Los zittend ketting geluid in mn Type R EP3 Blok.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Los zittend ketting geluid in mn Type R EP3 Blok.

Post by TypitalianR »

Hoi...

Vraagje : Rond de 3000 toeren hoor ik een soort van los zittend ketting geluid.
Het geluid zat eerst rond de 4000 toeren.

Ik heb alle hitteschilden en dergelijke na gekeken. Die zijn allemaal goed.
Maar heb het idee dat het van de distributie ketting af komt.
Bij de nokkenas ofzo..


Iemand enig idee of ervaring met dit geluid?

Vertrouw 't namelijk niet echt.....

Grtjs...... Nicola
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

de afdekkap wat op het inlaatspruitstuk zit (staat I-VTEC op) wil bij een bepaald toerental wel eens een resonerend geluid maken, draai die er eens af, zijn 2 boutjes en kijk of het probleem dan verholpen is...
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Zou kunnen dat je spanner het aan het begeven is, wellicht even langs de dealer? Of een specialist..
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

EK20A wrote:Zou kunnen dat je spanner het aan het begeven is, wellicht even langs de dealer? Of een specialist..


Spanner van Ketting of van de multiriem. ?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?


Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.

Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?


Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.

Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

lijkt mij ketting spanner.

wat is de km stand, en welke olie gebruik je?

Het kan ook een lager zijn. hoop het echter niet voor je. :-?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

g-unit wrote:lijkt mij ketting spanner.

wat is de km stand, en welke olie gebruik je?

Het kan ook een lager zijn. hoop het echter niet voor je. :-?


Ketting spanner hoor je meestal bij het starten, daarna niet meer, meestal....

Lager dacht ik ook aan maar wou haar nog geen slapeloze nacht geven, hoop dat dat het echt niet is!

Aan welke kant van de motor hoor je het geluid?
Distr, midden of versn bak zijde?
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Als je slim bent ga je direct naar de dealer of langs een goede monteur. Als het lagers zijn, wat best mogelijk is aan je verhaal te horen, heb je een probleem. Hoe langer je daarmee wacht, hoe groter je probleem wordt.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

het geluid komt vanaf de distributie zijde.
km stand is 109.000km ik gebruik 5W30 olie van Texaco. Dat is het zelfde als bij ons op de zaak Longlife olie voor Volkswagen. Dus gebruik de juiste olie.

Maar lager?! Wat voor een lager dan ? Krukas?
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

TypitalianR wrote:Maar lager?! Wat voor een lager dan ? Krukas?


JA !


MAar als het van de passagierskant komt........

Zit je poulie van het dikke V-snaar niet los?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
rob010
Posts: 57
Joined: Fri Sep 26, 2003 11:26 pm
Contact:

Post by rob010 »

Ik had hier ook een auto met dat geluid,daar lagen de krukas lagers er compleet uit (155.000KM gelopen)

Ik zou niet meer rijden met die auto als je de kosten nog enigzins wil beperken.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij 3000rpm is idd vaak het toerental waar lagerschade het beste te horen is.
Als je toch monteur bent zou je de pan er eens onderuit moeten halen en de drijfstangkappen los moeten halen en goed bekijken.
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

bastiaan45 wrote:Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.


Ben een echte monteur :wink:

Heb de auto gisteren op de brug gehad en eerst goed alle hitteschilden nog een keer nagekeken...


Het geluid is afkomstig van................!!!!!

Hitteschild achterkant blok boven de aandrijfas !! :shock:
Had dat hitteschild nog niet zien zitten de eerste keer ...whahahaha.......

Gelukkig !!
:lol: :lol: :lol:

Harstikke bedankt voor al jullie snelle reacties!!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Goed dat je het hebt gevonden!!

Had eigenlijk wel verwacht dat jij als echte auto monteur een geluid van binnen de motor had kunnen onderscheiden van een geluid buiten de motor.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

mr. X wrote:Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..


hahaha :dontspeak:
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

CTR-driver-limburg wrote:
"mr. X":1lt1ljce wrote:Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..


hahaha :dontspeak:[/quote:1lt1ljce]

Het leven van een automonteur is druk... en meestal komt je eigen auto dan op de laatste plaats. !!!
MAar zoals k al zei.
Dit was de eerste keer dat ik hem op de brug had he !! ;)
Post Reply