honda civic type r fn2 problemen met stationair draaien
honda civic type r fn2 problemen met stationair draaien
Kheb een vraagske, mss een stoemme, maar zoveel ken ik er nie van.
Heb dus het probleem dat mijn auto soms eens op 500 toeren terugvalt en zich dan terug herpakt... Maar nu sinds een week of 2 ,3 begint hem da dus enorm fel te doen!!! Geen 1 rood licht dak kan stoppen da hem het nie doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wordt er werkelijk gek van, uitlaatsysteem klopt continu tegen de bumper.
Auto herpakt zich wel ff in toeren, maar valt altijd terug naar 500. Opt begin let ge er zo nie op, ma nu begint da dus serieus erg te worden.. Kwoon dan nog eens kort bij het stad, kzit daar redelijk veel, dus ge kent da he, stoppen, vertrekken, stoppen, vertrekken.. En elke keer alsk stop da gekletter vanachter van die catback en altijd naar 500 toeren vallen..
Zou dit aan de afstelling kunnen hangen????
Heb iets ondervonden.. Zoals de meeste wel weten kan je met de flashpro 2 mappen aanmaken. Maf en map. Op maf heb ik het probleem dus enorm fel, tis bijna voor te huilen dan :razz: :lol: , en op map komt dit een heel stuk minder voor!
Heb dus het probleem dat mijn auto soms eens op 500 toeren terugvalt en zich dan terug herpakt... Maar nu sinds een week of 2 ,3 begint hem da dus enorm fel te doen!!! Geen 1 rood licht dak kan stoppen da hem het nie doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wordt er werkelijk gek van, uitlaatsysteem klopt continu tegen de bumper.
Auto herpakt zich wel ff in toeren, maar valt altijd terug naar 500. Opt begin let ge er zo nie op, ma nu begint da dus serieus erg te worden.. Kwoon dan nog eens kort bij het stad, kzit daar redelijk veel, dus ge kent da he, stoppen, vertrekken, stoppen, vertrekken.. En elke keer alsk stop da gekletter vanachter van die catback en altijd naar 500 toeren vallen..
Zou dit aan de afstelling kunnen hangen????
Heb iets ondervonden.. Zoals de meeste wel weten kan je met de flashpro 2 mappen aanmaken. Maf en map. Op maf heb ik het probleem dus enorm fel, tis bijna voor te huilen dan :razz: :lol: , en op map komt dit een heel stuk minder voor!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Reinout wrote:Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?
Klopt maar FN2 heeft ook een IAC valve toch? En die raakt weleens vervuilt.
Correct me if i'm wrong.
De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.
Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:
- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate
Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.
Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:
- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate
Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
culasse wrote:De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.
Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:
- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate
Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
Wie heeft die mappen dan ontworpen ??