Los zittend ketting geluid in mn Type R EP3 Blok.
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
Los zittend ketting geluid in mn Type R EP3 Blok.
Hoi...
Vraagje : Rond de 3000 toeren hoor ik een soort van los zittend ketting geluid.
Het geluid zat eerst rond de 4000 toeren.
Ik heb alle hitteschilden en dergelijke na gekeken. Die zijn allemaal goed.
Maar heb het idee dat het van de distributie ketting af komt.
Bij de nokkenas ofzo..
Iemand enig idee of ervaring met dit geluid?
Vertrouw 't namelijk niet echt.....
Grtjs...... Nicola
Vraagje : Rond de 3000 toeren hoor ik een soort van los zittend ketting geluid.
Het geluid zat eerst rond de 4000 toeren.
Ik heb alle hitteschilden en dergelijke na gekeken. Die zijn allemaal goed.
Maar heb het idee dat het van de distributie ketting af komt.
Bij de nokkenas ofzo..
Iemand enig idee of ervaring met dit geluid?
Vertrouw 't namelijk niet echt.....
Grtjs...... Nicola
-
- Posts: 180
- Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?
Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.
Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
slydawg wrote:Van je distr ketting bedoelt hij.
Het kan van alles zijn, je beschrijft dat het van IN je motor blok komt, dan zou het zowieso geen hitteschild of zo zijn.
Wanneer hoor je het, bij stationair 3000 rpm of bij rijden?
Is moeilijk om op zo n beschrijving een goed antwoord te geven, zou toch iemand met verstand van zaken moeten luisteren, zeker als het vanuit je motorblok komt.
Hoe is je oliepeil?
Oliepeil staat goed.
Het is niet het iVtec kapje dat had k er al afgehaald.
Het geluid komt vanuit de motor.
Het is tijdens het rijden en gewoon stilstaand gas geven. bij de 3000rpm.
Ik ben zelf ook automonteur. Maar k dacht misschien is er hier iemand die het zelfde mee heeft gemaakt.
g-unit wrote:lijkt mij ketting spanner.
wat is de km stand, en welke olie gebruik je?
Het kan ook een lager zijn. hoop het echter niet voor je. :-?
Ketting spanner hoor je meestal bij het starten, daarna niet meer, meestal....
Lager dacht ik ook aan maar wou haar nog geen slapeloze nacht geven, hoop dat dat het echt niet is!
Aan welke kant van de motor hoor je het geluid?
Distr, midden of versn bak zijde?
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
bastiaan45 wrote:Inderdaad, of begin eens met de olie er af laten en goed nakijken op ijzerdeeltjes. Probeer of er overmatig speling op de pulley zit.
Als je echt monteur bent, zou je dat zelf toch ook moeten weten.
Ben je dat niet, breng dat ding dan zsm naar een echte monteur. Verwacht van zoiets niet dat je op een forum even de oplossing vind, dat moet je irl horen en bekijken.
Ben een echte monteur :wink:
Heb de auto gisteren op de brug gehad en eerst goed alle hitteschilden nog een keer nagekeken...
Het geluid is afkomstig van................!!!!!
Hitteschild achterkant blok boven de aandrijfas !! :shock:
Had dat hitteschild nog niet zien zitten de eerste keer ...whahahaha.......
Gelukkig !!
:lol: :lol: :lol:
Harstikke bedankt voor al jullie snelle reacties!!
-
- Posts: 180
- Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
CTR-driver-limburg wrote:"mr. X":1lt1ljce wrote:Ik wilde het niet zeggen :lol: maar ben toch erg blij dat jij niet aan mijn auto werkt..
hahaha :dontspeak:[/quote:1lt1ljce]
Het leven van een automonteur is druk... en meestal komt je eigen auto dan op de laatste plaats. !!!
MAar zoals k al zei.
Dit was de eerste keer dat ik hem op de brug had he !!