Type-R @ Nurburging [2/3-Okt-2010 ]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Type-R @ Nurburging [2/3-Okt-2010 ]

Post by LaurenZ »

Gezien de postieve reactie op het nurburgring event van afgelopen weekend ( Waar ik helaas zelf niet bij was ) Wil ik graag ook een keer met een aantal Type-R Rijders die kant op.

Ik zat zelf te denken aan het weekend van 2 en 3 oktober.
De baan is beide dagen van 08:00 tot 19:00 open voor de TouristenFahrten.

Rikky en ik willen zoiezo heen en om even animo te checken dacht ik, laat ik gewoon een topic aanmaken..


Wat :
Weekendje Nurburgring, Leuke heenweg pakken, daar beetje socializen en van de omgeving genieten.
Daarnaast ook voor hen die willen, de welbefaamde nurburging zelf rijden.

Wanneer :
Zaterdag 2 oktober heen en zondag 3 oktober aan het einde van de dag weer naar huis.

Overnachten:

Hetzelfde pension als waar de Type-R club tijdens NSX Fever geweest is.
Kosten hiervoor zijn 37,50 pp voor een nacht.

Overige kosten:

Benzine voor heen en terugreis.
Eten en drinken
Rondje ring, 22 euro ( 75 voor een 4 ritte kaart,eventueel dus met 2 of 4 man kopen, scheelt geld )

Wie :

- Laurens +1
- Rikky +1
- JoostB



Ik hoop op positieve reacties en natuurlijk op een gezellig weekend met een aantal van jullie.

Overige informatie:
Openingstijden Nurburgring TouristenFahrten

Vorig Nurburgring Event van de Type-R Club
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Mooi duidelijk topic L4urenZ!!

Ik heb er zin in voor mij worden het 4 rondjes rijden hoe ik ze verdeel weet ik nog niet :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Is een prima idee maar is het niet beter om te kijken voor een soort trackday event in een weekend ?

Dan heb je alle voordelen van een trackday zoals dat op Zandvoort gebeurt. En voor de mensen die maar een paar rondjes willen rijden is er wellicht de dag ervoor of de dag erna gelegenheid voor touristenfahrten.

Had al topic gemaakt in algemeen voor peiling enz. En verkies dan liever een zomersemaand hiervoor :wink:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

In mijn ogen niet.

Ik ga gewoon liever een weekend heen en dan de Touristenfahrten pakken ipv een weekend een trackday en dan 400+ neertikken om een hele dag te kunnen rijden.

De bovenstaande constructie doe ik wel vaker met vrienden en werkt prima voor de meeste mensen die gewoon de sfeer willen proeven en eventueel een rondje rijden. Of gewoon meerdere rondes rijden als je de smaak te pakken hebt.

Ik had idd ook jouw topic gezien over een Nurburgring Trackday, maar dat is imho een iets ander caliber dan gewoon een weekend heen gaan.
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Inderdaad... Enigste waar ik mee zit is het weer... Regen is voor mij een probleem...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Als het echt heel erg slecht is, dan moet je gewoon niet gaan.

Mijn laatste weekend heb ik flink wat buien gehad op zaterdag, veel lol gehad bij de Ringwerken en de dag erna was de baan grotendeels droog rond 11 uur.

Onthou even, dat de rest en de Ring Taxi's redelijk de baan droog rijden tijdens de ochtend.. Maar het blijft idd tricky.
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ja vooral op R1R die vind regen NIET leuk dat is dan gewoon glijen... Kan kijken of ik daarvoor even de Snowproxy's erop kan gooien...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Even voor de duidelijkheid:

Trackday op de Nurburgring houdt het volgende in:

30 min. rijden voor 40 euro

Je bepaald dus zelf hoe duur je het wil maken. Het is in dit geval zelfs goedkoper dan de toeristenrondjes. Daarnaast heb je geen last van obstakels als: motorrijders, caravans, bussen, minder mensen die NIET kunnen rijden etc. etc.

Ik ben van mening dat Trackday echt de moeite waard is voor de meer ervaren rijders onder ons. De Touristenfahrt kan iedereen aan deelnemen.
In dit opzicht denk ik dat Ries een heel goed punt heeft om over na te denken.

Wanneer je een Trackday en Touristenfahrt kunt combineren in 1 weekend geeft dit meer mogelijkheden.


@ Rikky: Ga niet in de regen rijden :wink:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

@ Wendy daar heb je wel een heel mooi punt maar ik als beginner kan misschien beter gewoon rustig een toeriste rondje rijden toch?

Nee weet ik doe ik dan ook niet :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Rikky wrote:@ Wendy daar heb je wel een heel mooi punt maar ik als beginner kan misschien beter gewoon rustig een toeriste rondje rijden toch?

Nee weet ik doe ik dan ook niet :wink:



Wanneer je een Trackday en Touristenfahrt kunt combineren in 1 weekend geeft dit meer mogelijkheden.


Voor jou inderdaad de Touristenfahrt, maar er zijn een heel deel mensen hier die de Trackday zouden kunnen doen. :wink:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Sorry had er over heen gelezen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

ITR DC2 wrote:Even voor de duidelijkheid:

Trackday op de Nurburgring houdt het volgende in:

30 min. rijden voor 40 euro

Wanneer je een Trackday en Touristenfahrt kunt combineren in 1 weekend geeft dit meer mogelijkheden.




Aha, duidelijk. Ik was enkel bekend met Open Pitlane days. Dus hele dag erop en eraf en die zijn Duur

Is het ook niet zo dat een Trackday de GP Strecke is ipv de Nordschleife ?

Mijn insteek is iig gewoon weekendje daarheen en touristenfahrte pakken.
Trackday kan een bijkomstigheid zijn.
'98 JDM Integra Type-R
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Leuk initiatief, moet nog even zien. In September gaan we al die kant op, en in November voor een trackday.

Rikky wrote:Ja vooral op R1R die vind regen NIET leuk dat is dan gewoon glijen... Kan kijken of ik daarvoor even de Snowproxy's erop kan gooien...


Vorig jaar de nodige rondjes in de regen op R1R's gereden en vond ze het wel goed doen. Glijden doe je toch, ring is nu eenmaal erg glad.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Komt goed :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

schrijf mij maar op, ik geef trouwens wel meer voorkeur aan de zomermaanden.. begin september geen mogelijkheid?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Voor mij niet ivm bepaalde uitgaven en Rikky kon toen ook niet echt.
Dat was ook de reden wrom we begin oktober gedaan hebben.
Dan is het er ook niet zo achterlijk warm :lol: en meestal is het weer ook nog goed...

Ik kan je bij de lijst zetten dus ?
'98 JDM Integra Type-R
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

yes zet mij maar op de lijst
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Nice!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Zet er een +1 bij mij achter want er gaat als het goed is een maat van mij mee (zonder eigen auto!)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Met welke organisatie is dat in November Niels ?

En die 30 min trackday ticket, staat dit op de ring site aangegeven wanneer dit mogelijk is Wendy ?

En in andere topic zag ik idd 900 pond voor een dag....beter 40+ touristenfahrten pakken dan !
Locked