FN2 vraag

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

FN2 vraag

Post by SteefO »

Mede FN2 rijders, ik heb een vraag... Misschien dat jullie dit weten...

Als ik bijvoorbeeld een week heb gereden zonder te wassen zie ik dat mijn achtervelgen veel zwarter worden dan voor?! Hebben jullie dit ook? Dit is al zo sinds het begin. Normaal is het zo dat de velgen aan de voorkant van de auto's viezer worden met remstof dat achter... Bij mij (of ons?) is het andersom.

Hoe komt dat?

Ps. Ik heb de originele blokken en schijven.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik had er aanvankelijk ook last van, maar na een paar jaar valt het nu wel mee met de stofaanzet op de velgen. Komt waarschijnlijk door de slijtage van mijn remblokken, ik heb nog steeds de originele er opzitten.

Je kunt via een stelmoer de remdruk achter wat verlagen, maar daarvoor moet je de hele console in het interieur verwijderen om erbij te kunnen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Bekende klacht, schijnt door vsa of zo te komen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Vaag
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Niet vaag, komt inderdaad door de VSA. Die remt af en toe bij. Raar verhaal maar dat is wel de oorzaak. Zoek maar eens op die term. Weet er ook niet het precieze van.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Gelukkig ligt het niet alleen aan mijn R :wink:
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Idd is de VSA :D
Gewoon afzetten, eens zoveel te meer plezier :D
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dit helpt niet.
Je kunt met VSA de tractiecontrole uitschakelen, maar op de achtergrond blijft het stability systeem met remcontrole gewoon werken.
Ik heb met flashpro geprobeerd VSA uit te schakelen. Er zit daarvoor een disable functie op, maar het stability systeem met remcontrole bleef gewoon doorwerken.
ronaldhulshof
Posts: 103
Joined: Sun Jan 24, 2010 11:37 pm

Post by ronaldhulshof »

Hey heb het bij mijn auto alleen meer bij de voorwielen. Misschien andere remblokken erop waar minder remstof vrij komt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wat een nep-R als het niet uit kan!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

heel eerlijk gezegd vind ik VSA een huge dumper,,
je kan nog niet eens normaal de rotonde over.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

dubbel lagg... :shock:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Gaskleppie wrote:Wat een nep-R als het niet uit kan!


Het enige model waar VSA volledig uitgeschakeld kan worden is het Amerikaanse Civic SI model uit 2006. Die heeft namelijk geen ESP.
Hondata heeft bij het schrijven van de flashpro programmering helaas geen rekening gehouden met alle andere modellen die daarna kwamen, zoals onze FN2.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Cant you just manually kill the VSA?
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Benjdmin wrote:Cant you just manually kill the VSA?


Martin probably can :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

And if it doesn't work, you need a bigger hammer.....
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

lol.

Maar bij mij zijn juist altijd mijn voorwielen veel zwarter dan achter.

Leuke wiki pagina.
De 'understeer control future' moeten ze toch nog wat bijschaven want dat werkt nog niet :razz:

De 'brake assistant future' werkt wel errug goed. over dat onderwerpje 'panic brake'.
Reed paar weekjes terug op een zonnige middag over de A16 waar nu die 130 km/h regel geld.
Ik reed 165 km/h toen de matrix borden passeerde met 90 km/h daarop (for no reason), dus ik tuf lekker door.
en toen zei mijn vrouw naast me met een zeer kalme stem: "schat, zie je die flitser daar niet staan?"
....
De voorbanden gilde het uit, mijn kont wiebelde van links naar rechts.
voorlopig nog geen bon binnen. :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:lol.

Maar bij mij zijn juist altijd mijn voorwielen veel zwarter dan achter.

Leuke wiki pagina.
De 'understeer control future' moeten ze toch nog wat bijschaven want dat werkt nog niet :razz:

De 'brake assistant future' werkt wel errug goed. over dat onderwerpje 'panic brake'.
Reed paar weekjes terug op een zonnige middag over de A16 waar nu die 130 km/h regel geld.
Ik reed 165 km/h toen de matrix borden passeerde met 90 km/h daarop (for no reason), dus ik tuf lekker door.
en toen zei mijn vrouw naast me met een zeer kalme stem: "schat, zie je die flitser daar niet staan?"
....
De voorbanden gilde het uit, mijn kont wiebelde van links naar rechts.
voorlopig nog geen bon binnen. :wink:

:silly:
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Dank voor alle reacties. Ik begrijp idd dat wanneer ik er andere blokken op laat zetten, mogelijk de remstof aan de achterzijde minder zal zijn. Dit is juist niet de vraag...

Ik ben benieuwd of de FN2 rijders op dit forum hetzelfde (met de standaard blokken) hebben/ervaren... Anders moet ik mijn auto na laten kijken met de door jullie opgevoerde argumenten. Ik lees nu al twee keer dat het bij diegene meer aan de voorzijde is.

Thanks alvast!
Post Reply