Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
GD exhaust?
http://www.gdexhaustperformance.nl/about-us/
http://www.gdexhaustperformance.nl/about-us/
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Ray wrote:Haha thanks voor het aanbod, maar ik ga een custom einddemper (j's style) laten maken en wil deze dan houden als reserve
Jo& wrote:GD exhaust?
http://www.gdexhaustperformance.nl/about-us/
Type200R wrote:http://www.rvs-uitlaat.nl/jmtuning.php
Ik denk een Lex Creations
'98 JDM Integra Type-R
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
LaurenZ wrote:Ik denk een Lex Creations
Ik denk het ook
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Titanium door GD zou voor mij ultiem zijn.
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Ook kwa prijs ultiem haha
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Voldoende kennisen die leuk kunnen lassen ;-)
'98 JDM Integra Type-R
Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Zo een reactie had ik niet van jou verwacht Laurens. Was jij toen niet bij die technische meeting?
Een uitlaat maken is echt veel meer dan een paar buisjes aan elkaar lassen...
Een uitlaat maken is echt veel meer dan een paar buisjes aan elkaar lassen...
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Een catback maken is niet zo gek ingewikkeld hoor.
Mits er geen restrictieve onderdelen worden gebruikt maakt de vorm of looks ook niet zoveel uit.
Het maken van een header/spruitstuk voor een bepaalde setup is wel een heel ander verhaal.
En (netjes) kunnen lassen is een kunst.
Vind het persoonlijk heel mooi om te zien hoe die prof. lassers dingen maken.
Mits er geen restrictieve onderdelen worden gebruikt maakt de vorm of looks ook niet zoveel uit.
Het maken van een header/spruitstuk voor een bepaalde setup is wel een heel ander verhaal.
En (netjes) kunnen lassen is een kunst.
Vind het persoonlijk heel mooi om te zien hoe die prof. lassers dingen maken.
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Jo& wrote:Zo een reactie had ik niet van jou verwacht Laurens. Was jij toen niet bij die technische meeting?
Een uitlaat maken is echt veel meer dan een paar buisjes aan elkaar lassen...
Zonder meteen al teveel prijs te geven, degene waar ray hoogstwaarschijnlijk heen gaat. Kan niet alleen leuk lassen, kan ook nog eens verdomd goed spruitstukken in elkaar zetten. Daarbij vertrouw ik hem wel met het maken van een uitlaat en dat deze dan ook nut heeft. Ik hoef geen technische meeting gehad te hebben om kennis te hebben van tegendruk en hoe een uitlaat moet zijn in het geval van een N/A of Turbo setup.. Vandaar dus mijn reactie...
Er zijn voldoende mensen die toendertijd bij Ape Exhaust een uitlaat of inlaat hebben laten maken. Kel heeft ook zijn eigen research gedaan en was daardoor goedkoper dan een bedrijf dat het echt voor de kost deed.
'98 JDM Integra Type-R
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Hehe. Ik ben recent bij Kel geweest en ga er zaterdag weer heen.
Hele aardige kerel ook. Aanrader.
Hele aardige kerel ook. Aanrader.
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Zoiezo.. Maar noemde kel als voorbeeld. Heb het in dit geval over lex uit wormer..
'98 JDM Integra Type-R
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
De reactie: voldoende kennissen die leuk kunnen lassen - kan ik niet rijmen met je verhaal wat verder prima is. Het is idd meer dan alleen goed kunnen lassen.
De reden of ik vraag of je bij die meet was, omdat we er eens op bezoek zijn geweest. Niet dus. Ok.
Die mensen die je noemt ken ik niet maar zal vast goed zijn. Daar wil en kan ik niet aan tornen.
De reden of ik vraag of je bij die meet was, omdat we er eens op bezoek zijn geweest. Niet dus. Ok.
Die mensen die je noemt ken ik niet maar zal vast goed zijn. Daar wil en kan ik niet aan tornen.
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Jo& wrote:De reden of ik vraag of je bij die meet was, omdat we er eens op bezoek zijn geweest. Niet dus. Ok.
Sorry, had die zin even fout gelezen. dacht dat je aanmerkte dat ik er niet bij was.
Maar nee ik was niet bij die meeting.
'98 JDM Integra Type-R
Re: Ray's EP3 | 250 PK / 240 NM !
Tijdje geleden alweer !
