EK9 koplampen APK keuring

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
johnny19111
Posts: 13
Joined: Mon Aug 29, 2011 3:48 pm

EK9 koplampen APK keuring

Post by johnny19111 »

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag heb ik mijn EK9 laten keuren voor de APK. Echter kon mijn Civic Type R EK9 (pre-facelift) niet goedgekeurd worden wegens mijn koplampen. Deze zouden voor RHD afgesteld staan, gevolg dat ik mijn tegenliggers zou verblinden. Volgens de dealer moeten er compleet nieuwe Europese (lees: standaard Civic) koplampen in wat ik eigenlijk echt niet wil omdat deze niet hetzelfde zijn (hebben niet het donkergetinte glas). Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Ik heb zelf zitten denken om de fitting van Eu lampen te gebruiken met het glas / binnenwerk van de EK9? Of via een ander forum begreep ik dat het misschien om te bouwen zou zijn? Misschien dat een ander lid met de EK9 hier wel raad mee weet!

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,

John van Lugtenburg


PS: op de een of andere manier is mijn account (Johnny1911) gedeactiveerd toen ik mijn wachtwoord resette, maar ik heb mij dus al eerder voorgesteld ;) Misschien wil een van de moderators hier naar kijken?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Het lichtbeeld wordt bepaald door de reflector binnenin de koplamp.

Om eenvoudig door de APK keuring te komen is een set LHD koplampen monteren.
Geforceerd alles naar links afstellen voor een volledig horizontaal lichtbeeld is niet verstandig voor 's avonds/ 's nachts en kans op beschadigde tandwielverstelling.

De gekleurde 'housing' overbouwen is mogelijk, wel ingrijpender maar definitieve oplossing.

Houd wel rekening mee dat sommige verkochte aftermarket koplampen geen stadsverlichting gemonteerd kunnen, deze komen vaak uit de USA en is stadsverlichting NIET verplicht.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Lekker een goedkoop setje OEM pre-facelift lampen kopen. Die krengen zijn zo goedkoop omdat geen hond ze wil haha. Leg €50,- neer en bouw ze even om en je bent klaar.

Heb namelijk zelf EK9 lampen liggen voor mijn EK9 maar ik ga een setje (eventueel replica) lampen kopen puur alleen voor de keuring. Heb je minder gezeik mee dan ombouwen of bijstellen.

Wil je er voorgoed vanaf zijn doe je wat Keung zegt. Ingrijpend maar definitief. Zelf ben ik alleen als de dood voor vocht in de lampen als je ze open gehaald hebt.
johnny19111
Posts: 13
Joined: Mon Aug 29, 2011 3:48 pm

Post by johnny19111 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan maar eens op zoek ga naar een simpel setje OEM lichten voor de keuring. Misschien heeft iemand van hier nog wel een setje liggen, ik zal daarvoor nog wel een "te koop gevraagd" item maken.

Nogmaals bedankt!

John
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Ook wel makkelijk via Deijne:

http://www.deijne.nl/index.php?option=c ... r&Itemid=5

Online voorraad raadplegen.
Post Reply