Schade Afhandeling bij van Nieuwkerk Amsterdam

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Schade Afhandeling bij van Nieuwkerk Amsterdam

Post by wesjes »

Heren Dames,

Ik moet het toch even kwijt,

Begin Juni heb ik een schade taxatie rapport op laten maken bij van Nieuwkerk in Amsterdam hier kwam een redelijk hoog bedrag uit.
van Nieuwkerk heeft dit samen gedaan met de expert

Ik heb toen de opdracht gegeven om de schade volledig te laten maken.

21 Juni is de FD2 naar van Nieuwkerk Honda gebracht in Amsterdam om de schade te laten repareren.

waar het op neer komt is dat er met mijn auto gereden is van Amsterdam ZO -> Hilversum op en neer 60km ( terwijl duidelijk afgesproken was voor transport ).

22 Juni nogmaals een expert gekomen vanuit mijn verzekering bij de schade hersteller dit keer. ( die heeft dood leuk tegen de schade hersteller gezegt dat maar 1/3 van de kosten vergoed mocht worden).

Van het hierboven zou ik op de hoogte moeten worden gesteld is helaas niet zo gegaan.

24 Juni word ik gebeld dat de auto klaar staat en dat de grill die beschadigt was in backorder staat en deze op een later tijdstip word vervangen.
Ik kom daar aan en zie tot mijn verbazing het kleur verschil in de bumper, was gewoon geen NH0!!

Dit heb ik aangegeven en daar komen de volgende emails uit voort:

Mail #1
"
Ik heb met de spuiterij contact gehad. Jammer van de
misverstanden en het vertrouwen.

Zij stellen voor om de bumper te demonteren en opnieuw te
spuiten. Zodra de grille er is. Er is aan of bij de auto niet gespoten dus zij
hebben geen uitleg voor de spuitranden. Eventueel een nieuwe bumper
kunnen we helaas voor jou niet aan meewerken.

Je wordt gebeld zodra de grille er is.
"

Je kan hierboven begrijpen dat ik nu al geen vertrouwen meer in dit bedrijf hebt ( Met mijn auto rondrijden en slecht werk leveren )

Mail #1 antwoord:

"
Het is inderdaad jammer dat het zo heeft moeten verlopen.

Vanwege de nalatigheid van jullie ben ik hier nu de dupe van.

De situatie is als volgt gegaan, Ik heb een taxatie bij jullie
laten doen waar een schade uitkwam van ~ **** euro. Daarbij is een expert van
de verzekering bij jullie geweest.

Naar aanleiding van de taxatie en expert bezoek heb ik Dennis de
opdracht gegeven om mijn auto te laten repareren volgens het schade rapport op
21 juni.

De auto is op 21 Juni naar jullie vestiging gebracht, waarop de
auto vervolgens “getransporteerd“ zou worden naar het schade
bedrijf in Hilversum.

Ik heb met Dennis nadrukkelijk besproken dat de auto per
transport vervoerd zou worden en niet worden gereden. Dat er mee gereden is
niet conform de afspraken die wij met elkaar hebben gemaakt, en ik ben hier
persoonlijk erg kwaad om.

Bij deze klacht is niet alleen het vertrouwen geschaad
maar ook misbruik gemaakt van de situatie.

Dinsdag 22 juni is er nogmaals een expert langs gekomen bij het
schade bedrijf in Hilversum, Ik heb hier nog over gebeld met Dennis maar kon
mij op dat moment ook niet veel meer vertellen.

Op 24 juni heeft Dennis mij gebelt dat ik de auto weer op kon
komen halen maar dat de schade deels gerepareerd is omdat de schade hersteller
niet meer mocht herstellen van de expert, Jullie hadden mij hier van op te
hoogte moeten stellen of ik alsnog akkkoord zou gaan met de reparatie of niet,
dit is ook niet volgens de afspraken die zijn gemaakt gehandeld. Ook vind ik
het slecht dat de schade hersteller maar 1 kleur tint heeft met betreft de
kleur NH-0 Championship white, terwijl een relatie schadehersteller wel 3
tinten heeft maar dat terzijde.

Waar het mij nu vooral omgaat is dat er van jullie kant gepushed
word dat ik de schade nogmaals laat herstellen door jullie aangekozen
schadebedrijf, Ik wil niet dat jullie schade bedrijf verder aan mijn auto te
werk gaat, Ik heb hier geen vertouwen meer in.

Als ik tijdens de vooruitgang op de hoogte was gehouden mbt. tot
de ontwikkeling van de expert en zijn uitkomst dan had ik de schade niet laten
herstellen.

Vanwege de kleine omvang van de schade had ik het zelf kunnen
betalen.

Nu is dit echt niet het geval en dan zou het mij mijn no claim +
eigen risico kosten voor een kleine schade, terwijl dit niet mijn fout is.

Ik weet nu niet zo goed wat jullie verder hier aan willen doen,
aangezien het opnieuw spuiten van de bumper door de schade hersteller is
uitgesloten.

Ik stel anders voor dat ik de schade zelf laat reparen en de
onderdelen die nog gemonteerd moet worden op een later tijdstip word
afgehandeld als tegemoetkoming voor alle narigheid die is onstaan.
"

Mail #2:

"
Ik heb met ACH contact op genomen en de situatie nogmaals uitgelegd.
Ik begrijp je standpunt en volgens mij is de beste optie het volgende.

- Geef mij een prijsopgaaf van het opnieuw spuiten van de bumper bij de spuiter van jouw voorkeur. Tevens kan hij dan de grille monteren. Indien het bedrag redelijk is kan ik ermee instemmen en deze kosten terug betalen aan dit bedrijf. Deze spuiter neemt daarna alle verantwoording t.a.v. kleur en kwaliteit op zich.

- Ik lever de ontbrekende onderdelen zodra de backorder uitgeleverd is.

- Jij betaald het ontbrekende eigen risico zoals eerder afgesproken.

Ik hoop dat deze oplossing datgene is wat jij mij voorstelde. Verder wacht ik de offerte af.
"

Mail #2 antwoord:

"
Beste Henny,

De spuiter naar mijn keuze vraagt 250 ex btw voor het spuiten van de bumper.

Wat word er precies verstaan onder de ontbrekende onderdelen?

De afspraak mbt betaling van de eigen risico gold voor de taxatie van **** euro, deze is niet nagekomen.
Wat ik ook al aangaf in mijn vorige mail vind ik de ~*** euro die nu betaald moet worden het niet waard om te claimen op de verzekering, dit mede dat door jullie kant een taxatie is opgemaakt van **** euro ( hiervoor moest ik ook 90euro betalen ).

En het tevens niet mijn schuld dat er over gegaan is tot reparatie. Daaraan toevoegend wil ik graag de verzekering claim intrekken en wat betreft de onderdelen deels vergoed krijgen, voor de tekortkomingen van Honda.
"

En dan word je afgepoeierd met een mailtje als dit:

"
Na telefonisch overleg waarin U aangaf de voorkeur te geven aan het totaal zelf oplossen en betalen van de schade het volgende:

Het vertrouwen in ons bedrijf is om verschillende redenen geschaad. Het lijkt mij dan ook beter om geen verdere werkzaamheden voor U te verrichten. Normaal gesproken doet ons bedrijf het uiterste, ook in uw geval, om het vertrouwen te herstellen maar als gevolg van uw opstelling is dit helaas onmogelijk gebleken. Het onderdeel welke door de importeur in backorder is genomen, heb ik vandaag van de lijst laten verwijderen. Tevens heb ik het schadebedrijf gevraagd om, indien mogelijk, bij de verzekering kenbaar te maken dat U de schade niet verder wenst op te nemen. U zult zelf verdere stappen moeten nemen naar uw verzekering om daar h.e.e.a. te controleren. De kosten die wij tot nu toe gemaakt hebben zullen verrekend worden met de taxatiekosten. Het resterende bedrag zullen wij niet verder bij U in rekening brengen maar als verliespost afboeken.

Nogmaals spreek ik uit dat het mij spijt dat dit zo moet lopen. De stappen die ik nu genomen heb zijn onomkeerbaar. (De gevolgen zijn vandaag vooraf met U telefonisch doorgesproken) Alle verdere claims en/of kosten zullen dan ook niet meer door ons bedrijf in behandeling worden genomen.
"
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Triest dit! Dreigen met de rechtsbijstand!! En ook daadwerkelijk daar werk van gaan maken!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Allemachtig wat een paleuris gezeik zeg ben je lekker mee ! En dan nog met je auto rijden, en en.....

Incompetente bedrijven allemaal, beniewd naar de uiteindelijk uitkomst.

Leef met je mee, zou zelf door het lint gegaan zijn :lol:
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Wat een F* B*shit... zo kun je je toch niet opstellen als bedrijf?

Wat zegt de verzekering?
Desnoods zou ik informeren bij een advocaat of inderdaad rechtsbijstand.
Misschien Jurofoon?

Hier kunnen ze toch niet helemaal mee weg komen
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Sincx wrote:Zou zelf door het lint gegaan zijn :lol:


Inderdaad dan was ik opeens de betalende persoon geweest...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Heb net de verzekering gebeld, die zegt dat ze al de betaling hebben gedaan :/..

WTF.. ik maak me nu echt booss.

Op juridisch gebied in Nederland moet je de spuiter de kans geven om de schade nogmaals te herstellen als die een fout heeft gemaakt.

Maar aangezien hun meerdere fouten hebben gemaakt ga ik daar niet mee akkoord.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

WTF serieus? Dus ze gaan ook nog lopen met geld waar ze geen recht op hebben!!

Ja goed als hij het dan alsnog goed hersteld dan is het te doen anders kan je er altijd nog aanspraak op maken!

Ik zou het juridisch gaan proberen want dit is behoorlijk klote!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ik denk dat het tijd word om een hele goeie advocaat in hand te nemen.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

micronsil wrote:Ik denk dat het tijd word om een hele goeie advocaat in hand te nemen.


Die zijn erg duur, daarvoor heb je de rechtsbijstand hier... En die zou ik er toch op aan spreken!!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Vet nasty dit :( :x

De garage heeft ook geen excusses gemaakt over het rijden met je auto? Dan mag je hopen dat er niet te hard is gereden zodat je over 6 weken nog een CBR envelope ontvangt.

Als je een rechtbijstand verzekering hebt, dan kan je hun bellen en voorleggen wat de problemen zijn.
Als het goed is gaan hun dan kijken of het haalbaar is om er meer moeite in te steken, en helpen ze je met claimen en het gelijk halen.

Suc6 met het vervolg

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ja ben ik niet gewend.. op de antillen heb je dat niet...rechts bijstand.

hahah..

Rechtsbijstand aanspreken dan :D

Dit slaat echt nergens op.
Ik was geflipt als ik erachtetr gekomen zou zijn dat iemand met mijn auto gereden heeft zonder mijn toestemming.

Hoe ben je daarachter gekomen ?
( wel een hele gedurfde zet van die persoon... ik zou mijn eigen wagen me niet voorbij moeten zien komen rijnden als ik em ergens voor reparatie heb gebracht).

ff off topic
Ik heb 1 keer gehad dat ik mijn auto gebracht had voor reparatie (die was op curaçao) en de moteur was ermee gaan rijden.
Die had em om een paal gevouwen en was niet verzekerd daarvoor...

Kon ik zelf mijn eigen auto reparatie betalen.

En ik bracht de auto voor het vervangen van de distibutie.
:(
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Rechtsbijstand kan weinig voor je betekenen.

is het op basis van schadegarant gegaan?

Wat je moet doen:

Schriftelijk laten vastleggen dat de hersteller nog 1 kans krijgt en dat je daarna op hun kosten de schade proffesioneel laat maken (ik heb goede adressen).

Nooit via de dealer schades laten herstellen, er zijn maar heel weinig dealers die een eigen schadewerkplaats hebben en ze besteden het allemaal uit. Gevolg is dat je geen gevoel hebt waar je auto heen gaat. beter kun je rechtstreeks met een schadehersteller zaken doen en die het via de verzekering laten spelen.
Nogmaals ik heb goede adressen en kan veel voor elkaar krijgen omdat ik heel veel zaken met ze doe.

Mocht je hulp/advies nodig hebben dan hoor ik het wel.

p.s. Je kent Demis toch? Van de foodstrip? Is een goeie maat van me mocht je twijfels hebben :lol:
Nana korobi ya oki
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

micronsil wrote:Ja ben ik niet gewend.. op de antillen heb je dat niet...rechts bijstand.

hahah..

Rechtsbijstand aanspreken dan :D

Dit slaat echt nergens op.
Ik was geflipt als ik erachtetr gekomen zou zijn dat iemand met mijn auto gereden heeft zonder mijn toestemming.

Hoe ben je daarachter gekomen ?
( wel een hele gedurfde zet van die persoon... ik zou mijn eigen wagen me niet voorbij moeten zien komen rijnden als ik em ergens voor reparatie heb gebracht).

ff off topic
Ik heb 1 keer gehad dat ik mijn auto gebracht had voor reparatie (die was op curaçao) en de moteur was ermee gaan rijden.
Die had em om een paal gevouwen en was niet verzekerd daarvoor...

Kon ik zelf mijn eigen auto reparatie betalen.

En ik bracht de auto voor het vervangen van de distibutie.
:(


Toen ik hem ophaalde zat er een dood vliegje op me bumper.. heb daarna aan die bali medewerker gevraagd of er mee gereden is, hij gaf toe dat er heen en weer is mee gereden :/

@ Redsun, volgens de verzekering moet ik hier ook voor naar de rechtsbijstand.

