Page 1 of 1
edelbrock nokkenassen info??
Posted: Tue Dec 28, 2010 3:42 pm
by itr03627
ik ben van plan om de itr blok wat op te peppen er komt een edelbrock performer-x intake op samen met een 65mm gasklep. ik heb nu gezien dat ze bij akr performance ook een kit verkopen van edelbrock hier zit in klepveren retainers enz maar er zijn ook nokkenassen bij. ik vind over de nokken niet echt veel info heeft iemand over deze nokken meer informatie? van skunk nokken vind ik informatie genoeg :-)
Posted: Tue Dec 28, 2010 6:06 pm
by Gaskleppie
Edelbrock nokken? Dat hoor ik ook voor het eerst.
Ik zou op zeker gaan en idd andere nokken kiezen. De buddyclub stage III is een leuke nok voor een stock ITR motor. Klepveren en schotels kan je van Ferrea, supertech of blox nemen.
Posted: Tue Dec 28, 2010 6:44 pm
by itr03627
CAMSHAFT: Street/Strip
CATALOG #: 4730
ENGINE: Honda, B-Series VTEC
RPM RANGE: Idle - 9000 RPM
Advertised Duration: Int. 288° Exh. 266°
Duration at .050†Lift: Int. 250° Exh. 232°
Lift at Cam: Int. .316†Exh. .293â€
Lift at Valve: Int. .490†Exh. .454â€
Intake Centerline: 100°
Lobe Separation: 104°
Timing at .050†Lift:
Open Close
Intake: 25° BTDC 45° ABDC
Exhaust: 44° BBDC 8° BTDC
dit is de info die erbij staat?? is een street kit. is de 65mm gasklep samen met de performer x intake goede keuze of moet ik een 68mm nemen of zou dat te groot zijn? klepveren en schotels van skunk2 aan te raden of zit hier geen verschil in?
Posted: Wed Dec 29, 2010 6:42 pm
by Jan Visser
Ben geen B-serie specialist, dus over de nokken kan ik je niks zeggen.
Over de klepveren en schotels kan ik simpel zijn. Gewoon Supertech nemen..... Kwalitatief net zo goed als de anderen, alleen het prijskaartje ligt gewoon gunstiger.
Rij zelf met een H22 met Supertech kleppen, veren en schotels en dat inmiddels al zo'n 40000 km zonder problemen......
Posted: Wed Dec 29, 2010 7:27 pm
by itr03627
ah ok thx voor de info. welke gasklep zou het beste zijn de 68of de 65 :?:
Posted: Thu Dec 30, 2010 6:51 am
by Gaskleppie
Dat is afhankelijk van de keuze van nokken

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:32 pm
by itr03627
ik denk dat het de skunk2stage2nokken zullen worden omdat ik niet echt gegevens vind over de edelbrock. :wink:
Posted: Thu Jan 06, 2011 1:22 pm
by ReLXe
Misschien een mailtje naar Edelbrock? Ik stuur vaker mailtjes naar merken om te vragen hoe en wat. En wordt altijd erg goed geholpen.
Posted: Thu Jan 06, 2011 5:41 pm
by Gaskleppie
Welke skunk2 stage 2 nokken wil je dan? De tuners of de pro?
De pro's zijn knap extreem en je zou daar eigenlijk een hogere compressie voor moeten hebben. De tuner cams zijn eigenlijk weer wat verouderd maar wel erg goed street-able.
Posted: Fri Jan 07, 2011 12:02 am
by itr03627
ik zou de tuner stage 2nemen dit ook ivm keuring en co2uitstoo :roll: t. ik ben zoveel mogelijk info over de meest bekende merken aan het verzamelen en hoop dan toch de knoop door te hakken :wink:
Posted: Fri Jan 07, 2011 12:07 am
by Benjdmin
I was ook laats nog aan het kijken naar nokken, blijk dat Trust/GReddy leuk zijn voor een stock motor.
Misschien ook interessant?
Posted: Fri Jan 07, 2011 2:02 am
by LaurenZ
Benjdmin wrote:I was ook laats nog aan het kijken naar nokken, blijk dat Trust/GReddy leuk zijn voor een stock motor.
Misschien ook interessant?
We need to talk in the next couple of months :lol:
Posted: Fri Jan 07, 2011 1:06 pm
by itr03627
Benjdmin wrote:I was ook laats nog aan het kijken naar nokken, blijk dat Trust/GReddy leuk zijn voor een stock motor.
Misschien ook interessant?
ow ja hier zal ik dan wat opzoekwerk naar doen :-) de edelbrock performer x im komt er op maar is de 65mm gasklep nou goed of is deze dan te klein als ik nou de skunk nokken zou nemen :?: