Page 1 of 2
honda civic type r fn2 problemen met stationair draaien
Posted: Sat Mar 12, 2011 3:55 pm
by FUBAR
Kheb een vraagske, mss een stoemme, maar zoveel ken ik er nie van.
Heb dus het probleem dat mijn auto soms eens op 500 toeren terugvalt en zich dan terug herpakt... Maar nu sinds een week of 2 ,3 begint hem da dus enorm fel te doen!!! Geen 1 rood licht dak kan stoppen da hem het nie doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wordt er werkelijk gek van, uitlaatsysteem klopt continu tegen de bumper.
Auto herpakt zich wel ff in toeren, maar valt altijd terug naar 500. Opt begin let ge er zo nie op, ma nu begint da dus serieus erg te worden.. Kwoon dan nog eens kort bij het stad, kzit daar redelijk veel, dus ge kent da he, stoppen, vertrekken, stoppen, vertrekken.. En elke keer alsk stop da gekletter vanachter van die catback en altijd naar 500 toeren vallen..
Zou dit aan de afstelling kunnen hangen????
Heb iets ondervonden.. Zoals de meeste wel weten kan je met de flashpro 2 mappen aanmaken. Maf en map. Op maf heb ik het probleem dus enorm fel, tis bijna voor te huilen dan :razz: :lol:

, en op map komt dit een heel stuk minder voor!
Posted: Sat Mar 12, 2011 4:50 pm
by Gangaran
Met KPRO kan je "Idle valve Duty Cycle Adjhustment" aanpassen.
Weet niet of dit ook bijFlashpro het geval is. Bij mij heeft het heel goed geholpen.
Posted: Sat Mar 12, 2011 5:31 pm
by culasse
Als je wilt kun je beide MAF en MAP calibraties eens naar me toe sturen Tim.
Dan wil ik wel even kijken wat er aan de hand is.
Mijn email adres:
[email="ppot@scarlet.nl"]ppot@scarlet.nl[/email]
Paul.
Posted: Mon Mar 14, 2011 8:29 am
by SteefO
Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.
Posted: Mon Mar 14, 2011 2:34 pm
by ITR1217
SteefO wrote:Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.
Ik heb Gruppe M en Hondata ... geen enkel probleem !!
Posted: Mon Mar 14, 2011 4:17 pm
by SteefO
ITR1217 wrote:SteefO wrote:Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.
Ik heb Gruppe M en Hondata ... geen enkel probleem !!
ja dat scheelt ook :lol:
Posted: Mon Mar 14, 2011 8:17 pm
by Gaskleppie
Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Posted: Tue Mar 15, 2011 10:58 pm
by Reinout
Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?
Posted: Tue Mar 15, 2011 11:38 pm
by Jan Visser
Klinkt alsof de gasklep opnieuw ingeleerd moet worden....
Posted: Wed Mar 16, 2011 7:19 am
by iVTEC-fab
kan ook een kwestie zijn van slechte brandstof. als je Euro 95 tankt en bij dezelfde pomp.
Mijn FN2 loopt op 95 stationair ook net tegen die grens aan van pruttelen.
op 98 loopt stationair mooi soepel.
Posted: Wed Mar 16, 2011 7:25 am
by slydawg
Reinout wrote:Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?
Klopt maar FN2 heeft ook een IAC valve toch? En die raakt weleens vervuilt.
Correct me if i'm wrong.
Posted: Wed Mar 16, 2011 10:00 am
by culasse
De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.
Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:
- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate
Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
Posted: Wed Mar 16, 2011 1:05 pm
by ITR1217
culasse wrote:De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.
Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:
- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate
Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
Wie heeft die mappen dan ontworpen ??
Posted: Wed Mar 16, 2011 3:25 pm
by culasse
Het ligt niet in mijn aard om iemand achter zijn rug om via het internet te compromtteren.
Daarom zul je de original poster moeten vragen naar de maps.
Posted: Wed Mar 16, 2011 3:38 pm
by Gijs
Ik kan het al raden

Posted: Wed Mar 16, 2011 4:04 pm
by donkeykong
hij komt uit belgie

Posted: Wed Mar 16, 2011 5:00 pm
by ITR1217
donkeykong wrote:hij komt uit belgie
Inter-tuning ????
Hmmm ....
Posted: Wed Mar 16, 2011 5:34 pm
by FUBAR
[quote="Gijs"]Ik kan het al raden ]
Haha gijs

, gij moogt nie meespelen, gij weet wss al hoe het komt

Posted: Wed Mar 16, 2011 6:12 pm
by slydawg
Als het aan de mappen ligt ga je toch terug naar diegene zodat ie de kans krijgt het te verhelpen.
Posted: Wed Mar 16, 2011 6:30 pm
by integra
Ja, lijkt mij ook.
Iedereen kan een fout maken, en moet ook een kans hebben om het recht
te zetten.
Heb je na het mappen ook nog dingen veranderd??