Eibach /Tein/Apex/ Spoon of.. ?
Eibach /Tein/Apex/ Spoon of.. ?
Graag wil ik met de tijd mijn EP3 verlagen met een aantal cm's, het circuit ga ik voorlopig niet op (en het is nog steeds me daily drive) dus lijkt het mij overdreven om gelijk een Coiliver kit te kopen.
Dan blijft er niet veel keuze over en ga je naar een set verlagingsveren kijken, na enig wat research gedaan te hebben (type-r owners forum o.a.) ben ik erachter gekomen dat de Eibach veren erg populair zijn.
Maar....ook de Tein's en de Spoons Apex etc., wat raden jullie mij aan mocht ik een setja aan willen schaffen?
De een zweert bij Eibach of Tein en de ander vind het 3x K*T.
Ik wil gewoon een aantal cm omlaag (niet extreem) zonder daarbij mijn originele shocks vroegtijdig te slopen.(of de handling van auto slechter te maken)
Ik hoop dat julllie mij van tips kunnen voorzien :thumbs:
Dan blijft er niet veel keuze over en ga je naar een set verlagingsveren kijken, na enig wat research gedaan te hebben (type-r owners forum o.a.) ben ik erachter gekomen dat de Eibach veren erg populair zijn.
Maar....ook de Tein's en de Spoons Apex etc., wat raden jullie mij aan mocht ik een setja aan willen schaffen?
De een zweert bij Eibach of Tein en de ander vind het 3x K*T.
Ik wil gewoon een aantal cm omlaag (niet extreem) zonder daarbij mijn originele shocks vroegtijdig te slopen.(of de handling van auto slechter te maken)
Ik hoop dat julllie mij van tips kunnen voorzien :thumbs:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
3cm voor en achter....camber kit is altijd handig want dan kan je tenminste op je eigen voorkeur afstellen, lijkt me wel handig.
ik zou sowieso een camberkit achter en camber bolts aan de voorkant, alleen weet niet hoe dat precies bij de ep3 zit.
ik heb een dc5 en ik heb de sportlines deze verlagen nog een cm extra.
ga zelf wel binnenkort voor coilovers want ze zijn inmiddels wel weer 10 jaar oud, de voordempers dan
ik zou sowieso een camberkit achter en camber bolts aan de voorkant, alleen weet niet hoe dat precies bij de ep3 zit.
ik heb een dc5 en ik heb de sportlines deze verlagen nog een cm extra.
ga zelf wel binnenkort voor coilovers want ze zijn inmiddels wel weer 10 jaar oud, de voordempers dan
Wat is het verschil in de pro-kit en sport-line set van eibach? Alleen de hoogte?
Of zit er ook enig kwaliteitsverschil in?
edit:
Na wat googelen ben ik erachter gekomen dat het puur om de hoogte gaat m.b.t. de eibach pro kit en de sportline set.
En.....dat je met de pro-kit waarschijnlijk geen camber kit nodig hebt en met de sportline set wel omdat deze lager gaat.
Of zit er ook enig kwaliteitsverschil in?
edit:
Na wat googelen ben ik erachter gekomen dat het puur om de hoogte gaat m.b.t. de eibach pro kit en de sportline set.
En.....dat je met de pro-kit waarschijnlijk geen camber kit nodig hebt en met de sportline set wel omdat deze lager gaat.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
ja ik heb een camber kit voor en achter.
toen er nog geen camberkit op zat had ik met de veren -3 neg camber achter, dus dat was best veel. Had hem zo gekocht en heb toen een camberkit erop gezet want dat was een beetje teveel vond ik. heb trouwens achter een d2 camber kitje, buddyclub heeft ze ook en nog wat andere.
camberbolts voor geeft niet heel veel camber bij mij max -1,5
weet niet of dat het maximum voor bolts is, want ze zijn maar een bepaalde dikte. hangt er ook van af waar je ze plaats boven of beneden.
sportline wel laag, en drempel moet ik rustig nemen. bumpers ok, maar b-pipe heeft het wel eens te verduren met drempels, maar gewoon rustig nemen. mijn b-pipe hangt ook best laag (fujitsubo rm01a)
ik vind ze lekker, comfort stel ik op prijs...maar toch strak in de ligging, heb helaas geen vergelijking voor je. volgens mij zijn ze ook progressive, dus ze zijn harder naarmate ze verder inveren.
misschien moet je het maar eens ervaren ja.
toen er nog geen camberkit op zat had ik met de veren -3 neg camber achter, dus dat was best veel. Had hem zo gekocht en heb toen een camberkit erop gezet want dat was een beetje teveel vond ik. heb trouwens achter een d2 camber kitje, buddyclub heeft ze ook en nog wat andere.
camberbolts voor geeft niet heel veel camber bij mij max -1,5
weet niet of dat het maximum voor bolts is, want ze zijn maar een bepaalde dikte. hangt er ook van af waar je ze plaats boven of beneden.
sportline wel laag, en drempel moet ik rustig nemen. bumpers ok, maar b-pipe heeft het wel eens te verduren met drempels, maar gewoon rustig nemen. mijn b-pipe hangt ook best laag (fujitsubo rm01a)
ik vind ze lekker, comfort stel ik op prijs...maar toch strak in de ligging, heb helaas geen vergelijking voor je. volgens mij zijn ze ook progressive, dus ze zijn harder naarmate ze verder inveren.
misschien moet je het maar eens ervaren ja.
Dat zou inderdaad wel gunstig zijn als ik het een keer kan ervaren, maar als ik een iets betere wegligging (en een betere look) krijg wil ik dat beetje comfort wel opofferen :wink:
Dus is het geen must, hij moet sowiezo iets omlaag imo.
een paar before/after foto's zouden wat mij betreft genoeg zijn om te zien wat voor effect het heeft.
Dus is het geen must, hij moet sowiezo iets omlaag imo.
een paar before/after foto's zouden wat mij betreft genoeg zijn om te zien wat voor effect het heeft.