Intrax dag op Zandvoort.

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Intrax dag op Zandvoort.

Post by Gaskleppie »

Het was geweldig!
Deze dag was georganiseerd door Intrax de onderstel specialisten uit Volkel. En om iedereen een beter beeld te geven van wat zn auto kan op een circuit hadden ze aardig wat coureurs meegenomen. Die reden op verzoek met je mee en gaven zo nodig tips om je onderstel en wegligging te verbeteren. Een Intrax onderstel was geen vereiste. Martin.O was overgekomen voor de geestelijke ondersteuning en foto werk. Hij heeft sinds kort ook een Intrax onderstel op de plank liggen dus wilde hij graag de fijne details weten over het wel en wee van mijn setup en wat de profs er van vonden.

Tot mn verrassing was Thomas er ook met zn race ITR. Omdat hij nog nooit op Zandvoort gereden had heb ik hem eerst een rondje of 2 rondgeleid op de baan. Zodoende had hij een beginnetje vanwaar hij kon zn baankennis kon opbouwen.
Nadat ik de bandjes had opgewarmd kreeg ik de kans om Tom Coronel mee te krijgen in mn auto. Omdat een coureur toch het beste beeld kan krijgen als hij zelf rijd heb ik hem aangeboden om zelf te rijden. Na een kleine uitleg van hoe en wat ik allemaal met mn karretje doe en hoe de setup was is hij de baan opgegaan.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden hierbij de beelden: http://www.youtube.com/watch?v=2_8bCruqFTM
Tandjes wat gaat die gozer hard! Vooral de lijnen die hij rijd waren opmerkelijk. s'middags ben ik die ook gaan proberen en ze hebben me naar een iets snellere tijd geholpen. Mn nieuwe record staat nu op 2:05.75. Tom reed ongeveer 1 seconde harder dan ik (in die paar rondjes) Een verschil wat wel aangeeft dat ik toch aardig op de rand zit van wat het karretje kan. Zelf heb ik nog een beetje last van die eene hersencel die me blijft vertellen dat ik nog naar huis wil rijden, en die hersencel lijkt bij Tom te ontbreken... lol!
Later die dag heeft ook Donald Molenaar nog in mn auto gereden dus heb ik een aardig beeld van hoe we er voor staan. Van beide heb ik goede tips gekregen vanwaar we weer verder kunnen gaan.
Al met al een onvergetelijke dag waarvoor ik Intrax nog waanzinnig wil bedanken!

Hierbij nog mn eigen rondje waarbij ik "het nieuwe rijden" heb toegepast ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Dn8sgSdB_KM

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Van deze mannen mocht ik de baan niet meer op! Ik reed te hard! ;)
Image

Donald Molenaar.
Image

Image

Image

Image

Image

Geen flauw idee wie deze gozer was, maar hij was er 100% van overtuigd dat er minimaal 400pk in mn Integra moest liggen! Heb hem maar even uit de droom gehaald lol!
Aan de pitmuur gingen er ineens verhalen rond dat er een BMW 6 cilinder onder de kap lag. Hoe komen die lui daar op? Door het geluid van mn twinloop?
Volgens vele anderen ging ik veel te hard en moest ik de zwarte vlag maar krijgen. Noem geen namen..... ;)


Image
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Mooie clip man, was je niet nerveus??
jij ook goed gereden!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Zo zeg, dat is nog eens een mooie ervaring die je met Tom opgedaan hebt!!
Heerlijk ook dat ie zo te spreken is over je auto.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Echt super man, als je ziet hoe Tom rijd dat is echt vet gewoon.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Vette shit ouwe, daar steek je nog is wat van op !
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooi Frank!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

donkeykong wrote:Mooie clip man, was je niet nerveus??
jij ook goed gereden!


