FSx4 voor leden only

Algemene informatie, alleen zichtbaar voor leden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

FSx4 voor leden only

Post by mr. X »

Dit verhaal hoeft niet elke verdwaalde politie agent te lezen wegens een aantal redenen. Zodoende zet ik het hier neer.

Gelieve niet in het publieke topic te reageren omtrent dit voorval om verantwoordelijkheid te ontlopen.


Terug naar huis reed ik met twee van de club in colonne naar huis. Onderweg ging het iets harder dan toegestaan maar niet vreselijk. Na een tijdje werden we ingehaald door 3 andere Type-R's en een EK. Een stoet van 7 auto's dus. Erg gaaf om zo met z'n alle te rijden.
Echter was ik het langzaam rijden wat moe dus schoot in de VTEC iedereen voorbij. Snelheid ging iets omhoog en op een gegeven moment werd het (wederom) 90km/h vmax. Kort daarvoor zat ik aan het eind van zijn 4e versnelling (we weten allemaal hoe hard dat is). Juist op dat moment zie ik twee koplampen onze stoet inhalen. In eerste instantie dacht ik dat het een van de EP3's was die voorbij kwam vliegen. Een soort haasje-over idee. Hij remde echter fors en ik dacht dat hij tussen mij en mijn achterligger wilde. Niets was minder waar, het was een opvallende politie auto die het waarschijnlijk heeft gezien en het blijkbaar niet zo leuk vond. Een paar tellen later kwam hij namelijk naast me rijden. Ik deed of ik het niet zag maar nadat hij al dik 10 seconde naast me reed moest ik wel kijken. Als blikken konden doden, man o man die kerel zijn ogen gloeide bijna op. Gelukkig zat hij er alleen in dus kon hij ons sowieso niks maken maar hij ging wel prominent voor ons rijden net onder de maximum snelheid. Daar heeft hij een tijd gereden (terwijl ik achter een vrachtwagen bleef hangen wegens mijn mooie sticker :mrgreen: ) Op een gegeven moment trekt hij opeens aan zijn stuur en ging op de vluchtstrook stilstaan. Nadat we allemaal voorbij waren gekomen en na nog even stil gestaan te hebben kwam hij er weer achteraan. Inmiddels waren we de helft van de groep kwijt, die draaiden eerder af, dus we reden nog maar met z'n drieën. Twee gingen tanken terwijl ik in mn uppie door reed. Moet je eerlijk zeggen dat ik het niet prettig vond :lol: Er reden ook geen auto's meer waar ik achter kon schuilen en ik had écht geen zin in een boete of überhaupt confrontatie.

Vanaf hier kan iemand anders het verhaal beter invullen want, zoals ik al dacht te zien in mijn achteruit kijk spiegel, ging hij de andere twee achterna die gingen tanken. Dat was overigens ook de reden dat ik niet mee stopte anders hadden we nog even kunnen ouwehoeren. In zo'n situatie is het altijd beter om op te splitsen. Liever één de pineut, dan allemaal...

Die politie auto was trouwens gewoon een Ford Focus ST :-? WTF, dat zijn niet eens de meest langzame.

Ik heb bewust geen namen genoemd. Iedereen mag zelf invullen of hij/zij dit zwart op wit op een forum wil hebben staan. Om toch enigszins het risico te beperken dat ongewenste personen het lezen heb ik het hier neer gezet.

De volgende 40 km heb ik ook niet boven de maximum snelheid uit durven komen (en dat gaat langzaam bij 70 km/h wegwerkzaamheden). Na ik zeker wist dat er geen politie meer achter reed heb ik haar nog even goed uitgelaten. Man wat rijdt een DC2 toch fijn, ongelofelijk.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Mooi verhaal Maarten... De man met de vuurrode ogen ging een VW bus achterna met opvallend veel Neon :wink: Al met al was het een mazzel... Een geluk uit duizende.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
bvd
Posts: 56
Joined: Wed Jun 09, 2010 6:48 pm

Post by bvd »

Ja goed verhaal,

ik reed achter rikky aan naar het tankstation parkeerde men auto.
Had hem af gezet en wie komt er langs me parkeren???
Die politie auto.
Dacht echt van daar gaan we dan (krijg ik een preek van hem)
Maar hij bleef gelukkig zitten.
Dacht zal even wat kopen in de winkel om hem af te lijden ,
toen ik terug kwam was ie weg
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Lol, sounds like you guys got lucky!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Foei!

Image
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Dat klinkt wel spannend mannen.
Gelukkig is het met een beetje zweet tussen de bilnaad afgelopen ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Ik had niet gedacht dat wij jullie onderweg nog zouden inhalen. Wij gingen een paar min later weg bij de FS en reden wel wat boven de limiet maar niet echt heftig. Het was idd wel weer leuk zo'n colonne R's, altijd mooi.

Die politieauto merkte ik ook pas op toen die mij voorbij kwam scheuren, zo achter X aan. Zat 'm ook even te knijpen of hij (een van) ons zou aanhouden, gelukkig is het goed afgelopen.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Raam open, wat den jij nou met je bakkes?

Racen Jongen!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Post Reply