Banden: Anders dan RE050A. Suggesties?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Ik ga van de zomer toch maar een setje Advan Neova AD08 215/45/17 verslijten, zijn de jappen wel over te spreken.
Rit van 3000km gepland van de zomer ! :)
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

zijn goede banden ad08, worden ook mijn volgende. ken een adresje in de uk voor je als je wilt.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Nee dank je hebt het setje al een tijdje liggen. wou het eigenlijk verkopen en van de zomer weer lekker verder op de 888 rijden.
Das nog een STUK beter hehe !
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

mr. X wrote:Waarschijnlijk kun je de auto wel weer onder controle krijgen door een beetje op het gas te gaan? Het heeft ook vaak te maken met de rijstijl en ik gok op lift of oversteer. De RE050A banden kreeg ik ook makkelijk aan het glijden maar waren zeer makkelijk weer onder controle te krijgen met de juiste driver-input.
Probeer ze anders eens om te draaien Nick en dezelfde manoeuvre uit te voeren.

Voor mij bepaald het vertrouwen wat de band je geeft op het randje de doorslag. Als je niet duidelijk voelt waar de grip-grens ligt rij je heel ongemakkelijk.
Maargoed, to each his own uiteraard.


Wel het is gewoon op de 'normale' weg. Maar het gebeurt als je speelt met extra gas erop in de bocht. Dan glij je over de voorbanden door de bocht heen. Dat is natuurlijk niet goed als je de bocht nog indraait, maar andere banden hebben daar minder last van. Maar ik denk dat ik toch maar weer de RE50A neem :)
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

autodre wrote:
mr. X wrote:Waarschijnlijk kun je de auto wel weer onder controle krijgen door een beetje op het gas te gaan? Het heeft ook vaak te maken met de rijstijl en ik gok op lift of oversteer. De RE050A banden kreeg ik ook makkelijk aan het glijden maar waren zeer makkelijk weer onder controle te krijgen met de juiste driver-input.
Probeer ze anders eens om te draaien Nick en dezelfde manoeuvre uit te voeren.

Voor mij bepaald het vertrouwen wat de band je geeft op het randje de doorslag. Als je niet duidelijk voelt waar de grip-grens ligt rij je heel ongemakkelijk.
Maargoed, to each his own uiteraard.


Wel het is gewoon op de 'normale' weg. Maar het gebeurt als je speelt met extra gas erop in de bocht. Dan glij je over de voorbanden door de bocht heen. Dat is natuurlijk niet goed als je de bocht nog indraait, maar andere banden hebben daar minder last van. Maar ik denk dat ik toch maar weer de RE50A neem :)


Nee,ik heb dan niet het probleem dat ik over mijn voorbanden glijd,ik voel duidelijk alleen de achterkant wegglijden,blijf het gas erop houden en komt weer goed, anders hoor ik mijn vriendin wel,die vindt het helemaal niets,haha.

En ja Maarten,je hebt helemaal gelijk over het vertrouwen wat je in je banden moet hebben.
Ik heb een aantal jaren motor gereden en als ik dan met 200+ plat door de bocht ging had ik het volste vertrouwen in m'n bandjes.
Met de Pirelli's heb ik dat ook wel,maar met de Potenza's meer.
Misschien voor in de zomer eens 888 proberen :wink:
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Post by Jdm_Whore »

Voor volgende zomer zou ik volgende banden kunnen/willen proberen:

RE-002

http://www.bridgestone.com/sc/potenza/re002/

RE-11

http://www.bridgestone.com/sc/potenza/re11

Iemand al ervaringen hiermee toevallig? Mag ook niet persoonlijk zijn..

De 002 lijkt mij een betere keuze in ons geweldig klimaat, deze zou zeer goed presteren in regenachtige omstandigheden volgens Bridgestone.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Deze banden worden volgens Bridgestone NL. in de EU niet geleverd.
En zijn daardoor in Nederland niet legaal door ontbrekende goedkeurings nummers. En hier bij een ongeval vaak naar gekeken.

