all-season banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

all-season banden

Post by LCR »

Vraag:
Zijn er mensen hier die rijden op all season banden?
Hoeft niet perse voor de R of flink opgefokte machine te zijn.
Ik wil in de winter geen zomerbanden,maar moet daarvoor weer een andere setje halen. Ik heb al een setje velgen met R888,dus er is geen plek meer voor NOG een extra setje. Mss dat een all season banden (bijv. Federal SS-657 ) een prima oplossing is....
Is het wat of toch maar winterbanden..
Mathy M

Post by Mathy M »

Ik heb geen ervaring met all season banden.
De vraag is eigenlijk, ben je nog van plan om in de winter naar het buitenland te gaan met de desbetreffende auto? Anders heb je niks aan all season banden. Deze hebben namelijk geen M+S codering en riskeer je onder bepaalde omstandigheden een boete in sommige landen.
LCR

Post by LCR »

Ik ga niet naar buitenland nee.....tis voor mijn daily, een EK-tje
Tenck

Post by Tenck »

Ik zou voor volledige winterbanden gaan omdat je toch al de R888 voor in de zomer hebt. All season is juist voor als je dat niet hebt ;) .
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Mathy M wrote:Ik heb geen ervaring met all season banden.
De vraag is eigenlijk, ben je nog van plan om in de winter naar het buitenland te gaan met de desbetreffende auto? Anders heb je niks aan all season banden. Deze hebben namelijk geen M+S codering en riskeer je onder bepaalde omstandigheden een boete in sommige landen.

Zijn zat all season banden met een M+S codering. Ik heb ze zelf ook.....

Ik heb voor all season banden met een M+S codering gekozen omdat er toch nauwlijks sneeuw ligt op onze wegen in de winter. Wanneer er geen sneeuw ligt rijden ze beter dan winterbanden vind ik. Zit wat meer gevoel in het stuur doordat de band wat stijver is dan een echte winterband.

Enige nadeel wat ik mij kan bedenken is dat wanneer er wel sneeuw ligt de band dan net iets minder tractie heeft dan een winterband. Je rijd er zo mee door of over een laag sneeuw heen en je kunt nog gewoon remmen op sneeuw. Probeer dat maar eens met een zomerband :!:
itr assen

Post by itr assen »

wij hadden voor de crv (3keer) altijd winterbanden.
2 jaar geleden de nieuwste crv gekocht.
deze had all season banden en zodoende waren wij geen winterbanden meer nodig.
toen vorig jaar de sneeuw kwam hadden wij nul grip in vergelijk met winterbanden.
hebben toen direct weer een setje met winterbanden gekocht.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik heb 3 jaar lang prima rondgereden op all-season banden.
Alleen de laatste winter ging het bijna echt fout, dankzij de dikke laag sneeuw...

Nu fijn op winterbanden dus ^^
'98 JDM Integra Type-R
MLM

Post by MLM »

Weet niet of het all season banden zijn, maar rij nu met de civic op michelin energy savers. Heerlijk stil en comfy. Schijnen ook erg slijtvast te zijn.
Jo&

Post by Jo& »

michelin staat bekend om zn stille, comfortable banden.
Zijn niet de meest slijtvaste.
We hadden die onder de Focus. Wat een enorm verschil met de pirelli's!!!
Hele fijne gewone banden.
ReLXe

Post by ReLXe »

All season banden bestaan niet :lol:
Het staat erop en wordt verkocht als "alle seizoenen" banden. Maar dat is gewoon echt dikke bullcrap.
Jo&

Post by Jo& »

All season banden bestaat ook niet echt he.
Of ze zijn goed in de winter of in de zomer.
Net zo goed of dat het zwart of wit is. Grijs is geen zwart of wit.
Tenck

Post by Tenck »

Jo& wrote:All season banden bestaat ook niet echt he.
Of ze zijn goed in de winter of in de zomer.
Net zo goed of dat het zwart of wit is. Grijs is geen zwart of wit.