Wat is schadegarant? Ik heb een taxatie rapport gekregen van Honda, die zij dat de expert was langs gekomen maar nog verder contact opneemt ( leugen ), volgens de verzekering die ik net gebeld hebt is er maar 1 expert langs komen en die was bij het schade bedrijf geweest.

Ik wil geen ~800 euro claimen op de verzekering kost al genoeg de verzekering.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Is het een verhaalbare schade?
Of eenzijdig?

Schadegarant is dat je gratis vervangend vervoer hebt en het schadebedrijf de nota rechtstreeks indient bij de verzekeraar.

Betaal je het zelf?
Het kleurverschil e.d. is gewoon garantie en moet gewoon gebeuren.
Als het schadebedrijf dat niet kan mogen ze betalen voor gasten die het wel kunnen.
Nana korobi ya oki
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Ik had ook de steentjes in het tactyl zitten terwijl hij 3 weken (stil) stond.
Volgende keer kilometerstand opschrijven.
En ze hadden de ruitenwisser vervangen zijden ze..niet dus.
Wielen waren eraf geweest waar ze moeite mee hadden blijkbaar kleine krasjes op de velgen bij de moeren.
Tactyl op uitlaat,lak en schokbrekers (Apexi N1) die een foruin kosten.
Van de lak is het afgepoetst maar schokbrekers is een ander verhaal.
Gewoon tactyl op de achterruit hoe het daar komt... :evil:
Een van die lui leunde op mijn spoiler...WTF!!!! Ik liet het wel merken maar had geen zin om boos te worden wat ik nu echt niet snap.

Ik heb al een boos mailtje gestuurt maar ik heb nog niks gehoord.
Binnenkort maar even langsgaan :roll: .
Even een waterspuit voor de ruitenwisser meenemen en met de fijten confronteren. Ze lossen het maar op..

Goodcar Amstrr....

Paar weken terug had ik mijn auto bij de sportschool neergezet.
Ik doe daar MMA en er waren geen kluisjes en je kan het natuurlijk niet op de man houden.
Dus hebben ze daar bakjes achter de balie waar je de desbetreffende artiekelen kwijt kan(wat NIET slim is!).
Na lekker getraint te hebben was mijn tomtom uit mijn auto weg....
Die in het dashboardkastje zat en de auto was op slot.
Pffff dan gaan er dingen door je hoofd...niet de eerste die in Apeldoorn is gestolen.
Ik moet blij zijn dat hij niet weg is maar op dat moment is het even moeilijk om je normaal op te stellen.

Stresvol soms als R liefhebber..
Echt para sh..... Dont touch my Honda!

Demian.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dc5-Driver wrote:Stresvol soms als R liefhebber..
Echt para sh..... Dont touch my Honda!

Demian.


Dat heb je heel mooi gezegt :thumbs:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Damn, focked up allemaal! Succes Wes! Sue their asses! Toen ik mn auto naar carglass had gebracht hadden ze er ook mee gereden :x Had de dagteller op nul gezet maar toen ik hem kwam ophalen stond ie op 3 of 5 km en dan zeggen dat het een hele mooie auto is. Ja, maar blijf er dan verders ook met je tengels vanaf! :evil:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Arno wrote:Damn, focked up allemaal! Succes Wes! Sue their asses! Toen ik mn auto naar carglass had gebracht hadden ze er ook mee gereden :x Had de dagteller op nul gezet maar toen ik hem kwam ophalen stond ie op 3 of 5 km en dan zeggen dat het een hele mooie auto is. Ja, maar blijf er dan verders ook met je tengels vanaf! :evil:


Slimme keuze!! Ik laat alleen de dagteller altijd staan en sla de km stand zelf op dan denken hun dat het minder opvalt :wink:

Maar genaait is het altijd vooral als je dan maar 3 a 5 km ziet staan... Niet warm gereden en toch vtec :censor
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Hij was gelukkig wel warm, moest hem naar Leeuwarden brengen en kon hem dezelfde dag nog ophalen dus maar ja, back ontopic...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Hai wes,

Ik vind het ook een loser bedrijf hoor bij van NIeuwkerk in Amsterdam, enige die ik wel cool vind is Aart hij helpt je altijd en is vriendelijk.

De meeste die daar rond lopen hebben gewoon van niks verstand, ik zou dit echt aanvechten ja, als je me hulp nodig hebt hoor ik het graag.

anyway, je hebt geen rechtsbijstand verzekrring in je autoverzekering??
Post Reply