Wideband integreren met Flashpro bij een FN2. Probleempje.
Posted: Tue Feb 22, 2011 4:24 pm
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd mijn Innovate LC1 afr meter te integreren met de Hondata flashpro en kwam erachter dat ie het niet doet op de door Hondata aangewezen pinouts.
De wideband is aan te sluiten op diverse pinouts, maar die brengen voor mij allemaal wat specifieke problemen met zich mee.
Dit zijn de pinouts:
-A23 ELD electric load detector
-A33 ECT2 2nd coolant temperature sensor
-B2 EGR boost control
-B29 EGRL wideband input
C27 2nd O2 sensor
Nu blijkt, in tegenstelling tot de US civic SI, dat de FN2 niet over werkende pinouts B2 en B29 beschikt. Ondanks dat dat op hun website wel beweerd wordt. Bedankt Hondata.
De C27 pinout wordt afgeraden om te gebruiken, dus daar blijf ik maar vanaf.
De A33 pinout kan worden gebruikt, maar kan voor zover ik weet niet door flashpro worden uitgeschakeld en geeft dus een CEL als ik hem activeer. Die valt dus ook af.
Bliijft over de A 23 pinout. Die kan worden uitgeschakeld via flashpro, maar daar heb ik een beetje een probleem mee.
Als ik hem uitschakel zal de dynamo niet meer een tandje bij kunnen schakelen bij een tijdelijk hoger stroomverbruik en de accu zal langzaam aan leeg getrokken worden.
Dit is juist het probleem voor mij want ik gebruik een Won lachgassysteem en de beide pulsoids (solenoids) gebruiken gedurende activatie gemiddeld meer dan 21 volt.
Ik heb geen idee of de accu in mijn wagen sterk genoeg is voor deze situatie (45 Ampére). Ik heb gelukkig geen airco, audio etc. dus dat scheelt weer.
Weet iemand of ik de A23 pinout zonder zorgen kan gebruiken?
De wideband is aan te sluiten op diverse pinouts, maar die brengen voor mij allemaal wat specifieke problemen met zich mee.
Dit zijn de pinouts:
-A23 ELD electric load detector
-A33 ECT2 2nd coolant temperature sensor
-B2 EGR boost control
-B29 EGRL wideband input
C27 2nd O2 sensor
Nu blijkt, in tegenstelling tot de US civic SI, dat de FN2 niet over werkende pinouts B2 en B29 beschikt. Ondanks dat dat op hun website wel beweerd wordt. Bedankt Hondata.
De C27 pinout wordt afgeraden om te gebruiken, dus daar blijf ik maar vanaf.
De A33 pinout kan worden gebruikt, maar kan voor zover ik weet niet door flashpro worden uitgeschakeld en geeft dus een CEL als ik hem activeer. Die valt dus ook af.
Bliijft over de A 23 pinout. Die kan worden uitgeschakeld via flashpro, maar daar heb ik een beetje een probleem mee.
Als ik hem uitschakel zal de dynamo niet meer een tandje bij kunnen schakelen bij een tijdelijk hoger stroomverbruik en de accu zal langzaam aan leeg getrokken worden.
Dit is juist het probleem voor mij want ik gebruik een Won lachgassysteem en de beide pulsoids (solenoids) gebruiken gedurende activatie gemiddeld meer dan 21 volt.
Ik heb geen idee of de accu in mijn wagen sterk genoeg is voor deze situatie (45 Ampére). Ik heb gelukkig geen airco, audio etc. dus dat scheelt weer.
Weet iemand of ik de A23 pinout zonder zorgen kan gebruiken?