Hondata flashpro fn2
Hondata flashpro fn2
Yoo
aangezien ik weinig ken van het afstellen van honda's met hondata heb ik de volgende vraag.
Mijn lower vtec is nu ingesteld op 3800.. Wat ik eigenlijk wat laag vind, als ik in het verkeer zit en ik moet vlot kunnen mee rijden gebeurt het nogal vaak dat ik in vtec ga zonder dat ik dat wil.. Nu zou ik deze graag op 4500 toeren krijgen. Maar moet ik enkel de lower vtec hoger zetten en of er moeten er meerdere zaken veranderd worden??
Groeten Tim
aangezien ik weinig ken van het afstellen van honda's met hondata heb ik de volgende vraag.
Mijn lower vtec is nu ingesteld op 3800.. Wat ik eigenlijk wat laag vind, als ik in het verkeer zit en ik moet vlot kunnen mee rijden gebeurt het nogal vaak dat ik in vtec ga zonder dat ik dat wil.. Nu zou ik deze graag op 4500 toeren krijgen. Maar moet ik enkel de lower vtec hoger zetten en of er moeten er meerdere zaken veranderd worden??
Groeten Tim
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Het is mogelijk om je vtec punt te verhogen van 3800 naar 4500 rpm, maar daar moet je een aantal handelingen voor verrichten.
-Het vtec punt zelf kun je eenvoudig veranderen door de waarden nieuw in te toetsen, maar let er op dat de transitiefase tussen lower vtec punt en hoger vtec punt niet te smal wordt. Desnoods maak je de window wat breder.
-De cam angles moeten opnieuw worden ingesteld.
-De fuel values moeten opnieuw worden ingesteld.
-De ignition values moeten waarschijnlijk worden aangepast.
-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.
Al met al brengt dit wat werk met zich mee, maar het is te doen.
-Het vtec punt zelf kun je eenvoudig veranderen door de waarden nieuw in te toetsen, maar let er op dat de transitiefase tussen lower vtec punt en hoger vtec punt niet te smal wordt. Desnoods maak je de window wat breder.
-De cam angles moeten opnieuw worden ingesteld.
-De fuel values moeten opnieuw worden ingesteld.
-De ignition values moeten waarschijnlijk worden aangepast.
-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.
Al met al brengt dit wat werk met zich mee, maar het is te doen.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Man man, na dees gelezen te hebben ga ik het toch laten zijn zoals het is hoor!! :lol:
Nee, kga toch proberen deze te laten aanpassen! Het is fijn als je sprint of herneemt tegen iemand, maar om elke dag mee te rijden is het niet zo fijn dat de vtec op 3800 inspringt. En hoef zelfs geen volgas te geven..
Nee, kga toch proberen deze te laten aanpassen! Het is fijn als je sprint of herneemt tegen iemand, maar om elke dag mee te rijden is het niet zo fijn dat de vtec op 3800 inspringt. En hoef zelfs geen volgas te geven..
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
donkeykong wrote:dan hebben ze hem niet goed gemapped, waar heb je het laten doen? en vraag of ze het willen corrigeren.
Is eerste keer gemapt geweest bij intertuning. Ben ik zeer ontevreden van!!
Nu heeft custom import arts geprobeerd alle fouten uit de map te halen, omdat deze persoon vondt dat de map te redden viel :lol: en ja hoor, dat heeft hij gedaan! Totaal andere auto.. En ja, laatste keer heb ik het hem niet gevraagd omdat ik er toen zo niet mee inzat, maar nu begint het me wel beetje te storen..
Moet trouwens volgende week dinsdag auto terug gaan laten mappen bij Custom import arts omdat ik de intake manifold veranderd heb. Kan ik ineens dat ook laten aanpassen.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.
Gaskleppie wrote:De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.
Heb juist ff in men instellingen gezien, bij vtec window staat lower ingesteld op 3600 al!!!!!! en higher op 5800.
Tis dus precies erger dan ik zelf dacht :lol:
Dus die 5800 toeren is nu de vervanging van 5400 toeren die honda origineel gebruikt om de vtec te laten inkomen? Of snap ik het verkeerd?
Ma soit, heb juist mijne tuner nog aan de lijn gehad en hij gaat het de dinsdag ineens mee aanpassen.. Nu alleen hopen dat de intake van de fd2 winst geeft op mijne fn2.. Heb er al super topics over gelezen en ook topics waarvan ik denk, oei, daar gaat mijn 500 euro :lol:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik ken de instellingen van flash pro niet echt uit mn hoofd maar het lijkt idd andersom te moeten. Tenzij met lower echt lager toerental bedoeld wordt. Eerst de handleiding maar eens doorzoeken voor je dit soort dingen aanpast.
Je kan waarschijnlijk ook de grens aangeven wanneer hij die overschakeling tussen higher en lower moet doen. Dus bij welke belasting hij schakelt. Dat staat vast wel uitgelegd hoe het werkt.
Je kan waarschijnlijk ook de grens aangeven wanneer hij die overschakeling tussen higher en lower moet doen. Dus bij welke belasting hij schakelt. Dat staat vast wel uitgelegd hoe het werkt.
Het moet inderdaad mogelijk zijn zonder al te veel last. Tom kennende zal hij wel de lijnen van de fuel tables ongeveer goed hebben voortgetrokken.
Bij mij staat lower en upper gewoon op zelfde toerental. Lower wilt zeggen bij vollast en higher als je gewoon aan het cruisen bent, dus bij 5400 ga je zwz naar de high cam maps.
Success dinsdag Laat maar weten hoe het geweest is
Bij mij staat lower en upper gewoon op zelfde toerental. Lower wilt zeggen bij vollast en higher als je gewoon aan het cruisen bent, dus bij 5400 ga je zwz naar de high cam maps.
Success dinsdag Laat maar weten hoe het geweest is
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ja kan je instellen in kpa (manifold pressure), maar hier heb ik niets aan gewijzigd, staat bij mij op 89 kpa (volgens de manual):
The VTEC window is a variable VTEC switch point based on engine speed and engine load. Usually you want the VTEC point to move higher with lighter engine load. The above screen shot shows VTEC switching at 5000 rpm when the manifold pressure is 89 kPa or above (which is close to full throttle), reducing in a linear fashion to 5800 rpm at 25 kPa manifold pressure.
Dus bij WOT vanaf lower boundary naar high cam en in de meeste andere gevallen blijft hij in de low cam maps.
The VTEC window is a variable VTEC switch point based on engine speed and engine load. Usually you want the VTEC point to move higher with lighter engine load. The above screen shot shows VTEC switching at 5000 rpm when the manifold pressure is 89 kPa or above (which is close to full throttle), reducing in a linear fashion to 5800 rpm at 25 kPa manifold pressure.
Dus bij WOT vanaf lower boundary naar high cam en in de meeste andere gevallen blijft hij in de low cam maps.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm