Page 1 of 2

Bah weer 1000 euro onderhoud :-(

Posted: Wed May 26, 2010 10:35 am
by autodre
Bah, 1,5 jaar geleden was ik ruim 1400 euro kwijt(koppeling +grote dure beurt)

En nu weer iets van rond de 1000. Definitieve schade krijg ik nog :-(

Middendemper lek, en een rechterstuurkogel teveel speling en nog wat kleine dingen(+grote beurt)
Echt balen.

Auto zit nu rond de 155.000KM. Hopelijk houdt het nu de komende 2 jaar even op met dure onderdelen.

An de andere kant begreep ik van een vriend die bij Audi/VW werkt, dat tegenwoordig zelfs nieuwe auto's soms 'beurten' hebben van 900 euro!

Maar ja, wel een smak geld zeg. Wellicht toch eens kijken naar iets nieuwers van Honda. Iemand ervaringen met beurten/onderhoud van de FN2(type r)?

Posted: Wed May 26, 2010 12:11 pm
by CyRaX
Als je een OEM nieuwe middendemper koopt schiet de prijs waarschijnlijk al meteen erg omhoog.
Een goede 2de hands kan ook uitkomst bieden.

Verder is autorijden gewoon duur..... :( :wink:

Posted: Wed May 26, 2010 12:11 pm
by LCR
Wie zegt dat Honda rijden goedkoop was......moet jij mij rekeningen maar 'ns zien........

Posted: Wed May 26, 2010 12:28 pm
by Spons
jep true
had net de lambda kapot hallo 250 euro :S

Posted: Wed May 26, 2010 1:49 pm
by autodre
CyRaX wrote:Als je een OEM nieuwe middendemper koopt schiet de prijs waarschijnlijk al meteen erg omhoog.
Een goede 2de hands kan ook uitkomst bieden.

Verder is autorijden gewoon duur..... :( :wink:


Ja is gewoon dealer(oem dus) demper 250 ex btw, rechter kogel 50 ex btw, dan nog montage en nog wat kleine spullen. 575 ex btw naast de beurt. Nou ja, kan ik hopelijk weer jaar voort :) Als ik het moest lopen was ik nog bezig ;-)

Posted: Wed May 26, 2010 2:26 pm
by slydawg
Ben ik blij dat ik alles lekker zelf doe!

Posted: Wed May 26, 2010 2:32 pm
by culasse
Ik doe ook alle onderhoud zelf aan mijn FN2.
Enige uitzondering was de koppeling. die heb ik onlangs wel door een garage laten vervangen, maar dat kostte me niet meer dan 437 Euro, dus het is de moeite waard om hier en daar te informeren en te vragen naar een prijsofferte.

Posted: Wed May 26, 2010 2:47 pm
by micronsil
Euhm..

Honda = Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf / H.O.N.D.A.

Posted: Wed May 26, 2010 3:00 pm
by Rikky
Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...

Posted: Wed May 26, 2010 3:06 pm
by Gijs
Idd meeste zelf doen.. Scheelt je immens veel.

Posted: Wed May 26, 2010 3:12 pm
by autodre
Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.

Posted: Wed May 26, 2010 3:15 pm
by Rikky
Dan is het helaas niet echt heel ideaal om een Honda te rijden...

Posted: Wed May 26, 2010 3:23 pm
by CyRaX
autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Wat simpele dingen lukt toch wel?
Het lijkt vaak moeilijker dan het is......uiteindelijk is het vaak gewoon boutjes losmaken en later weer vastzetten.

Na wat oefening en rustig kijken / zoeken komt het allemaal vanzelf.

Posted: Wed May 26, 2010 3:51 pm
by RedSun
Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...


Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.

Dat Jappen duurder zijn klopt wel.

Posted: Wed May 26, 2010 4:00 pm
by ChristopheR
RedSun wrote:
Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...


Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.

Dat Jappen duurder zijn klopt wel.


Kan wel kloppen maar Duitsers zijn saaie wagens, grijze mussen in de massa

Ik heb voor een klein onderhoud op de FN2 iets van een 130 euro betaald, dacht ik

Posted: Wed May 26, 2010 4:01 pm
by micronsil
Wat beschouwen jullie een kleine beurt eigenlijk?

Wat word er allemaal vervangen?

Gewoon olie verversen en filter vervangen?

Posted: Wed May 26, 2010 5:34 pm
by wesjes
micronsil wrote:Wat beschouwen jullie een kleine beurt eigenlijk?

Wat word er allemaal vervangen?

Gewoon olie verversen en filter vervangen?


Klein onderhoud:

Oliefilter / Ringaftapplug / Motorolie / Pollen filter

Posted: Wed May 26, 2010 5:46 pm
by vtec vince
+ luchtfilter eens schoonblazen en evt opnieuw olieen.

Posted: Wed May 26, 2010 6:34 pm
by slydawg
autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)

Posted: Wed May 26, 2010 6:39 pm
by wesjes
slydawg wrote:
autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)


Vooral van miguel kan je veel leren :)