Page 1 of 1

wat is de * (ster) stand bij een hondamatic bak?

Posted: Thu Nov 04, 2010 9:23 pm
by D_ToXx
ik heb de volgende standen:
P (park)
R (reverse)
N (neutral)
OD (overdrive)
* ??????
L (low)


weet iemand wat die * (ster) stand is?
het is een vooruit dat weet ik maar wat betekend het?

Posted: Thu Nov 04, 2010 9:51 pm
by vtec vince
Goeie vraag , zelfs op wikipedia kon ik niks voor je vinden!

Posted: Thu Nov 04, 2010 10:02 pm
by D_ToXx
jah haha! te erg... :wink:

zover ik ben heb je een standaard automatische bak en
een hondamatic bak die een stand extra heeft
dus dat zal de * stand wel zijn.

ma wel lache op het www idd. kan er ook niets over vinden.

Re: wat is de * (ster) stand bij een hondamatic bak?

Posted: Thu Nov 04, 2010 10:14 pm
by itr703
D_ToXx wrote:ik heb de volgende standen:
P (park)
R (reverse)
N (neutral)
OD (overdrive)
* ??????
L (low)


weet iemand wat die * (ster) stand is?
het is een vooruit dat weet ik maar wat betekend het?


Beetje zoeken en ik vond deze quote van iemand:

"
I drive the 3 speed AT. It has "L" a STAR and OD , when you want to go, the "star" is good and makes 2 speeds, then if you are cruising, you can shift to "OD" ( Above 45 KPH) . "L" is just for towing and etc.
"

Lijkt er dus op alsof je normaal in de * stand moet rijden.

Google op "hondamatic OD"

__________________

Posted: Thu Nov 04, 2010 10:35 pm
by Gangaran
Het heeft te maken met je begrenzer. Kijk naar de snelheidsmeter.
Bij L, moet je max bij de 80 schakelen en ster 130.

Image

Posted: Fri Nov 05, 2010 6:52 am
by Gaskleppie
Heeft het niks met sneeuw te maken? Dat hij dan rustiger schakelt?

Posted: Fri Nov 05, 2010 7:11 pm
by Gangaran
Pfff geen idee Frank.
Ik schakelde altijd bij de 50 naar de sterretje
en +/- 80 als ik de snelweg opging.

Posted: Fri Nov 05, 2010 7:12 pm
by Arno
Lijkt me winterstand

Posted: Fri Nov 05, 2010 7:18 pm
by Jo&
vraagde dealer?

Posted: Fri Nov 05, 2010 7:21 pm
by Roy
Nou, ik dacht : het is voor bij het invoegen, als het te krap wordt douw je 'm in zijn sterretje :lol: :lol:

Flauw :!:

Posted: Fri Nov 05, 2010 9:14 pm
by Tenck
Jo& wrote:vraagde dealer?


Of heel onorthodox: lees de handleiding :wink:

Posted: Fri Nov 05, 2010 9:14 pm
by D_ToXx
vandaag ff gekeken hoe en wat ennn... :D

de L - * - en OD:

wegrijden kan in de * stand en dan idd overschakelen na de OD stand
met bv 60 km/u. trekt ie weg als opgedroogde str..t in de zon
dus is het misschien idd een stand om met sneeuw goed te kunnen wegrijden.

sneller gaat ie weg als je in de L begint,met de 30 na de * stand en met de 60/70 na de overdosis. is het nog 3× niks maar je merkt wel dat je vooruit gaat.

@ jo& dealert hier ga ik niet meer na toe, heb me er om gedraaid toen
ik er de eerste keer was.. zijn hun dealerschap niet waard.

@ thenck handleiding??? is een oldtimert met 120.000 km :wink:
als ik em wil sluiten moet in buiten de klink omhoog houden en binnen
op de deur het knopje omzetten van het slot haha :lol:

en iedereen thanks! ben er uit.

Posted: Sun Nov 07, 2010 9:45 pm
by Stéphane
Ster is sneeuwvlok.

Posted: Sun Nov 07, 2010 10:01 pm
by D_ToXx
blijkbaar kan je vrij schakelen met rijden tussen
de * en overdosis en neutraal. als je em in de reverse
of low stand wilt hebben moet je knopje indrukken.

vandaag echt een huge burnout gemaakt :shock: :shock:
starten in de low stand en bandjes piepten echt 0.3 sec... :D

Posted: Mon Nov 08, 2010 6:29 pm
by vtec vince
Ohw bruut zeg! ;-)

Posted: Mon Nov 08, 2010 10:24 pm
by D_ToXx
jah was echt te huge.. :shock:

auto gaat de verkoop in.. kan het niet aan... :wink:
ding komt zo slow op toeren dat je max door de bocht moet gaan :D