt dan wat (vooral jij) zou denken.
Dat ze bij veel banken een vaste 15% nemen is in ieder geval geen juiste redenatie!


Sja dit is juist wat intertuning doet.. Zij nemen voor elk merk en elke auto dan ook een gemiddelde van 15% verlies.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Eerst wil ik op gaskleppie reageren:
Ik heb al zeker 4 bank eigenaars gesproken en allemaal vertellen ze wel wat anders. Laat me u er ook nog maar is aan herinneren dat je mijn verschil ook nog altijd niet verklaard hebt want mijn wagen doet net het omgekeerde dan jouw theoretische bullshit uitleg van banken. Dus waarom zou ik nog moeite doen om naar jouw te luisteren. In de praktijk is het wel heel wat anders dus.

Dan voor Fubar, hij voelt dat zijn wagen slecht is afgesteld en het feit dat hij ergens anders serieus minder haalt wilt zeggen dat er voor hem werkelijk iets misgegaan is bij IT.
Mijn Integra indertijd haalde 184 wiel pks met 211 pks op de wielen, dat is maar 14% verlies. En die marcheerde echt wel en had overal anders meer.
IT gebruikt zeker niet 15% standaard, bij mijn civic was dit ook laatste keer 18%.
Maar het feit is wel dat 2 vrienden van mij allebei 220 pk halen daar, en overal anders wel meer pks halen dan jij Fubar.
Dus mijn conclusie is dan dat er bij jouw net iets verkeerd is gelopen.
Laat me jullie der ook nog maar is aan herinneren dat zij de enige zijn in België die een waterstof motor laten draaien met 4 cilinders met een deftig rendement wat trouwens gesubsidieerd is door de overheid. Zij ook constant naar studies gaan om bij te leren in af te stellen. Ze zelf ook cursussen geven aan tal van afstellers in België en ze dus zeker wel de knowhow hebben.

Ik blijf er bij, als je dit probleem eerst bij hen had aangekaart dan hadden ze je zeker wel verder geholpen en herafgesteld.
En aan al de mannen die op de baan afstellen en zonder wideband sensor, eerlijk gezegd stop nog liever met tunen voor je iemands auto helemaal verneukt. En van Surinx heb ik ook al tal van goede commentaren gehoord ja maar hij stelt ook geen wagens af natuurlijk en moest hij het doen dan stel ik me de vraag hoelang het heel blijft met zijn rally achtergrond. En elke tuner heeft wel teen en tander te vertellen van zijn concurrentie.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Sinister wrote:Eerst wil ik op gaskleppie reageren:
Ik heb al zeker 4 bank eigenaars gesproken en allemaal vertellen ze wel wat anders. Laat me u er ook nog maar is aan herinneren dat je mijn verschil ook nog altijd niet verklaard hebt want mijn wagen doet net het omgekeerde dan jouw theoretische bullshit uitleg van banken. Dus waarom zou ik nog moeite doen om naar jouw te luisteren. In de praktijk is het wel heel wat anders dus.


Zou je uit de doeken kunnen doen hoe je in de praktijk te werk moet gaan bij het meten via de rollentestbank Sinister? Daar ben ik wel benieuwd naar.

En als je wilt mag je daarvoor direct even een nieuw topic aanmaken op dit forum aangezien we hier nogal staan te vervuilen.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

@ Sinister: Dat de ene tuner de andere een beetje in een slecht daglicht zet weet iedereen.. Das gewoon natuurlijk aangelegd, haha :lol:
Ma surinx heeft even met me gepraat erover en heeft me 2 voorbeelden gegeven van auto's die hij daar heeft laten mappen. Eentje waaron een totaal nieuwe honda accord type r in 2001. Was nos ingelegd bij inter, 3 weken later was die volledige blok naar de kl*ten. Hij laat dan een auto mappen daar voor de rally, na 3 testruns op het circuit zijne blok ook naar de vaantjes..
Dan, zoals je weet laat ik auto mappen met tom van dyck.. Voor dat ik er mijn auto heb laten mappen waren er al 6 honda eigenaars me voor geweest met het opnieuw laten afstellen van hun auto omdat IT bijzonder slecht werk afleverd!! Stuk voor stuk gaan ze buiten met nen smile tot achter hun oren.. Tom heeft daar ook nen 350z voor de deur gehad, die eigenaar ervan was ook fan van inter. Tot da ze al 2 keer fzo zenne blok naar de kl*ten hebben gedaan.

Man man, hoeveel blokken zijn er daar al verprutst.. Uitleggen is het enigste wa die mannen kunnen.. Mja nen goeie uitleg is veel waard in deze wereld precies..

Blijkbaar is jou kameraad met zijn witte fn2 tevreden van zijn afstelling bij inter..

