Page 1 of 2
ES PU inserts
Posted: Fri Nov 19, 2010 12:35 pm
by real187
Energy Suspension Motor mount inserts
Weet er iemand wat de correcte inserts zijn voor de EP3 (`06)
16.1111 (civic 01-05)
of 16.1110 (civic si 02-05)
ik heb een setje 16.1111 maar de voorste blijken niet te passen.
achter wel.
laters :roll:
Posted: Fri Nov 19, 2010 2:02 pm
by donkeykong
hmm lijkt me dat die van de civic si voor een k20 is. andere wellicht voor andere ep2 ofzo??
Posted: Fri Nov 19, 2010 2:03 pm
by slydawg
16.1110 zijn de juiste.
Posted: Fri Nov 19, 2010 2:23 pm
by real187
aijt thanks.
nwe set bestellen dan maar.
wel raar dat de achterste wel passen.
Posted: Fri Nov 19, 2010 3:13 pm
by donkeykong
succes ermee bro, zal je wel leuk vinden meer cabin noise

Posted: Fri Nov 19, 2010 4:28 pm
by slydawg
Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
Posted: Fri Nov 19, 2010 6:16 pm
by LaurenZ
donkeykong wrote:succes ermee bro, zal je wel leuk vinden meer cabin noise
Ik heb ze der nu sinds zaterdag inzitten.
Stationair voor het stoplicht hoor ik de auto iets meer trillen en voel dat de auto ook meer beweegd tijdens accelereren.
Verder nergens last van ^^
Posted: Fri Nov 19, 2010 6:18 pm
by real187
slydawg wrote:Cabin noise??? Hooguit wat meer vibraties voelbaar in je stuur, voor de rest valt het mee. Is ook alleen bij stationair, zodra je rijd is er niets van te merken.
Deze upgrade is zeker aan te bevelen.
Je wilt niet weten hoeveel je motor kantelt in die zwakke oem steunen, kom eens naar een dyno dag en zie zelf het verschil tussen met inserts en zonder.......
we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Posted: Fri Nov 19, 2010 6:20 pm
by LaurenZ
Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
Volgens jaar ook die rubbers zelf maar eens vervangen door nieuwe oem rubbers.
Hebben schakelstang rubbers ook effect, of werkt dat niet zo bij een EP3.
Vind dat op de DC2 een hele verbetering met schakelen namelijk
Posted: Fri Nov 19, 2010 8:18 pm
by XavCTR
Ik had vorig jaar precies hetzelfde bij de APK, is toen vervangen voor nieuw OEM. Misschien ook eens denken aan een PU-upgrade...
Posted: Fri Nov 19, 2010 9:09 pm
by donkeykong
Ik weet het boys, ze zitten er bij mij ook al in
Het valt ook wel mee hoor, ik overdrijf
Posted: Fri Nov 19, 2010 9:31 pm
by Tenck
real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Na hoeveel km was dat?
Posted: Fri Nov 19, 2010 10:40 pm
by real187
hij word oud is nu bijna 61K op de teller
Tenck wrote:real187 wrote:we kwamen dit nog tegen, en maar goed ook.
zo heb ik zeker een half jaar gereden. (zonder te weten, wel met vermoeden)
(merkte vooral bij het schakelmoment in hoge toeren in zn 2 en 3 dat blok erg veel kantelende)
vandaar om toch maar de inserts er nu al in te doen, anders was het pas na de winter.
trilt idd veel bij stationair, bij het rijden idd stuur.
niet echt storend, wel ff wennen.
Na hoeveel km was dat?
Posted: Sat Nov 20, 2010 2:20 pm
by Benjdmin
L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.
Go MUGEN mate, if you want me to order you a set let me know.
Buddy of mine had an ES set in his Ek9 btw and everything was vibrating.
Was really nice to drive though!
Posted: Sat Nov 20, 2010 3:56 pm
by Tenck
real187 wrote:hij word oud is nu bijna 61K op de teller
Ik begin het namelijk ook te vermoeden...
Posted: Sat Nov 20, 2010 6:18 pm
by real187
Tenck wrote:real187 wrote:hij word oud is nu bijna 61K op de teller
Ik begin het namelijk ook te vermoeden...
als je het toch dan laat nakijken, zou ik gelijk de upgrade doen.
btw km stand is niet echt maatgevend. gevoel zegt meer.
Posted: Sat Nov 20, 2010 7:54 pm
by CTR-Almere
real187 wrote:aijt thanks.
nwe set bestellen dan maar.
wel raar dat de achterste wel passen.
Als je nog op zoek bent ik heb nog een setje liggen. het zijn rode.
Posted: Mon Nov 22, 2010 3:50 pm
by LaurenZ
Benjdmin wrote:L4urenZ wrote:Dat is precies hetzelfde waar ik tegen aanliep met het plaatsen van de PU inserts.
De achterste ook? Die had ik meet Maarten vervangen voor een redelijke.
Rechts voor was het ergst en de achterste had een klein scheurtje..
Dit is nu prima... Rijdt super..
Posted: Wed Dec 22, 2010 10:10 am
by real187
Toch maar even ervaringen vragen.
De inserts zitten er nu een tijdje in.
Trillen bij stationair, ietswat verhoogd cabingeluid, is normaal, geen probleem.
en na verloop van tijd zou het iets minder moeten worden, beter.
echter bij 4K rpm begint er een significant verhoogt `motorgeluid` (resonantiegeluid, geen trillingen oid) bij 5K RPM nog hoger, piek is bij 5,5K RPM.
raar is dat het geluid bij 6K+ afzakt.
het geluid bij 5K is zelfs hoger als vroeger met 230+ KM/h rijden.
auto is net nog op de brug geweest, alles nagekeken,
met en zonder motor op toeren. niks gevonden.
peoples met ervaring? is dit echt normaal?
Posted: Wed Dec 22, 2010 10:34 am
by Gangaran
Rijd je nog met de hitteschild?(Bij je spruitstuk)
Ik heb er geen last van.