Regels beleid te koop

Achter-de-schermen stukje voor de Moderators
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Regels beleid te koop

Post by Jo& »

Hoi,
de regels voor het te koop aanbieden van spullen kloppen niet helemaal met ons beleid...
Bedrijven mogen niet zomaar te koop dingen aanbieden, echter staat er in de regels dat je dat als clubpartner wel mag.

Enkele dagen geleden heb ik het te koop topic van Rob010 verwijderd omdat hij een bedrijf heeft. Zoals we besloten hebben willen we niet dat bedrijven gaan adverteren enz. We willen geen marktplaats worden enz enz.

Maar... Nu vraagt Rob010 of hij niet gewoon clubpartner kan worden.

Heb dit geantwoord:

Hoi Rob,
ik zal je voordragen als clubpartner.
Sander zit al enige tijd niet meer in het bestuur en is derhalve ook niet betrokken bij het besturen.

Geef ons hier even de tijd voor aub. Door de feestdagen, vakanties etc is het even lastig overleggen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dit is wat hij eerst stuurde:

rob010 wrote:Jo,pas dan ook meteen even de regels aan die je handhaaft,het staat er namelijk niet bij:
Gr Rob

Vanaf 18-11-2004 kunnen alleen RegulaRs (forum leden met 15 posts of meer) spullen 'Te Koop' aanbieden.
Dit is gedaan om te voorkomen dat men iets te koop aanbiedt envervolgens weer met de noorderzon verdwijnt. Reageren op items kan wel door alle forumleden, maar eigen reacties kunnen alleen door RegulaRs gewijzigd worden.
Mocht je ten onrechte geen advertentie kunnen plaatsen, stuur dan een PB naar een beheerder, die zorgt ervoor dat je toegang krijgt.
Vanaf 31-5-2006 voeren we een uitbreiding op deze regel in:
Indien iemand middels een postingspree aan de 15 of meer komt dan krijgt die geen toegang! Tevens moet men meer dan 2 weken lid zijn van het forum eer men iets te koop aan mag bieden.
Dit allemaal om de hit-and-run Te Koop topics te weren. Wij zijn een club / community, geen marktplaats!
Deze regels zijn overigens niet van toepassing op Type-R clubleden, die kunnen altijd Te Koop topics starten.
Het bumpen (schoppen) van advertenties is niet toegestaan (ook niet door leden!), het kan leiden tot verwijdering van je advertentie.
Om dit onderdeel overzichtelijk te houden zal vanaf nu een slotje geplaatst worden op advertenties ouder dan twee maanden.
Mocht je na twee maanden het topic toch nog open willen houden geef dit dan via een PM aan. Na de derde maand zal het gesloten topic verwijderd worden.
Mocht je het te koop aangeboden produkt verkocht hebben dan stellen wij het op prijs dat je dit aangeeft in het topic zodat één van de moderators het topic kan sluiten.
Overigens: het incidenteel eenmalige en enkelvoudige spullen aanbieden (ik heb nog 1 item over, besteld maar past niet, na project x heb ik de volgende spullen, etc.) is op zich prima, maar handel (ik heb tig van ditte op vooraad, ik kan datte voor € leveren, ik heb weer product x binnen, etc.) is alleen voor clubpartners voorbehouden!
Alle advertenties zijn aan onze goedkeuring onderhevig. Mochten er vragen zijn, stel ze dan hier!
Laatst aangepast door IvoG op Wo mei 31, 2006 10:51, in totaal 1 keer bewerkt
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Graag even overleg. Gr. Jo
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Als hij clubpartner wordt mag hij van mij best adverteren, maar het slimst lijkt mij om dan een apart te koop - gedeelte te hebben voor clubpartners en apart voor forumleden.

Goed punt om deze regels haarscherp en waterdicht duidelijk te maken voor iedereen.

Wat vindt jij Frans?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ja op z'n minst scheiden, want anders wordt iedereen clubpartner en dan heeft het nog geen zin...

We kunnen ook een Te Koop topic gedeelte maken voor bedrijven, dan scheiden we het op z'n minst.

Misschien moeten we veranderen dat ook clubpartners niet mogen adverteren....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Graag jullie mening hierover!

Quote:
Hoi Rob,
ik zal je voordragen als clubpartner.
Sander zit al enige tijd niet meer in het bestuur en is derhalve ook niet betrokken bij het besturen.

Geef ons hier even de tijd voor aub. Door de feestdagen, vakanties etc is het even lastig overleggen.

Gr. Jo


En? weet je al wat?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Ik zeg ja.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Mijn mening is bekend.

Als er actief verkocht mag worden.

Komen mensen alleen om iets te verkopen of kopen.

Kijk naar RSP topic van als het fout gaat.
Post Reply