honda civic type r fn2 problemen met stationair draaien

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

honda civic type r fn2 problemen met stationair draaien

Post by FUBAR »

Kheb een vraagske, mss een stoemme, maar zoveel ken ik er nie van.

Heb dus het probleem dat mijn auto soms eens op 500 toeren terugvalt en zich dan terug herpakt... Maar nu sinds een week of 2 ,3 begint hem da dus enorm fel te doen!!! Geen 1 rood licht dak kan stoppen da hem het nie doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wordt er werkelijk gek van, uitlaatsysteem klopt continu tegen de bumper.
Auto herpakt zich wel ff in toeren, maar valt altijd terug naar 500. Opt begin let ge er zo nie op, ma nu begint da dus serieus erg te worden.. Kwoon dan nog eens kort bij het stad, kzit daar redelijk veel, dus ge kent da he, stoppen, vertrekken, stoppen, vertrekken.. En elke keer alsk stop da gekletter vanachter van die catback en altijd naar 500 toeren vallen..
Zou dit aan de afstelling kunnen hangen????

Heb iets ondervonden.. Zoals de meeste wel weten kan je met de flashpro 2 mappen aanmaken. Maf en map. Op maf heb ik het probleem dus enorm fel, tis bijna voor te huilen dan :razz: :lol: :D , en op map komt dit een heel stuk minder voor!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Met KPRO kan je "Idle valve Duty Cycle Adjhustment" aanpassen.
Weet niet of dit ook bijFlashpro het geval is. Bij mij heeft het heel goed geholpen.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Als je wilt kun je beide MAF en MAP calibraties eens naar me toe sturen Tim.
Dan wil ik wel even kijken wat er aan de hand is.

Mijn email adres:

[email="ppot@scarlet.nl"]ppot@scarlet.nl[/email]


Paul.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

SteefO wrote:Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.


Ik heb Gruppe M en Hondata ... geen enkel probleem !!
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

ITR1217 wrote:
SteefO wrote:Standaard luchtfilter terugzetten en opgelost.


Ik heb Gruppe M en Hondata ... geen enkel probleem !!


ja dat scheelt ook :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.
Reinout
Posts: 16
Joined: Wed Aug 04, 2010 5:09 pm

Post by Reinout »

Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.


Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Klinkt alsof de gasklep opnieuw ingeleerd moet worden....
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

kan ook een kwestie zijn van slechte brandstof. als je Euro 95 tankt en bij dezelfde pomp.

Mijn FN2 loopt op 95 stationair ook net tegen die grens aan van pruttelen.
op 98 loopt stationair mooi soepel.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Reinout wrote:
Gaskleppie wrote:Was dit niet iets met de stationair regelaar die dan vast zat? Ding open maken en met een beetje wd40 weer losmaken tot hij weer soepel loopt.


Bij een EP3 is dit inderdaad wel zo.
FN2 heeft naar mijn weten een elektrisch gestuurde gasklep.
Misschien met diagnose apparatuur de gasklep resetten?


Klopt maar FN2 heeft ook een IAC valve toch? En die raakt weleens vervuilt.
Correct me if i'm wrong.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.

Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:

- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate

Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

culasse wrote:De FN2 heeft geen IAC valve. Er zit wel een zogenaamde "intake air bypass control thermal valve" op. Die houdt rekening met temperatuurverschillen in het inlaatspruitstuk voor de regeling van de stationaire loop.
De FN2 heeft een DBW throttle body en daarom is de gasklepsturing een stukje gecompliceerder dan bij een mechanisch bediende klep.

Bij de tuning van de stationaire loop en acceleratie transities heb ik te maken met allerlei tabellen:

- 2 Idle tables
- 2 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor rpm
- 4 Overrun injector restart tables (cut, recover) voor MAP
- target throttle plate

Ik heb beide maf en map calibraties van Tim even bekeken. Volgens hem waren het getunede maps die speciaal voor zijn wagen waren geoptimailseerd.
Het was een zootje.
Ik heb afgelopen weekend een halve morgen besteed aan het analyseren van beide maps en ik had een hele waslijst aan fouten in de programmering. De maps zijn eigenlijk niet te gebruiken.


Wie heeft die mappen dan ontworpen ??
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Het ligt niet in mijn aard om iemand achter zijn rug om via het internet te compromtteren.
Daarom zul je de original poster moeten vragen naar de maps.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Ik kan het al raden ;)
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hij komt uit belgie :)
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

donkeykong wrote:hij komt uit belgie :)


Inter-tuning ????

Hmmm ....
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

[quote="Gijs"]Ik kan het al raden ]

Haha gijs :D , gij moogt nie meespelen, gij weet wss al hoe het komt :p
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als het aan de mappen ligt ga je toch terug naar diegene zodat ie de kans krijgt het te verhelpen.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ja, lijkt mij ook.
Iedereen kan een fout maken, en moet ook een kans hebben om het recht
te zetten.
Heb je na het mappen ook nog dingen veranderd??
Post Reply