Bridgestone EU levert op dit moment in 15 inch geen sportieve band meer.
En in de andere maten maar een zeer beperkte keuze.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wij staan ook voor een bandenwissel voor de EP3 helaas. Er zitten nu RE50A's op. Zijn dit nog steeds de banden of zijn er betere banden. De EP3 wordt voornamelijk gebruikt als dagelijks gebakje.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Yeps
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Post by Jdm_Whore »

integra wrote:Deze banden worden volgens Bridgestone NL. in de EU niet geleverd.
En zijn daardoor in Nederland niet legaal door ontbrekende goedkeurings nummers. En hier bij een ongeval vaak naar gekeken.

Bridgestone EU levert op dit moment in 15 inch geen sportieve band meer.
En in de andere maten maar een zeer beperkte keuze.


Inderdaad, ik heb ondertussen een mail terug gehad van mijn contact bij Bridgestone en zij kunnen mij enkel van de S001 en de RE50A voorzien.

Best spijtig, want het leken me echt wel leuke bandjes!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

In mijn ITR tijd was Falken ook een goede keuze, is dat nog zo? Ik vind de RE50A bizar duur namelijk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat is goed? Haal je alles uit de band of moet hij rond zijn en rollen?
Bij dat laatste is alles al snel goed en bij het eerste is niets goed genoeg.

Ik geloof oprecht dat een band zeer persoonlijk is. Zelf heb ik er geen problemen mee om op semi-slicks te rijden in de regen maar wanneer mijn vriendin ook in de auto zou rijden, krijgen andere zaken een hts'er prioriteit.

Veiligheid is echter wel degelijk te koop dus zoals je remmen vind ik dat men nooit moet besparen op banden als dit tegen de veiligheid in gaat.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dagelijks gebruik barrel van Eef dus het moet rond zijn en rollen maar het is wel prettig dat ze weer thuiskomt na een regenbui...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Michelin energy savers zijn fijne banden, in het algemeen voor een A naar B auto.
Lekker stil (veeeel stiller dan een Potenza) comfortabel en Michelin is gewoon goed. Zijn niet uber slijtvast ofzo maar gewoon normaal.
Deze band zetten wij onder onze 'gewone' auto's.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Probleem is alleen dat als ik een keer met 250 km/h over de Maasvlakte dender het wel fijn is dat die ballonnen heel blijven. :D

Kun je niet zelfs problemen krijgen met de verzekering als je banden gebruikt met een lagere snelheidsindicatie en je maakt een klapper?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nee, niet wanneer de topsnelheid van de band duidelijk vermeld wordt binnen iin de auto.
User avatar
civic2002
Posts: 279
Joined: Sun Apr 19, 2009 12:26 am

Post by civic2002 »

HONDA wrote:In mijn ITR tijd was Falken ook een goede keuze, is dat nog zo? Ik vind de RE50A bizar duur namelijk.


hoi

ik rij zelf met de EP3 op falken ziex 912 met de chrome en op de oem falken fk452 en die bevallen beiden mij zeer goed.
Ook met nat weer heb ik nog geen problemen gehad.
Dus zeker ook een aanrader.

gr vico
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

civic2002 wrote:
HONDA wrote:In mijn ITR tijd was Falken ook een goede keuze, is dat nog zo? Ik vind de RE50A bizar duur namelijk.


hoi

ik rij zelf met de EP3 op falken ziex 912 met de chrome en op de oem falken fk452 en die bevallen beiden mij zeer goed.
Ook met nat weer heb ik nog geen problemen gehad.




Ik ben van het voorjaar overgestapt naar de Falken ziex 912, ben er ook erg tevreden over. Zowel nat als met droog weer blijft het goed, Maar misschien rij ik ook gewoon als een oud wijf hoor :)

Maar de auto blijft stabieler en minder over zijn wang rollen dan de Toyo T1R's die ik voorheen had...

Voor volgend seizoen wil ik eens een Toyo R1R proberen, gewoon kijken hoe dit is :)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

"Vroeger"... in de tijd van CCH op het EZboard forum was Toyo altijd DE band. Ik had ze op de EE8, fijne band maar het sleet wel snel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Maar vroeger had met nog de T1S en daarna de T1R.
Opzich geen slechte band, maar er is beter...

Zoiezo vind ik dat "welke band het fijnst is.." een erg persoonlijke smaak. Ondanks dat we allemaal een vergelijkbare interesse hebben, onze rijstijl en wensen aan een band is allemaal anders :lol:
'98 JDM Integra Type-R
Post Reply