Hitteschild catalysator verwijderd...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

Hitteschild catalysator verwijderd...

Post by Type-Q »

Vandaag heeft de dealer het hitteschild van de cat van mijn DC2 verwijderd omdat deze doorgeroest was en bij een bepaald toerental een gigantische herrie produceerde. Volgens de monteur kan dit geen kwaad en is het schild alleen bedoeld om te voorkomen dat bijvoorbeeld droog gras onder de auto vlam vat. Klopt het dat dit geen kwaad kan voor de auto zelf?

Gr
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, kan geen kwaad.
Type-Q
Posts: 122
Joined: Sun Jul 27, 2008 8:12 pm

Post by Type-Q »

Bedankt voor het snelle antwoord!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Hmm ik had het zelfde probleem en monteur (goede bekende van ons) die raakte helemaal in paniek toen ik zij dat ik de schildjes er gewoon af wilde halen want dat was voor koeling van de cat...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Juist niet. Ze raken de cat alleen aan de voor en achterkant. het middelste deel wordt juist bloedheet en daar raakt de cat het schild niet en geeft dus geen warmte afvoer.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Fijn om te lezen dat het kan. Heb de afgelopen 2 week PRECIES hetzelfde probleem.

Ook doorgeroest en zelfs losgelaten op 1 plek waar een bout zit. Dit geeft een hinderlijke metalige trilling precies bij 3000tpm.

Binnenkort verwijderen dus!!
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Die van mij gaat er ook snel onder vandaan.

Die van mij heeft de zelfde hinderlijk trilling.
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

Met mijn vorige Accord ook gehad. Een ijzerdraadje om de cat en schild heen, een paar slagen vastdraaien met een tangetje tot het ijzerdraadje strak eromheen zit en de rest afknippen. Je kan er zo weer een half jaar mee door totdat het ijzerdraadje doorroest. :D
Post Reply