Ep3 lambda fooler, getest
Posted: Mon Jul 05, 2010 11:45 pm
Na het monteren va het DC spruitstuk van Sander kwamen de storings meldingen op de ECU heel irritant.
Na een aantal mechanische foppers geprobeert te hebben mocht dit niet baten, Euro's armer en nog steeds dat ..... lampje.
Eindelijk na lang zoeken ,testen, proberen en meten heb ik het electronisch opgeslost. Gezien me electronica kennis was dit redelijk makkelijk.
Na gemeten te hebben met de orginele kat onder de auto kwam ik op een signaal uit van 0,85V met een pulserende actie van +-3 sec bij normale draaiende warme motor. Daar zat net de truc kwam ik later achter. De DC header zonder kat kwam ik op een pulserende spanning van 0,9 / 0,85 V waarbij de pulssnelheid hoger lag en dat gaf de foutcode.
Dus zelf in de weer geweest met wat hulp en alles op een experimenteer printplaat gemaakt, gesoldeerd en tussen de ECU gemonteerd. Achterste lambda losgekoppeld en de FOP PRINT er tussen gezet.
Kind kan de was doen
Ik heb nu 2 weken de DC header met de eigen gemaakte electronische fopper op de ctr zitten en dat gaat goed, geen .....lampje tot nu toe.
Voorheen kwam het lampje al na een paar dagen.
Nu weet ik niet wat de ECU met de achterste lambda regelt in het motormangenment wie kan mij dit vertellen????????????????????
Wat mij verteld is dat de achterste lambda alleen meet of de kat niet stuk is / of je dus aan de emissie eis voldoet. wie heeft er ervaring hiermee???
Niet dat de motor te arm of te rijk loopt, naar mijn idee is de 1e lambda voor het mengsel en de 2e lambda voor het meten bewaken van de emimsie.
Mochten er nog mensen zijn die hier interesse of ervaring in hebben hoor ik het wel.
ik houd me eigen aanbevolen ook voor het maken van deze printjes.
grt Dennis
:wink:
Na een aantal mechanische foppers geprobeert te hebben mocht dit niet baten, Euro's armer en nog steeds dat ..... lampje.
Eindelijk na lang zoeken ,testen, proberen en meten heb ik het electronisch opgeslost. Gezien me electronica kennis was dit redelijk makkelijk.
Na gemeten te hebben met de orginele kat onder de auto kwam ik op een signaal uit van 0,85V met een pulserende actie van +-3 sec bij normale draaiende warme motor. Daar zat net de truc kwam ik later achter. De DC header zonder kat kwam ik op een pulserende spanning van 0,9 / 0,85 V waarbij de pulssnelheid hoger lag en dat gaf de foutcode.
Dus zelf in de weer geweest met wat hulp en alles op een experimenteer printplaat gemaakt, gesoldeerd en tussen de ECU gemonteerd. Achterste lambda losgekoppeld en de FOP PRINT er tussen gezet.
Kind kan de was doen
Ik heb nu 2 weken de DC header met de eigen gemaakte electronische fopper op de ctr zitten en dat gaat goed, geen .....lampje tot nu toe.
Voorheen kwam het lampje al na een paar dagen.
Nu weet ik niet wat de ECU met de achterste lambda regelt in het motormangenment wie kan mij dit vertellen????????????????????
Wat mij verteld is dat de achterste lambda alleen meet of de kat niet stuk is / of je dus aan de emissie eis voldoet. wie heeft er ervaring hiermee???
Niet dat de motor te arm of te rijk loopt, naar mijn idee is de 1e lambda voor het mengsel en de 2e lambda voor het meten bewaken van de emimsie.
Mochten er nog mensen zijn die hier interesse of ervaring in hebben hoor ik het wel.
ik houd me eigen aanbevolen ook voor het maken van deze printjes.
grt Dennis
:wink: