Page 1 of 1

HID Bi-Xenon H4 Kit Aansluiting op Civic EP3 2002

Posted: Sat Aug 07, 2010 6:42 pm
by TypitalianR
HID Bi-Xenon H4 Kit Aansluiting op Civic EP3 2002

Hallo iedereen :D

Ik heb een vraagje.. Ik heb onlangs een Bi-Xenon kit H4 aangeschaft voor mijn Honda Civic Type R uit 2002.
En in de standaard koplampen ingebouwd.

Deze set:


Image

Image

MAAAAR heb een probleem.
Het systeem is dus bi-xenon..
Als je groot licht gebruikt verandert het lampje van positie in zijn Fitting zodat er meer lichtbeeld ontstaat door het verschuiven van het lampje in de fitting zelf....

Maaaaarr nu komt het! Hij staat constant op groot licht.

Nou heb ik bekeken naar de stekker aansluitingen en zie dat de plus en min op het lampje dus niet verwisselbaar zijn, maar er zit een extra stekkertje op de fitting rood/zwart (plus/min)

Dit is het lampje:

Image


Deze stekker:
Image

Als ik dimlicht aan zet komt daar spanning op te staan.
Waardoor het lampje al direct in zijn grootlicht positie springt.

Terwijl daar pas spanning op moet komen te staan als ik de schakelaar in mn auto gebruik voor groot licht.
Bij het Xenon kitje zit een relais achtig kastje.

Ik heb nu dat stekkertje los gehaald aan beide zijdes zodat het lampje in zijn Dimlicht positie blijft staan.
Maar heb nu geen groot licht meer!

Heeft iemand hier enig ervaring mee zodat hij/zij mij kan uitleggen hoe dat te verhelpen is. Voordat ik zelf draden ga doorknippen en solderen.... en prutsen :wink:

Hoor het graag van jullie !!

Ciao !!! :D

Posted: Sat Aug 07, 2010 10:17 pm
by Delta_lima
Phoe lang geleden dat ik Bi-xenon heb gehad, en je foto's werken niet.

In princiepe zou het plug en play moeten zijn.

Lijkt me dat je 2 stekkers hebt, 2 massa en 2 12v aansluitingen.

Even meten welke draad spanning geeft als je dimlicht en grootlicht aan klikt.

Als hij constant op grootlicht blijft staan, schakelt het relaiskastje niet?

Posted: Sun Aug 08, 2010 12:12 am
by TypitalianR
Het relais schakelt juist wel. Dat is het probleem. Hij schakelt verkeerd.

Heb al gemeten.
En de stekker die je op foto 3 ziet. Daar komt spanning op te staan als ik dimlicht aan doe.. En als ik groot licht ingeschakel via schakelaar in auto. Dan gaat der spanning er vanaf.

Terwijl op dat moment EIGENLIJK spanning EROP moet komen te staan.
Dat is het probleem .Hoop via deze weg erachter probeer te komen.

Posted: Sun Aug 08, 2010 12:12 am
by TypitalianR
Het relais schakelt juist wel. Dat is het probleem. Hij schakelt verkeerd.

Heb al gemeten.
En de stekker die je op foto 3 ziet. Daar komt spanning op te staan als ik dimlicht aan doe.. En als ik groot licht ingeschakel via schakelaar in auto. Dan gaat der spanning er vanaf.

Terwijl op dat moment EIGENLIJK spanning EROP moet komen te staan.
Dat is het probleem .Hoop via deze weg erachter probeer te komen.

(fotoos heb ik erop gezet zodat iemand missch de set optisch herkend ! )

Posted: Sun Aug 08, 2010 1:12 am
by D_ToXx
punt één is bij mij dat het geen Bi xenon is... :wink:

Posted: Sun Aug 08, 2010 12:09 pm
by TypitalianR
D_ToXx wrote:punt één is bij mij dat het geen Bi xenon is... :wink:


Het is inderdaad niet "officeel" BI-Xenon.
Het groot licht ontstaat doordat het lampje naar achteren schiet..


Moet toch wel één iemand zijn die dit toevallig ook een keer heeft mee gemaakt :cry:

Posted: Sun Aug 08, 2010 7:05 pm
by D_ToXx
ik ken wel een keer kijken.
moet je wel een keer hier na toe crossen.

Posted: Mon Aug 09, 2010 4:33 pm
by TypitalianR
Opgelost..... :D

(verwijder post maar )

Posted: Mon Aug 09, 2010 5:53 pm
by Rikky
Misschien is het goed om hier te posten wat het probleem was zodat andere dit probleem makkelijk kunnen oplossen :roll:

Posted: Mon Aug 09, 2010 7:39 pm
by slydawg
Draadje omgekeerd aangesloten?

Posted: Mon Aug 09, 2010 9:01 pm
by TypitalianR
Jeps Draden verwisseld.

Blijkt nu dat je het stekkertje van de Massa moest plaats moest veranderen in de grote 3 Polige stekker.. Van Midden naar Rechtsonder in de 3 Polige-stekker als je hem van voren bekijkt.
Heel klein iets....
Maarjah ik durfde niet zomaar de massakabel te veranderen van positie. Anders klapt de zooi missch kapot...

MAar .........dus gewoon de massa kabel van positie verwissellen.
De 2 plus kabels maakt niet uit welke positie ze zitten.

Ciao !!

Posted: Tue Aug 10, 2010 6:22 am
by slydawg
Is een bekend probleempje bij sommige kits, hangt er vanaf welke je hebt, sommige zitten de polen goed sommige moet je ff omwisselen.

Posted: Tue Aug 10, 2010 12:11 pm
by Rikky
Thanks voor de uitleg!! :D

Posted: Tue Aug 10, 2010 9:41 pm
by D_ToXx
en meten is weten :wink: