Page 1 of 1

Bandenslijtage..

Posted: Wed Aug 10, 2011 5:32 pm
by nickR
Vraagje:

Mijn banden zijn voor aan de binnenkant ( 5-10 cm )helemaal glad en achter aan de binnenkant ook zo goed als glad.
Nadat ik de BBK eronder heb laten zetten,heb ik de wielen ook weer laten uitlijnen.
Heeft dit te maken met mijn rijstijl,of heeft het iets te maken met "camber "??
Ik rijd er niet mee op het circuit.

gr,
Nick

Re: Bandenslijtage..

Posted: Wed Aug 10, 2011 6:58 pm
by real187
nickR wrote:Vraagje:

Mijn banden zijn voor aan de binnenkant ( 5-10 cm )helemaal glad en achter aan de binnenkant ook zo goed als glad.
Nadat ik de BBK eronder heb laten zetten,heb ik de wielen ook weer laten uitlijnen.
Heeft dit te maken met mijn rijstijl,of heeft het iets te maken met "camber "??
Ik rijd er niet mee op het circuit.

gr,
Nick


geen goede uitlijning denk ik.
miss wel verlaagd en geen cambercorrectiekitje?
of banden te weinig omgewisseld?

Posted: Wed Aug 10, 2011 7:19 pm
by nickR
De garage waar ik ben geweest,staat wel erg goed aangeschreven met uitlijnen.
Wel verlaagd en geen kitje.
Banden heb ik ook niet omgewisseld.

Posted: Wed Aug 10, 2011 10:43 pm
by real187
nickR wrote:De garage waar ik ben geweest,staat wel erg goed aangeschreven met uitlijnen.
Wel verlaagd en geen kitje.
Banden heb ik ook niet omgewisseld.


Zonder kitje voor en achter konden ze het bij nooit uitlijnen op de waarden die ik aan hun gaf. Heb je destijds nog de waardes bij hun gevraagd/gekregen? Want zonder kitje kunnen ze bij een ep zowiezo weinig camber stellen.
Het eerste setje banden ( zonder de kit) was bij mij het zelfde verhaal als bij jouw, echter was het alleen voor heel erg.
Zou toch aanraden een kitje te plaatsen, zo duur hoeft het niet te zijn.

Laters

Posted: Thu Aug 11, 2011 7:43 am
by mr. X
Binnenzijde slijtage duidt vaak op 'toe' niet camber.
Lekker terug gaan want waarschijnlijk staat je toe verkeerd omdat dit het enige is dat ze kunnen stellen op een standaard auto.

Posted: Thu Aug 11, 2011 8:56 am
by nickR
Maarten,
Ik heb een uitdraai van het uitlijnen,is daar iets op te zien waar jij het over hebt?
Over twee weken gaan er weer nieuwe banden op,kan ik het i.i.g aangeven.

Alles nog goed met je motor ( :kwijl: )

Posted: Thu Aug 11, 2011 9:25 am
by mr. X
Sporing noemen ze het in het Nederlands. Dat moet je inderdaad kunnen zien. Ik zou het overigens gek vinden dat ze daar aan lopen draaien buiten fabriek specificaties tenzij je er om vraagt. Gooi hem eens online. Ik weet er heus niet alles van maar binnen twee weken een nieuw setje banden duidt op een serieus probleem.

Posted: Thu Aug 11, 2011 10:43 am
by nickR
Over twee weken kwamen er toch al nieuwe banden onder.
Alleen de slijtage baarde mij zorgen.Zal proberen om vanavond de uitdraai online te zetten.

Posted: Thu Aug 11, 2011 4:59 pm
by nickR
Dit is de laatste meeting nadat de BBK eronder is gezet. ( nov.2011 )

Image

Posted: Sat Aug 13, 2011 1:57 pm
by nickR
Iemand een idee of deze " waarden " acceptabel zijn?

Posted: Sat Aug 13, 2011 3:34 pm
by donkeykong
Aan de voorkant is het acceptabel zowel voor en na.
Dus wel vreemd dat ze voor aan de binnenkant meer slijten.
Achter -2 wielvlucht en toe in, positief sporing is begrijpelijk dat ze eerder slijten.

Posted: Sat Aug 13, 2011 3:34 pm
by real187
nickR wrote:Iemand een idee of deze " waarden " acceptabel zijn?


Je ziet ook de standaardwaardes staan in je print.
Sporing staat redelijk goed.
Camber en caster staan niet binnen de standaard waardes op de print
(Standaard is alleen sporing af te stellen vlgs mij)