Kan zijn, zeg ik niets op... :-) Ma heb hem ooit gevraagd om eens te testen en heb nog altijd geen reactie gehad.. Ik zeg niet dat ik sneller ben, maar dees is den enigste fn2 waarvan ik weet dat hij tegoei gemapt zou zijn, daarom dat ik eens wil testen ertegen.
En trouwens, tis maar voor de fun, is hij rapper dan ist zo, ben ik rapper, ja same story
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Sinister wrote:Laat me jullie der ook nog maar is aan herinneren dat zij de enige zijn in België die een waterstof motor laten draaien met 4 cilinders met een deftig rendement wat trouwens gesubsidieerd is door de overheid. Zij ook constant naar studies gaan om bij te leren in af te stellen. Ze zelf ook cursussen geven aan tal van afstellers in België en ze dus zeker wel de knowhow hebben.


Gij zit constant bezig over hoe slecht CPL wel niet is omdat ze eens een FN2 verkeerd zouden hebben afgesteld. Elke kans die je krijgt haal je dat weer naar boven. Die hebben toch ook geen tweede kans gehad ofwel ?? En nu zouden anderen dat wel moeten doen ?

En cursussen geven, toch al zeker niet van Hondata (of onofficieel), want die trainingen lopen via CPL.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Hoe zou het komen Gijs? CPL ligt hier ni bij de deur he. Ik ga geen 500 eur dokken voor een 2de kans he. CPL laadt standaard mappen in voor de FN2, dat kan elke domme kloot. IT laad nooit standaard mappen, die doen toch nog iets moeite. Das al een heel pak verschil.

Cursussen geven over afstellingen in het algemeen, niet voor bepaalde producten. En amai als CPL die trainingen geeft, dat verklaart veel.
Kan zijn dat ze voor ITR goed zijn maar voor FN2's zijn het prutsers.

Je hebt aan mij ook al gevraagd om te testen Fubar, maar wie test er nu op de baan, met alle risicos vandien. Vraag of ge is kunt meerijden he, dan zou ge het verschil ook al direct moeten voelen. En het feit dat Surinx zijn blokken laat mappen bij iemand anders is teken dat em er geen kloot van kent. En zo een kerel vertrouw jij dan? NOS kan elke blok verneuken met gelijk welke afstelling, als je maar genoeg blaast. Feit is dat ze nog altijd rallys doen IT en dat als ze slecht waren, ze al lang failliet waren zoals TBM

En @culasse die topic bestaat al ja, de verschiltopic in vermogensbanken, daar kan niemand mijn vraag verklaren, dus theorie klopt niet.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Laat maar zijn. Ieder zijne held zeker :)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Iedereen maakt fouten da hoort ge mij niet zeggen, maar ik ben altijd goed geholpen geweest bij IT, mss jij ook bij CPL maar eer je daar terug bent ben je wel 500 eur armer op zijn minst dus dat was geen optie.

Zoals je zegt iedereen zijn held en ervaringen bepalen veel.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Luisterst sinister, surinx schrijft zen programma's zelf, is toen dom geweest om op inter zen voorstel in te gaan.. Enkel en alleen omdat het toen een gratis afstelling was omdat it de fout toen had gemaakt met die accord..
Trouwens daar heeft surinx al lang spijt van!!!

En komaan, iedereen die een type r heeft stampt da ding af en rijdt meer dan de toegelaten snelheid...
En van dat failliet zijn, kgeloof da ze da al ens nen keer gwst zijn he :lol:
En waarom ineens die naarmsverandering naar EXZTRA?? Dat doet ge niet zomaar he....

En zoals gij zei, de opleidingen van hondata worden gedaan via cpl. Dus prutsters?? I don't think so.. :lol:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Voorwat stelt Surinx dan die accord ni af op de eerste plaats?
Trouwens elke NOS wagen krijgt ge naar de klote, hangt allemaal af hoe ge der mee rijdt.

Intertuning was de particulierenafdeling, dat is gestopt, exztra is de business naam waarin ze nog wel afstellingen doen, maar geen tuning stukken.

Als gij een basemap geen prutsen vind is dat uw probleem. Ik stel voor da ge der dan ook eens langsgaat, waarom gaat ge der dan ni heen trouwens als ze zo geweldig zijn? Ik kan u verzekeren dat het een basemap was die erin zat. Stotteren en stilvallen met airco op is echt een prachtige afstelling ja, te arm over de hele lijn, da moet ge trouwens kunnen met airco op he :thumbs:
Een paar jaar rondrijden en uwe k20 is voor de vuilbak. En da heeft dan nog is smerig veel geld gekost he voor dan zo ne nest mee te maken. Gegarandeerde pks geven ze daar he, da ziede van hier :roll:
Post Reply