Page 1 of 1
FN2: Gruppe M, Hondata, en misschien meer...
Posted: Mon Feb 07, 2011 7:09 pm
by ITR1217
Iemand ervaring met het volgende :
Gruppe M:
https://www.gruppem.co.jp/onlinestore_en/index.php?main_page=product_info&products_id=783
Of:
CPL Racing Cold air intake:
http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=36
En algemeen Hondata Flash pro voor de FN2.
Graag jullie mening ...
Thanks
Posted: Mon Feb 07, 2011 7:47 pm
by donkeykong
Gruppe m zijn de beste en duurste intakes, denk dat met een aem cai bijna dezelfde resultaten kan halen. Gruppe m ziet er veel beter uit in je motorruimte.
Flashpro een must als je vol gebruik van je mods wil maken.
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:10 pm
by Tenck
Die Gruppe M is RHD only....
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:14 pm
by DH
Overal hoor je andere resultaten.. En het zal voor de FN2 weer anders zijn maar vaak hoor je dat de GruppeM toch net wat beter is dan bijvoorbeeld een CAI.
Kwa looks and sound en vulling van motorruimte zou ik indien het budget het toelaat zeker voor de GruppeM gaan.
Ook een gave Scoop voor de FN2.. 8)
Posted: Tue Feb 08, 2011 2:02 am
by ITR1217
Tenck wrote:Die Gruppe M is RHD only....
Ik denk dat je eens
http://www.google.nl moet gebruiken :lol:
LHD is also available :!: :wink:
Posted: Tue Feb 08, 2011 9:06 am
by Tenck
ITR1217 wrote:Tenck wrote:Die Gruppe M is RHD only....
Ik denk dat je eens
http://www.google.nl moet gebruiken :lol:
LHD is also available :!: :wink:
Ik geef alleen maar een opmerking over de link die je plaatste :roll: .
Posted: Tue Feb 08, 2011 1:29 pm
by Benjdmin
LHD
http://www.gruppem.co.jp/matching/products_search/search_result.php
Probably one of the best options, looks great in the bay and gives performance.
Posted: Tue Feb 08, 2011 1:58 pm
by ITR1217
Tenck wrote:ITR1217 wrote:Tenck wrote:Die Gruppe M is RHD only....
Ik denk dat je eens
http://www.google.nl moet gebruiken :lol:
LHD is also available :!: :wink:
Ik geef alleen maar een opmerking over de link die je plaatste :roll: .
Wist ik niet, dacht je bedoelde dat er enkel RHD is :dunno: :lol:
@Benjdmin: I think also that this is a better option than the CPL CAI, first of all CPL looks a bit cheap ... and I think Gruppe M in combination with Hondata will do something :?:
But I heard a exhaust header gives the most, stupid :evil: Belgium
Posted: Wed Feb 09, 2011 5:35 pm
by culasse
Erwin, de CPL intake kent wat gebreken. De accu moet verplaatst worden naar de plek waar eerst de oem airbox zat. CPL levert daarvoor een relocatiekit waarmee de accu gemonteerd en vastgezet kan worden.
Nu blijkt dat de accubevestiging regelmatig los gaat ziten en allerlei geluiden afgeeft bij oneffenheden in de weg.
Verder blijkt het geleverde filter nogal snel vuil te worden en is moeilijk te reinigen.
Dit zijn overigens niet mijn eigen ervaringen, maar ze komen van de Engelse FN2 eigenaren die zo`n intake hebben aangeschaft. Er is wat over te lezen op het Civinfo forum.
Posted: Wed Feb 09, 2011 8:08 pm
by ITR1217
culasse wrote:Erwin, de CPL intake kent wat gebreken. De accu moet verplaatst worden naar de plek waar eerst de oem airbox zat. CPL levert daarvoor een relocatiekit waarmee de accu gemonteerd en vastgezet kan worden.
Nu blijkt dat de accubevestiging regelmatig los gaat ziten en allerlei geluiden afgeeft bij oneffenheden in de weg.
Verder blijkt het geleverde filter nogal snel vuil te worden en is moeilijk te reinigen.
Dit zijn overigens niet mijn eigen ervaringen, maar ze komen van de Engelse FN2 eigenaren die zo`n intake hebben aangeschaft. Er is wat over te lezen op het Civinfo forum.
Hey BEDANKT, nuttige info :!:
Nu om eerlijk te zijn had ik mijn zinnen al een beetje op Gruppe M gezet 8)
Morgen naar UK, Hondata en Gruppe M ... ben eens nieuwsgierig :shock:
Posted: Thu Feb 10, 2011 4:38 pm
by Benjdmin
:thumbs:
Posted: Fri Feb 11, 2011 10:44 am
by ITR1217
Update:
Gruppe M gemonteerd, Hondata flash pro ... :shock: veeeeeel beter !!
Enige nadeel: nu word de motor ruimte wel vuiler, doordat je de rubber vooraan aan de motorkap voor een stuk verwijdert, Suby555 vind dit niet leuk, hij kuist mijn auto's meestal

ops: :lol:
Nu was/ben ik aan het overwegen om nog het volgende te laten doen:
* Exhaust manifold
* RRC inlet manifold
* Balance shaft removal kit
* Cams, valve springs, titanium retainers, uprated cam chain tensioner
Denken jullie dat dit qua winst in orde zal zijn ? Het zit nl. zo dat een supercharger op deze auto helaas onmogelijk is; met mijn ITR geraak ik door de keuring vermits het motorblok omgedraaid ligt en daardoor niet heel hard opvalt, FN2 :cry: wel !
Ik hoor graag jullie reactie
Posted: Fri Feb 11, 2011 12:21 pm
by donkeykong
met die dingen hierboven haal je denk ik nog wel 15-20 pk meer
heb je die flashpro al laten tunen dan??? want na deze upgrades moet je het weer doen...
Posted: Tue Feb 15, 2011 6:03 pm
by ITR1217
donkeykong wrote:met die dingen hierboven haal je denk ik nog wel 15-20 pk meer

heb je die flashpro al laten tunen dan??? want na deze upgrades moet je het weer doen...
Flashpro is geshreven met een mapje dat CPL reeds al eens had gebruikt in combinatie met Gruppe M.
De flashpro zal worden getuned op de dyno wanneer de andere onderdelen gemonteerd worden, ze hadden nu geen tijd en ik ook niet echt om auto achter te laten ...
Posted: Tue Feb 15, 2011 6:13 pm
by donkeykong
yup met dyno weet je tenminste waar je aan toe bent, heb veel eerdere gebruikte maps gezien die niet goed zijn.
heb vandaag trouwens ook mijn kpro binnen gehad

yippie
Posted: Tue Feb 15, 2011 6:15 pm
by ITR1217
donkeykong wrote:yup met dyno weet je tenminste waar je aan toe bent, heb veel eerdere gebruikte maps gezien die niet goed zijn.
heb vandaag trouwens ook mijn kpro binnen gehad

yippie
:thumbs: