Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by donkeykong »

En wie gaat hem afstellen?
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by RJB1988 »

donkeykong wrote:En wie gaat hem afstellen?


en hoe? Mbv een dyno? Prijzige aangelegenheid heb ik hier ergens gelezen...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Gouden tip bespaar hier niet op, meten is weten. En afstelling is zeer belangrijk!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by donkeykong »

Streettune is prima te doen, alleen laat het goed doen!
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by Ray »

Heb nog geen idee waar ik het wil laten afstellen.
Sowieso word het wel een streettune.
alleen kan ik zegmaar wel op een basis map rijden tot ik hem professioneel laat afstellen??
En hebben mensen hier nog goeie ervaringen met bijv, bekerom, sneaky tuning, ??
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by donkeykong »

https://m.facebook.com/pages/magnEsium-Tuning/110263665666458?id=110263665666458&_rdr

Alleen moet je zelf een wideband lambda sensor installeren.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by Tha Bla »

En dan moet je weten hoe je datalogs (met en zonder Vtec en camangles instellen) maakt en naar hem sturen, krijg je een hele beschrijving van hoe dit werkt?
Hoeveel keer kan je de gegevens naar hem sturen en wat krijg je steeds terug?

Ik heb mijn auto laten afstellen en kan je zeggen blij dat ik daar helemaal niets mee te maken heb gehad qua afstelling of loggen, begrijp er helemaal niets van :) alleen gedaan wat er van me gevraagd werd en toen gebeurde er iets magisch.

Een totaal andere auto er voor terug gekregen, we moeten de bank nog op om uit te vinden hoeveel pk winst.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by donkeykong »

Je hoeft alleen maar datalogs te maken ja en te emailen. Duurt wel een tijdje ja en je moet zelf ook wat doen, true. Ik vin dat je je wel iets moet verdiepen in kpro en afstellen, anders weet je totaal niet hoe iemand h heeft afgesteld. Je moet altijd een second neutrale opinie hebben.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by CTR-Asch »

Na wat gedoe met een Nederlandse tuner heeft Vtequila (dc5) ook een online afstelling gedaan.
Ik dacht iemand uit de VS. Hij is erg positief over. Omgerekend was hij iets van 135 eu kwijt. Stuur hem anders een pm voor info.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by Tha Bla »

donkeykong wrote:Je hoeft alleen maar datalogs te maken ja en te emailen. Duurt wel een tijdje ja en je moet zelf ook wat doen, true. Ik vin dat je je wel iets moet verdiepen in kpro en afstellen, anders weet je totaal niet hoe iemand h heeft afgesteld. Je moet altijd een second neutrale opinie hebben.


Opzich ben ik het er mee eens, maar iets waar je geen verstand of de aanleg voor hebt, moet je een ander vertrouwen of het niet doen.
Ieder zijn eigen "vak" gebied. Ik ben ook nog geen site tegen gekomen waar alles wordt uitgelegd (misschien niet goed gezocht).
De gene die bij auto heeft afgesteld vertrouw ik 100%, als hij het niet kan dan denk ik dat er meer rond lopen die het niet kunnen.
We zijn een behoorlijke tijd bezig geweest, zeg een kleine 20 uur. Net zo lang tot het perfect was/is.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by mrkeffo »

donkeykong wrote:https://m.facebook.com/pages/magnEsium-Tuning/110263665666458?id=110263665666458&_rdr

Alleen moet je zelf een wideband lambda sensor installeren.


Dan heb je wel een PRB ecu nodig toch in plaats van PRA wat een ep3 stock heeft?
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by CTR-Asch »

Nee, hoeft niet perse. Ik heb naast de narrowband lambda voor de pra-ecu een aftermarket wideband draaien om te dataloggen/tunen. Kpro 3 heeft hiervoor extra poorten (je kan bijv ook olietemp of oliedruk dataloggen). Je moet dan wel een plug/gat in de header over hebben voor een extra lambda.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by mrkeffo »

CTR-Asch wrote:Nee, hoeft niet perse. Ik heb naast de narrowband lambda voor de pra-ecu een aftermarket wideband draaien om te dataloggen/tunen. Kpro 3 heeft hiervoor extra poorten (je kan bijv ook olietemp of oliedruk dataloggen). Je moet dan wel een plug/gat in de header over hebben voor een extra lambda.


