Hondata flashpro fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Hondata flashpro fn2

Post by FUBAR »

Yoo

aangezien ik weinig ken van het afstellen van honda's met hondata heb ik de volgende vraag.

Mijn lower vtec is nu ingesteld op 3800.. Wat ik eigenlijk wat laag vind, als ik in het verkeer zit en ik moet vlot kunnen mee rijden gebeurt het nogal vaak dat ik in vtec ga zonder dat ik dat wil.. Nu zou ik deze graag op 4500 toeren krijgen. Maar moet ik enkel de lower vtec hoger zetten en of er moeten er meerdere zaken veranderd worden??

Groeten Tim
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

kan je niet zomaar omhoog zetten, krijg je waarschijnelijk niet een mooie overgang.
je kan vtec op 3800 laten inkomen, geen probleem maar dan moet het niet zo zijn dat die vtec op part throttle inkomt, dat kan je ook afstellen.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Het is mogelijk om je vtec punt te verhogen van 3800 naar 4500 rpm, maar daar moet je een aantal handelingen voor verrichten.

-Het vtec punt zelf kun je eenvoudig veranderen door de waarden nieuw in te toetsen, maar let er op dat de transitiefase tussen lower vtec punt en hoger vtec punt niet te smal wordt. Desnoods maak je de window wat breder.
-De cam angles moeten opnieuw worden ingesteld.
-De fuel values moeten opnieuw worden ingesteld.
-De ignition values moeten waarschijnlijk worden aangepast.
-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.

Al met al brengt dit wat werk met zich mee, maar het is te doen.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

-De engine knock logic moet worden aangepast.
-De rpm waarden van de tabellen moet opnieuw worden geindexeerd.
-De resolutiewaarden van de verschillende tabellen moeten worden aangepast.


Moet je elke keer zoveel aanpassen?????
WTF...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

zeker als je je vtec point wil instellen :)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Oke, Nou blij dat ik geen flashpro nodig heb..
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Man man, na dees gelezen te hebben ga ik het toch laten zijn zoals het is hoor!! :lol:

Nee, kga toch proberen deze te laten aanpassen! Het is fijn als je sprint of herneemt tegen iemand, maar om elke dag mee te rijden is het niet zo fijn dat de vtec op 3800 inspringt. En hoef zelfs geen volgas te geven..
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

dan hebben ze hem niet goed gemapped, waar heb je het laten doen? en vraag of ze het willen corrigeren.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

donkeykong wrote:dan hebben ze hem niet goed gemapped, waar heb je het laten doen? en vraag of ze het willen corrigeren.


Is eerste keer gemapt geweest bij intertuning. Ben ik zeer ontevreden van!!
Nu heeft custom import arts geprobeerd alle fouten uit de map te halen, omdat deze persoon vondt dat de map te redden viel :lol: en ja hoor, dat heeft hij gedaan! Totaal andere auto.. En ja, laatste keer heb ik het hem niet gevraagd omdat ik er toen zo niet mee inzat, maar nu begint het me wel beetje te storen..
Moet trouwens volgende week dinsdag auto terug gaan laten mappen bij Custom import arts omdat ik de intake manifold veranderd heb. Kan ik ineens dat ook laten aanpassen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ja doe dat gewoon, al je niet tevreden gaat ie echt niet moeilijk doen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Gaskleppie wrote:De vtec aanpassen ZOU ook zonder al die aanpassingen moeten kunnen hoor. Tijdens het afstellen hebben ze de mappen als het goed is al over een groter bereik goed gezet. De mappen staan dus waarschijnlijk al redelijk goed in het gebied waar je nu niet komt omdat hij dan al overschakelt naar de high cam.
Je zou het kunnen proberen en kijken hoe het rijd. De mappen moeten wel heel krom staan als het schade zou veroorzaken.
Culasse heeft wel gelijk dat het netter zou zijn om het te laten controleren maar als hij gewoon goed rijd en niet inhoud of andere vreemde geluiden geeft kan het geen kwaad.
Onder vollast zou je gewoon de huidige vtec omschakeling kunnen houden, maar dat je bij lagere belastingen alleen dat hogere toerental gebruikt. Dit kan je instellen bij de vtec settings.
Dat raamwerk waar Culasse het over had is dan idd wat ik bedoel. Het gat groter maken tussen lage en hoge belasting is misschien zelfs al genoeg.


Heb juist ff in men instellingen gezien, bij vtec window staat lower ingesteld op 3600 al!!!!!! en higher op 5800.

Tis dus precies erger dan ik zelf dacht :lol:

Dus die 5800 toeren is nu de vervanging van 5400 toeren die honda origineel gebruikt om de vtec te laten inkomen? Of snap ik het verkeerd?

Ma soit, heb juist mijne tuner nog aan de lijn gehad en hij gaat het de dinsdag ineens mee aanpassen.. Nu alleen hopen dat de intake van de fd2 winst geeft op mijne fn2.. Heb er al super topics over gelezen en ook topics waarvan ik denk, oei, daar gaat mijn 500 euro :lol:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

komt wel goed, geef gewoon duidelijk aan wat jij wilt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik ken de instellingen van flash pro niet echt uit mn hoofd maar het lijkt idd andersom te moeten. Tenzij met lower echt lager toerental bedoeld wordt. Eerst de handleiding maar eens doorzoeken voor je dit soort dingen aanpast.
Je kan waarschijnlijk ook de grens aangeven wanneer hij die overschakeling tussen higher en lower moet doen. Dus bij welke belasting hij schakelt. Dat staat vast wel uitgelegd hoe het werkt.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Het moet inderdaad mogelijk zijn zonder al te veel last. Tom kennende zal hij wel de lijnen van de fuel tables ongeveer goed hebben voortgetrokken. :)

Bij mij staat lower en upper gewoon op zelfde toerental. Lower wilt zeggen bij vollast en higher als je gewoon aan het cruisen bent, dus bij 5400 ga je zwz naar de high cam maps.

Success dinsdag :) Laat maar weten hoe het geweest is :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dan weet jij ook hoe je die omschakeling op basis van belasting kan instellen. Die werkt dus niet goed dan omdat hij waarschijnlijk te laag staat ingesteld. Onder lage belasting zou hij dus pas bij 5800rpm naar Vtec moeten gaan.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Ja kan je instellen in kpa (manifold pressure), maar hier heb ik niets aan gewijzigd, staat bij mij op 89 kpa (volgens de manual):

The VTEC window is a variable VTEC switch point based on engine speed and engine load. Usually you want the VTEC point to move higher with lighter engine load. The above screen shot shows VTEC switching at 5000 rpm when the manifold pressure is 89 kPa or above (which is close to full throttle), reducing in a linear fashion to 5800 rpm at 25 kPa manifold pressure.

Dus bij WOT vanaf lower boundary naar high cam en in de meeste andere gevallen blijft hij in de low cam maps.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat is idd wat Fubar moet aanpassen. De switch over zal dan pas bij een hogere belasting, lees: meer gas geven, gebeuren. Iets waar de mappen als het goed is al voor zijn geschreven. Er zullen dan dus ook geen verdere aanpassingen in de mappen nodig zijn.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Wie heeft die afgesteld bij intertuning in het begin? Gerry of Olivier?
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Sinister wrote:Wie heeft die afgesteld bij intertuning in het begin? Gerry of Olivier?


Gerry
Post Reply