Dus eigenlijk zijn all season banden alleen goed in de lente en de herfst :D
mr. X

Post by mr. X »

Of ze zijn gewoon altijd nét niet :wink:
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Of ze zijn gewoon altijd nét niet :wink:

Daar sla je de spijker op z'n kop.

Zekers onder een EK zou ik het niet eens overwegen om op een gemiddelde band te rijden.

EK is licht gewicht, dus minder wieldruk. Als je dan ook nog is lekkere brede bandjes heb.... :roll: geen goede combo in de sneeuw.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Veel plezier met bestuderen:

http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... type=UHPAS
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... ?type=HPAS
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... p?type=PAS
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... ?type=GTAS
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=AS

Ooit eens contact opgenomen met leveranciers in Nederland over de leverbaarheid van deze All Seasons banden. Antwoord: er is hier geen markt voor...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Tire Rack's survey results are tabulated from the responses of our customers and website visitors.

:idea:
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

iVTEC-fab wrote:
Tire Rack's survey results are tabulated from the responses of our customers and website visitors.

:idea:

Ik ga er vanuit dat julie dan wel metingen hebben verricht? Het is een referentie en je kan lezen waarom sommigen een keuze hebben gemaakt. Meestal in grotere getale. Je mag ermee doen wat je wilt.

Overigens heb ik voor dagelijks gebruik liever banden die van alles net niet heeft dan van de meesten niets. Semi slicks in regen en sneeuw is geen gelukkige combinatie. Ook al hebben de Type-R's een goede wegligging.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Semi-slicks: voor droog en vochtig wegdek
Regenbanden: voor nat wegdek
Winterbanden : voor besneeuwt wegdek.

Semi-slicks is alleen voor circuit.

Als je geen sportieve voet hebt zijn all-seasons prima. Als je een R rijdt, lijkt het mij geen verstandige keus. De wegligging van mijn R is prima... op droog wegdek, in de regen ietsje minder en totaal Crap in de sneeuw..

Dus op winterbanden voor mij geen compromis acceptabel. Imo als er iets is aan een auto waar je niet op moet bezuinigen zijn het wel de banden. Als je onverwachts op de rem moet stampen, wil je toch wel dat je de kortst mogelijke remweg hebt.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

iVTEC-fab wrote:Semi-slicks: voor droog en vochtig wegdek
Regenbanden: voor nat wegdek
Winterbanden : voor besneeuwt wegdek.

Semi-slicks is alleen voor circuit.

Als je geen sportieve voet hebt zijn all-seasons prima. Als je een R rijdt, lijkt het mij geen verstandige keus. De wegligging van mijn R is prima... op droog wegdek, in de regen ietsje minder en totaal Crap in de sneeuw..

Dus op winterbanden voor mij geen compromis acceptabel. Imo als er iets is aan een auto waar je niet op moet bezuinigen zijn het wel de banden. Als je onverwachts op de rem moet stampen, wil je toch wel dat je de kortst mogelijke remweg hebt.

Ben het met je eens dat je op banden niet moet besparen, maar denk dat het soms uit kostenoverweging en 'handigheid' mensen zijn die niet continue van velgen\banden willen wisselen. Op mijn Prelude zitten ook Semi slicks en ik heb er een setje bij voor de straat. Voor mijn daily zou ik geen bezwaar tegen All Seasons banden gebruiken. Als je maar 1 auto hebt, is het wellicht handig om bijvoorbeeld een setje semi slicks te hebben en een setje all-seasons. Winterbanden (en goede regenbanden) slijten best snel als het droog en warm is. Slijtage geldt ook voor semi slicks. Ik ga er dan ook vanuit dat de gemiddelde rijder op straat niet het maximale potentieel uit de auto halen, en dan is een alles net niet band wellicht een goede optie. Volgens mij heeft Luc overigens wel genoeg semi slicks liggen als reserve.
dutchfv

Post by dutchfv »

Ik heb voor beide auto's de tourer en de itr winter banden en "gewone banden"
Je hebt die R888's al dan zeg ik r888 en een fluwele voet bij slecht weer fun bij goed weer en winterbanden in de r maanden.
Locked