Oh top weer wat geleerd. EN de wideband die kan je zeker eventueel als je reace header hebt zegmaar op de 2e plek bij je cat monteren dan of word hij dan te on nauwkeurig? als je geen 3 pluggen hebt zoals een tegiwa
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by CTR-Asch »

Jup. Middelste plug zeg maar. Heeft die van tegiwa echt maar 2 pluggen? Is toch een replica van toda? Dan zou ie er drie moeten hebben.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by mrkeffo »

Tegiwa heeft wel 3 gaten maar dc sports niet dacht ik vandaar de vraag :)
User avatar
opperbeun
Posts: 127
Joined: Sat Apr 21, 2012 5:22 am

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by opperbeun »

Heb nog een tegiwa header tekoop haha!
Honda civic EP3 wroemmmm wroemmmm;)
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by Vtequila »

CTR-Asch wrote:Na wat gedoe met een Nederlandse tuner heeft Vtequila (dc5) ook een online afstelling gedaan.
Ik dacht iemand uit de VS. Hij is erg positief over. Omgerekend was hij iets van 135 eu kwijt. Stuur hem anders een pm voor info.


Yep, dat is Magnesium. Daar heeft donkeykong eerder op deze pagina een link naar zijn Facebook profiel van gepost.

Ik ben tevreden over de streettune (Magnesium) en de manier hoe de communicatie is gegaan, nadeel is wel het tijdverschil maar deze tuner is bereid je overal mee te helpen (adviseren/tunen) daar waar hij dat kan.
- Rise 'n Shine! -
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by RJB1988 »

Ray wrote:@ctr-asch, Lol! was het maar zo'n feest :P

@Donkeykong, haha nee gebeurd me niet nog een keer!

@jochem, ik heb het helaas niet gewogen maar wat ik ooit is had gelezen op het uk forum zou het rond de 70kg zitten, Maargoed ik zal het ooit nog eens allemaal wegen om te kijken hoeveel het nou echt is :D

@mugske, zit hier al een tijdje hoor :P

@rjb1988, haha Yeppp! Zit jij ook te denken aan kpro? :)

@Frank, thanks! en ja vanaf het begin dat ik deze auto heb is het doel om er af en toe de baan mee op te gaan :) de ep3 gaat natuurlijk niet full race worden, maar wil er gewoon de weg mee op kunnen en af en toe is een sessie vrijrijden pakken. Heb de auto nooit gekocht omdat ik hem nodig had, wou gewoon een leuke vlotte auto met potentie voor de fun/hobby :)

Thanks all! KPRO is btw ook binnen :D dus binnenkort maar eens gaan kijken hoe of wat :)


Yup maar die EUR 1.300 die je de vorige keer noemde vind ik toch iets teveel. Nu zie ik op http://www.hondata.com/dealers.html dat de K-Pro V3 kennelijk in prijs is verlaagd naar $695. En er schijnt een 'officiële' dealer in België te zijn http://www.inter-tuning.com ga daar wel even informeren...

Wordt leuk volgende keer op de Dyno, kan me nog herinneren dat jouw auto (stiekem niet alleen een CAI) het erg goed deed :)
punanied9
Posts: 57
Joined: Fri Mar 22, 2013 4:49 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by punanied9 »

all4honda verhandeld ze tegenwoordig toch voor een zeer nette prijs!
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Ray's EP3 | Less=more! New Takata's & gearknob

Post by RJB1988 »

punanied9 wrote:all4honda verhandeld ze tegenwoordig toch voor een zeer nette prijs!


Inderdaad! had dat nog niet gezien, thanks!

http://www.all4honda.com/webshop/9-civic-1988-1991/6-motor-tuning/1005-electronicaecu/hondata-k-pro-iii-civic-01-06integra-01-06-type-r-k-swap-details.html
Post Reply