Enige nieuwe upgrade is een mugen grilletje
Van de winter gaat de ep3 weer mooi de stalling in en richt ik mij op een nieuw projectje 😃
De ep3 is in mijn ogen wel klaar nu. Ding ziet er leuk uit, is betrouwbaar en gaat als een kanon!
Whats next?
Al 4 jaar lang ( sinds ik me bezig hou met honda ) heb ik 1 model altijd al helemaal geweldig gevonden. In mijn ogen is dit dus ook DE Civic.
Een EE9 aangezien mijn Pa dit ook het leukste Civic modelletje vind, hadden wij besloten om samen een EE9 aan te schaffen. Gewoon voor de lol/daily/opknappertje/weekendautotje/projectje etc....
Dusja, we hebben er alweer een honda bij. I know I know 't slaat helemaal nergens op, allemaal bodemloze putten, al die auto's zijn helemaal niet noodzakelijk. maargoed, you only live once ^^ en zolang het kan dan kan het :P
Het is helaas geen originele Nederlander maar een import uit Duitsland. Ding is al vanaf 1999 in NL en komt uit 1990.
Helaas zit de originele A1 er niet meer in maar zit er een A2 in die behoorlijk goed loopt.
Ook heb ik het idee dat de voorkant ooit eens een klappert heeft gehad aangezien de auto 2 jaar geleden helemaal is overgespoten en je toch nog kan zien dat er een nieuwe voorkant op zit. Verder is het interieur in goeie staat en is het onder de kap ook allemaal nog goed
Plannen met de EE9:
- antenne vervangen en audio werkend krijgen
- stage 3 koppeling vervangen voor een OEM
- personal stuurtje vervangen voor een ander honda stuurtje
- roest aanpakken
Dit zijn de belangrijkste dingen die gedaan moeten worden. Verder zullen we ongetwijfeld nog wel wat andere mankementen vinden maar dat zien we dan wel weer
Foto's hou ik jullie tegoed eerst de belangrijkste dingen aanpakken
Hier onder een kleine impressie van hoe de EP3 er nu bij staat.
Thnx for the pics Igor
Enige nieuwe upgrade is een mugen grilletje
Van de winter gaat de ep3 weer mooi de stalling in en richt ik mij op een nieuw projectje 😃
De ep3 is in mijn ogen wel klaar nu. Ding ziet er leuk uit, is betrouwbaar en gaat als een kanon!
Whats next?
Al 4 jaar lang ( sinds ik me bezig hou met honda ) heb ik 1 model altijd al helemaal geweldig gevonden. In mijn ogen is dit dus ook DE Civic.
Een EE9 aangezien mijn Pa dit ook het leukste Civic modelletje vind, hadden wij besloten om samen een EE9 aan te schaffen. Gewoon voor de lol/daily/opknappertje/weekendautotje/projectje etc....
Dusja, we hebben er alweer een honda bij. I know I know 't slaat helemaal nergens op, allemaal bodemloze putten, al die auto's zijn helemaal niet noodzakelijk. maargoed, you only live once ^^ en zolang het kan dan kan het :P
Het is helaas geen originele Nederlander maar een import uit Duitsland. Ding is al vanaf 1999 in NL en komt uit 1990.
Helaas zit de originele A1 er niet meer in maar zit er een A2 in die behoorlijk goed loopt.
Ook heb ik het idee dat de voorkant ooit eens een klappert heeft gehad aangezien de auto 2 jaar geleden helemaal is overgespoten en je toch nog kan zien dat er een nieuwe voorkant op zit. Verder is het interieur in goeie staat en is het onder de kap ook allemaal nog goed
Plannen met de EE9:
- antenne vervangen en audio werkend krijgen
- stage 3 koppeling vervangen voor een OEM
- personal stuurtje vervangen voor een ander honda stuurtje
- roest aanpakken
Dit zijn de belangrijkste dingen die gedaan moeten worden. Verder zullen we ongetwijfeld nog wel wat andere mankementen vinden maar dat zien we dan wel weer
Foto's hou ik jullie tegoed eerst de belangrijkste dingen aanpakken
Hier onder een kleine impressie van hoe de EP3 er nu bij staat.
Thnx for the pics Igor
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Ray's EP3 | New pics, New story, New car!
Super leuk en hobbies mogen geld kosten he ;-)
Re: Ray's EP3 | New pics, New story, New car!
Zou ook wel een ee9 willen, maar hier in NL heb ik nog geen nette tegengekomen zoals die van jou. Misschien in duitsland kijken
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Ray's EP3 | New pics, New story, New car!
EE9's rule.