Hoe Forté te gebruiken?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Hogra
Posts: 10
Joined: Sun Aug 07, 2011 7:42 pm

Hoe Forté te gebruiken?

Post by Hogra »

Hoi Jongens, Meisjes, (Eh, autoliefhebbers 8) )

Ik wil mijn bolide natuurlijk alle liefde geven die ik heb.
Daarom (na het lezen van een post en daardoor het terug herinneren van het woord Forté) wil ik mijn auto een goede schoonmaakbeurt geven.

Ik dacht: koop ik Forté en dan komt het goed.
Kom ik tot mijn schrik erachter (via http://www.forte-nwe.com/NL/) dat er tientallen verschillende producten bestaan.

Ik wil 2 dingen:
- Olie kanalen reinigen
- Brandstofkanalen reinigen
Wat kan ik dan het beste gebruiken van de aangeboden onderdelen?

Is er nog een tip voor een ander Forté product dat ook goed is voor het reinigen van mijn auto?

Is een radiateurschoonmaakbeurd ook nodig?
Zou airconditionerschoonmaakbeurd ook nodig zijn?

Graag hoor ik van jullie!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

We hebben ook meisjes aan boort he ;)

Persoonlijk geloof ik nooit zo in dit soort producten.
Maar er zal ongetwijfeld ergens een werking inzitten :lol:
'98 JDM Integra Type-R
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Ik heb anders goede ervaring met Forté Laurens. Heb er veel mee gewerkt bij mijn vorige werkgever en de support van Forté is :thumbs:

Heb er zelfs bij een 1.4 16V VAG motor het olie verbruik terug weten te krijgen van 1 liter op elke tank beurt tot 1 liter tussen de beurten....

Kostte wel 150/200 euro aan Forté producten, maar dat is nog altijd goedkoper dan een andere motor!


@ Voor de topic starter;

Heb je problemen met je Honda?

Als je geen problemen hebt dan heb je de producten ook niet nodig en het kan zelfs kwaad! Als je bijvoorbeeld je blok van binnen gaat reinigen met een product van Forté kun je bijvoorbeeld grotere aangekoekte olie resten los weken die een olie kanaal kunnen blokkeren. Met alle gevolgen van dien.......

Forté injector reiniger kun je echter zonder problemen gebruiken. Gewoon bij een volle tank benzine gooien en klaar.
Hogra
Posts: 10
Joined: Sun Aug 07, 2011 7:42 pm

Post by Hogra »

Hej Jan,

Klinkt zeeuws die naam! ;)
Heb je bij Bert Visser gewerkt tussen ( )?
Maarum, waarom is dat slecht dan?
Mij werd aangeraden, omdat het een snellopend VTEC blok is, om Forté toe te passen.
Mijn oom is Honda dealer en die had t er pas ook over (maar is nu op vakantie en ik weet niet wanneer die terug is).
VTEC's slurpen benzine / olie. Die van mij is inmiddels een goeie 11jaar oud en ik wilde gewoon even mijn motor weer schoon krijgen.

Wat is eigenlijk het kenmerk van vieze benzine inlaat / pomp / injectoren? Wat voor effect heeft dat op het weggedrag?

Kijk, bij het optrekken hoor ik een soort suizing. Volgens mijn oom een kwestie van Forté en het is over.
Verder wil ik gewoon 100% zeker zijn dat alles netjes schoon is en wil zelfs nieuwe boogies er in draaien zodat ik 100% zeker weet dat de ontsteking e.d. ook top fijn in orde is.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik zou zeggen, alleen octaan 98 tanken, goede kwaliteits olie die niet te dun is, hoogstens een flesje injector reiniger in de tank en knallen met dat ding!
Hogra
Posts: 10
Joined: Sun Aug 07, 2011 7:42 pm

Post by Hogra »

Je bedoeld gewoon benzine 98? Is dat beter dan 95?
Ik weet dat er 3% verschil in octaangehalte zit, maar zorgt dat echt voor verbetering van de prestatie?
En wat voor olie? ik zag iemand over 5W en sommige over 10W, maar wat is nu goed?

En Forté Motor Cleaner (via brandstof) is toch wel de moeite waard?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je had toch een DC2? Dan heb je zeker nog niet aan de binnenkant van je tank klepje gekeken? Een B18c6 (je motor) MOET octaan 98 krijgen als je hem zwaar belast.
Dus als je het beste met je motor voor hebt zou je octaan 98 moeten tanken.

En voor je algemene info: Door een DC2 te kopen heb je een raspaard eerste klas in je handen. Er zijn weinig auto's die zo puur opgezet zijn en in de basis zo'n extreme motor en wegligging hebben. Zomaar iets aanpassen kan hem vaak eerder slechter dan beter maken. Dit is GEEN gewone snelle auto. Maak er maar eens een kleine studie van en ga op zoek op het internet. Dan kom je er wel achter wat ik bedoel....
Hogra
Posts: 10
Joined: Sun Aug 07, 2011 7:42 pm

Post by Hogra »

Okido. Ik wist dat niet.
Ik had hiervoor een Civic en daar stond in:
Usable fuel:
- 95 without lead.
- 98

(ofzo :razz: ) maar in elk geval kon er beide in.
Goed dat je het zegt! Ik zal er op letten.
Verder zal ik ook eens een studie doen naar de auto;-) Dan weet ik tenminste waar ik meer rij!

Grzz, John
Post Reply