Page 1 of 1

Stroker kit

Posted: Thu Oct 14, 2010 5:48 pm
by cyrano
Beste Forum leden

Ik ben van plan om mijn motorblok wat meer pit te geven, zo heb ik me al Skunk2 pro+ stage 2 nokkenassen met bijbehorende klepveren gekocht, echter voordat ik deze installeer wil ik meteen een gehele nieuwe stroker kit kopen zo kan ik namelijk het gehele blok in een keer reviseren!

Misschien kan iemand mij vertellen tot welke slag (stroke) ik kan gaan zonder dat de verbrandingskamer in de kop aangepast hoef te worden?
En zonder dat er iets de soep in kan draaien uiteraard :roll:

Hoor het graag als iemand weet waar ik die info kan krijgen

BVD Groetjes Cyrano

Posted: Thu Oct 14, 2010 7:55 pm
by vtec vince
Waarschijnlijk bij TCC of RSP ofzo.

Posted: Thu Oct 14, 2010 9:28 pm
by Jan Visser
Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........

Posted: Thu Oct 14, 2010 10:25 pm
by EK20A
Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........


Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn :) ....

Posted: Fri Oct 15, 2010 5:38 am
by Gaskleppie
Wat voor motor?
Wat voor toepassing?
Wat is je doel?

Posted: Fri Oct 15, 2010 8:31 am
by LaurenZ
Ik denk dat het een B18C6 betreft, gezien meneer zijn voorstel topic :lol:

Posted: Fri Oct 15, 2010 11:30 am
by cyrano
L4urenZ wrote:Ik denk dat het een B18C6 betreft, gezien meneer zijn voorstel topic :lol:


Sorry, het gaat idd om een B18C6

Posted: Fri Oct 15, 2010 11:31 am
by cyrano
EK20A wrote:
Jan Visser wrote:Geen idee om wat voor motor het gaat, maar ik denk dat je met een stroker kit de verkeerde kant op gaat.

Je gaat de slag die de zuiger maakt verlengen en dus word de zuigersnelheid groter of zelfs te groot als je met dezelfde toerentallen blijft rijden........


Daarom is het vaak interessanter om een Big bore te maken als je toeren wilt blijven draaien, een korte slag motor vind toeren namelijk erg fijn :) ....


Wil meer compressie halen vandaar de grotere slag

Posted: Fri Oct 15, 2010 11:33 am
by cyrano
Gaskleppie wrote:Wat voor motor?
Wat voor toepassing?
Wat is je doel?


Motor: B18C6
Toepassing: straat
doel: meer vermogen

Posted: Fri Oct 15, 2010 3:52 pm
by Gaskleppie
Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.

Posted: Fri Oct 15, 2010 3:55 pm
by HONDA
Je bijna 2 liter had ook geen erg lang leven of had dat weinig te maken met het resleven?

Posted: Fri Oct 15, 2010 3:59 pm
by Gaskleppie
nee, dat had 100% te maken met dat de bouwer het blok na het sleeven niet goed nagespoeld had en er nog veel boorslijpsel achter was gebleven.

Posted: Sat Oct 16, 2010 10:05 am
by cyrano
Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.


Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?

Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig

Posted: Sat Oct 16, 2010 11:01 am
by Gaskleppie
cyrano wrote:
Gaskleppie wrote:Een stroker kit voor de B18c6 is zeker niet aan te bevelen. De B18 is eigenlijk al een gestroke'te B16B die al aan zn max van toeren zit.
Die stroken verplicht je bijna om minimaal 1000rpm lager te gaan draaien dan de stock B18c6. Schiet niet op dus.

Je blok laten resleven naar max 85mm is wel mogenlijk. Je krijgt dan een "bijna" 2 liter. Ik heb dat jaren geleden wel eens gedaan en daar haalde ik 251pk uit. Met dat blok kan je wel op de max B18 toeren blijven draaien. Let er wel op dat je zo veel mogenlijk gewicht probeert te besparen. Dus de duurdere drijfstangen, duurdere zuigers etc. Ik vrees dat een K20 swap tegenwoordig goedkoper kan.


Klinkt logisch.. echter kan ik geen kits vinden met de standaard stroke van 87.2mm.. kan me daar iemand mee helpen dan?

Verder komt bij een big bore nog het een en ander extra kijken, nieuwe darton liners zijn dan ook nodig


Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.

Posted: Sat Oct 16, 2010 11:18 am
by cyrano
Daar zijn ook geen kits voor!
Als je zelf zo weinig kennis hebt om dat in te zien moet ik je adviseren dit volledig over te laten aan gespecialiseerde bedrijven ala Total car concept in Bleiswijk, maar er zijn er meer die het kunnen.[/quote]

Zal uiteindelijk ook bij een bedrijf uit komen want ga het blok niet zelf bouwen, maar wil wel weten wat de opties zijn voordat ik iets laat doen eraan

Posted: Sat Oct 16, 2010 10:50 pm
by integra
Maar is een b16a2 onderblok dan ook exact het zelfde als een b18c6
Op de krukas drijfstangen en zuigers na. Hoe zit het met de lagers enz.

Posted: Sat Oct 16, 2010 11:26 pm
by Gaskleppie
ik zei ook geen b16a2 maar b16b ;)

Posted: Sat Oct 16, 2010 11:41 pm
by integra
B16b daar was ik van op de hoogte maar het verschil tussen een b18c6 onderblok en b16a2 dan.

Posted: Sun Oct 17, 2010 5:37 pm
by Gaskleppie
B16a heeft geen krukas brug en is ongeveer 1cm lager dan de B18c.
Verder is het blok zelf nagenoeg gelijk.

Posted: Mon Oct 18, 2010 4:18 pm
by integra
Okee, Moet er toch maar eens wat geld voor sparen. :lol: