mr. X wrote:Vergeet niet dat Tom een seconde sneller was met nog eens extra 80 kg passagier aan boord :wink:
Jammer dat ik het niet wist, dit zijn dagen waar je echt veel leert. Leuk ook om uit de mond van Tom te horen dat het een 'geweldig motortje' is.
Ho, Tom was 1 seconde sneller vergeleken met de tijden die ik rij met een passagier erbij.
Ik ga er wel van uit dat hij minimaal mijn afzonderlijke snelste sectoren kan verbeteren en dus ergens in de 2:03 kan uitkomen. Mij zal het niet zo maar lukken om alle sectoren in 1 rondje te maximaliseren.
Het verschil met en zonder passagier is ongeveer 2 seconde per rondje.
Tom reed met zn 2en dus langzamer dan ik ik mn eentje maar wel weer sneller dan ik met een passagier.
MHG wrote:Dat zijn toch serieuze complimenten als iemand als Tom Coronel zegt, "ik zou niet veel veranderen".
Het is goed om te weten dat een auto goed is afgesteld. Persoonlijk had ik liever dat hij zou zeggen: 'Je moet dit en dit veranderen, en wellicht dat nog aanpassen en je bent minimaal 3 seconden sneller'. Het is saai als er aan je auto niet veel te verbeteren is.
Nou, ik zie het meer als een kroon op mn werk. Ik ben jaren bezig geweest om de juiste onderstel afstemming te vinden, de juiste demperset, de juiste banden set, de juiste remmen, etc etc etc.
Dit jaar kon ik eindelijk zeggen dat hij richting perfectie ging. Dan is de uitspraak van Tom een mooi compliment!
Oooh, ja ik weet het ook alleen van dingen die ik hier lees. Daardoor wist ik dat er wat aan zat te komen maar verder niet precies hoe en wat. Ben benieuwd!
Gaskleppie wrote:Nou, ik zie het meer als een kroon op mn werk. Ik ben jaren bezig geweest om de juiste onderstel afstemming te vinden, de juiste demperset, de juiste banden set, de juiste remmen, etc etc etc. Dit jaar kon ik eindelijk zeggen dat hij richting perfectie ging. Dan is de uitspraak van Tom een mooi compliment!
Begrijp me niet verkeerd. Het is fantastisch om zoiets te horen en bevestigd te krijgen dat je zoektocht perfectie heeft opgeleverd. Aan de andere kant is de verbetering ten einde, en voor mij voelt het dan ook aan dat er iets waar je jarenlang naar op zoek bent eindigd en er NIETS meer te verbeteren is aan DEZE auto kwa wegligging. Alleen motorisch nog en dan ben je klaar. Dus over een tijdje zul je toch weer iets nieuws moeten vinden als de auto je limiet vormt, want ook je driving skills naderen een perfectie. Dus: wat hierna?
Laten we eerlijk zijn, Tom kan rijden maar heeft geen ervaring met Honda's. Wat hij hier eigenlijk doet is een compliment geven over de auto. Hij staat dus zeer goed afgesteld. Dit houdt echter niet in dat er geen verbetering meer mogelijk is!
Mijn uitdaging zou nu zijn de auto verder te perfectioneren. Gewicht besparing, meer vermogen, noem maar op.
Perfectie van wat IK er mee wil.
Natuurlijk is hij nog verder te verbeteren qua rondetijden. Slicks, aerodynamica, kooi, noem maar op. Er zijn genoeg dingen die hem sneller kunnen maken. Dat zou alleen ook inhouden dat straat verkeer er niet meer mogelijk mee zou zijn, en dat wil ik niet.
Tom heeft idd geen ervaring met Honda's (zelfs gevraagd aan hem) maar denk je echt dat dat iets uitmaakt voor hem? Al zet je hem in een bakfiets gaat hij nog hard. Je ziet hoe snel die lui zich aanpassen aan de auto.
In dit geval vergelijkt hij mijn auto met alles wat hij hiervoor bereden heeft en zo te horen heeft hij in verhouding veel grip. Mooi toch?
Precies wat je zegt frank. Helemaal top toch, iemand met zo veel ervaring in veel verschillende auto's en dan zulke complimenten.
Ik ben benieuwd wat de bladblazer aan je rondetijden gaat doen.
Met andere woorden:
Hij heeft geen ervaring wat zo'n auto kan en wat je kan aanpassen. Hij voelt of de auto in balans is en waar deze eventueel verbeterd dient te worden maar weet heus niet of er meer uit te halen is. Dadelijk met meer vermogen moet je namelijk naar bredere banden voor wat weer voor andere problemen kan zorgen waardoor je opeens ook andere lijnen moet gaan rijden en ook dat weer aanpassing vereist. Feit is dat de auto goed aanvoelt zoals hij nu is.