all-season banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

all-season banden

Post by LCR »

Vraag:
Zijn er mensen hier die rijden op all season banden?
Hoeft niet perse voor de R of flink opgefokte machine te zijn.
Ik wil in de winter geen zomerbanden,maar moet daarvoor weer een andere setje halen. Ik heb al een setje velgen met R888,dus er is geen plek meer voor NOG een extra setje. Mss dat een all season banden (bijv. Federal SS-657 ) een prima oplossing is....
Is het wat of toch maar winterbanden..
Mathy M

Post by Mathy M »

Ik heb geen ervaring met all season banden.
De vraag is eigenlijk, ben je nog van plan om in de winter naar het buitenland te gaan met de desbetreffende auto? Anders heb je niks aan all season banden. Deze hebben namelijk geen M+S codering en riskeer je onder bepaalde omstandigheden een boete in sommige landen.
LCR

Post by LCR »

Ik ga niet naar buitenland nee.....tis voor mijn daily, een EK-tje
Tenck

Post by Tenck »

Ik zou voor volledige winterbanden gaan omdat je toch al de R888 voor in de zomer hebt. All season is juist voor als je dat niet hebt ;) .
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Mathy M wrote:Ik heb geen ervaring met all season banden.
De vraag is eigenlijk, ben je nog van plan om in de winter naar het buitenland te gaan met de desbetreffende auto? Anders heb je niks aan all season banden. Deze hebben namelijk geen M+S codering en riskeer je onder bepaalde omstandigheden een boete in sommige landen.

Zijn zat all season banden met een M+S codering. Ik heb ze zelf ook.....

Ik heb voor all season banden met een M+S codering gekozen omdat er toch nauwlijks sneeuw ligt op onze wegen in de winter. Wanneer er geen sneeuw ligt rijden ze beter dan winterbanden vind ik. Zit wat meer gevoel in het stuur doordat de band wat stijver is dan een echte winterband.