Dankje!
Nerveus was ik zeker niet. Ik weet wat hij kan en omdat ik ook weet hoe mn eigen auto rijd kan het niet fout gaan. Mn auto is namelijk helemaal niet listig of nerveus. Hij heeft een hele "eerlijke" wegligging die je nooit zal verrassen. Door de semi slicks is de grens tussen "te hard om snel te zijn" en "eraf vliegen" erg groot. Een fout is heel makkelijk te corrigeren.
De angst dat er iets af ging breken over die curbs was groter! hahahahaha!
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

"wat een heerlijk motortje"...wat een mega-ervaring!!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Ja die curbstones waren killer.
nog ff wat anders, binnenkort stuur ik je nog ff de nieuwe map die gemaakt is. we zijn er nog mee bezig ik wacht ook nog ff op nieuwe bougies.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

dat is een dag om op te nemen en nog eens terug te kijken.

Als je nog wat kon leren is het idd van die knakkers.

vast een top dag geweest.
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

das nog eens rijden mooi hoor nog een paar keer de juiste lijnen oefenen en je gaat in de 2.04 rijden
dat zijn toch best serieuze tijden.
en als je na verloop van tijd de turbo erop heb dan ga je op t rechte stuk ook nog alles voorbij
jullie hadden trouwens gelukkig mooi weer ook.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Damn Frank, GOOD STUFF!

Tom was really hitting those curbs hard!

:shock:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

bertjehonda wrote:das nog eens rijden mooi hoor nog een paar keer de juiste lijnen oefenen en je gaat in de 2.04 rijden
dat zijn toch best serieuze tijden.
en als je na verloop van tijd de turbo erop heb dan ga je op t rechte stuk ook nog alles voorbij
jullie hadden trouwens gelukkig mooi weer ook.

Volgens de laptimer zit er al een 2:03 in als ik alle snelste sectoren aan elkaar weet te knopen. Tom krijgt die tijd er wel uit. Zal mij wel niet zomaar lukken ;)
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

voor het eerst frank zien zweten ,niet van angst maar van werken met de auto

nog steeds zijn "wij" de limited factor niet de auto

heel mooi weer
auto één liter olie verbuikt
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Zo ruig! Zo jaloers dat ik daar niet bij kon zijn :o ops:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Het was inderdaad een prachtige dag.

Voor mij was het de eerste keer dat ik op Zandvoort kwam, en ik weet nu al dat dit niet de laatste keer zal zijn :D Naar mijn mening een heel leuk en uitdagend circuit!

Ook heb ik enkele nieuwe gezichten leren kennen, waaronder onze Frank (Gaskleppie), die ik al meerdere malen via PM heb lastig gevallen om advies, maar nog nooit écht ontmoet had. :D Frank, nogmaals ontzettend bedankt om me rond te leiden op Zandvoort! Ik ben blij dat we elkaar nu wat beter kennen en dat ik op het laatste nog even met je mee kon rijden. Ik kan alleen maar beamen dat je echt wel weet om te gaan met je integra op circuit :!:

Naast Frank, heb ik ook Martin.O ontmoet! => super kerel, alleen zonde dat hij z'n dc2 niet bij had :wink:

Ook wil ik aan de mensen van Intrax een woord van dank richten om dit alles mogelijk te maken. En eveneens Bas van R-developments niet vergeten, die helaas niet aanwezig kon zijn. Maar Bas, super dat je mij had gewezen op deze Intrax dag!

En als laatste, maar daarom niet minder, een ontzettende 'merci' aan Tom Coronel om ook met mijn integra even de baan op te gaan. Het was absoluut een top-ervaring om naast hem te zitten. Hij heeft zelfs m'n rembalans afgesteld! => wat een sympathieke kerel en top rijder!

Wat mij betreft: Tot de volgende editie :idea: :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vergeet niet dat Tom een seconde sneller was met nog eens extra 80 kg passagier aan boord :wink:

Jammer dat ik het niet wist, dit zijn dagen waar je echt veel leert. Leuk ook om uit de mond van Tom te horen dat het een 'geweldig motortje' is.
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Jaloers, en tegelijkertijd tof dat we de ervaring mogen delen. Wist dat we de curbs moesten pakken maar zoveel! Weer mooie leermomenten.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

WTF..gruwelijk man!!
Hmm...ik kreeg weer van iemand te horen dat je de kerbs niet teveel moet gebruiken omdat je auto instabiel wordt bij het uitkomen van de bocht,maar als ik je filmpje ziet dan kan je wel vol erin! Zal wel afhankelijk zijn van de auto...
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Wat verschrikkelijk cool zeg!
Locked